En näköjään :ashamed:Alkuperäinen kirjoittaja kuula:Anteeks, mutta mä kyllä hain poikaystäväni autolla treffeille. Et taida elää ihan nykyajassa.Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:Mun mielestä auto vaan on enemmän poikailua kuin tyttöilyä, pojat hakee tytön treffeille. Harmi kun sain teidät ajattelemaan minusta tuollaista.. Palataan asiaan mukavemmissa keskusteluissa
silloin maksettais kummallekin puolet ja loput sais itte säästää.Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:On varmasti tärkeä molemmille, musta se on vaan pojalle vielä tärkeämpää, ymmärrän kyllä jos muut on asiasta eri mieltä, oli vain minun mielipide.Alkuperäinen kirjoittaja aino:Miksi ihmeessä ei olis yhtä tärkeää molemmille?! Nyt ei ymmärrä...
Jos tilanne kaksoset, tyttö ja poika--> mahdollisuus maksaa 1 ajokortti, kumpi saisi?
Näin meilläkin tehtäisiin, olettaen toki että molemmat lapset haluavat autokouluun.Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:silloin maksettais kummallekin puolet ja loput sais itte säästää.Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:On varmasti tärkeä molemmille, musta se on vaan pojalle vielä tärkeämpää, ymmärrän kyllä jos muut on asiasta eri mieltä, oli vain minun mielipide.Alkuperäinen kirjoittaja aino:Miksi ihmeessä ei olis yhtä tärkeää molemmille?! Nyt ei ymmärrä...
Jos tilanne kaksoset, tyttö ja poika--> mahdollisuus maksaa 1 ajokortti, kumpi saisi?
Eli kumpikin sukupuoli ei ole yhtä arvokas, vaan lasta preferoidaan sukupuolen takia. En ole koskaan HALUNNUT lapseni olevan jompaa kumpaa sukupuolta, he ovat saaneet olla juuri sitä sukupuolta kuin ovat, en ole etukäteen toiveita asettanut. En ole myöskään selvittänyt sukupuolta ultrassa, en ole nähnyt sille mitään tarvetta! tasa-arvoa ei ole se, että sukupuolta korostetaan joka välissä, vaan tasa-arvoa on se, että jokainen yksilö on tärkeä sukupuoleen, ihonväriin uskontoon, kansalaisuuteen ym. katsomatta.Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:Halusin ensimmäisen lapseni olevan tyttö.
Ihanko tosiAlkuperäinen kirjoittaja juuh:Eli kumpikin sukupuoli ei ole yhtä arvokas, vaan lasta preferoidaan sukupuolen takia. En ole koskaan HALUNNUT lapseni olevan jompaa kumpaa sukupuolta, he ovat saaneet olla juuri sitä sukupuolta kuin ovat, en ole etukäteen toiveita asettanut. En ole myöskään selvittänyt sukupuolta ultrassa, en ole nähnyt sille mitään tarvetta! tasa-arvoa ei ole se, että sukupuolta korostetaan joka välissä, vaan tasa-arvoa on se, että jokainen yksilö on tärkeä sukupuoleen, ihonväriin uskontoon, kansalaisuuteen ym. katsomatta.Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:Halusin ensimmäisen lapseni olevan tyttö.
No sulle sitä ilmeisesti pitää vääntää ratakiskosta. Esim. minua ei naisena voisi vähempää kiinnostaa kodin sisustus, mieheni saa hoitaa sen homman ihan rauhassa. Olisin ollut erittäin veetuuntunut, jos vanhempani olisivat pakolla yrittäneet tunkea minua shoppailijaksi ja sisustajaksi, vaikka halusin ihan muita asioita.Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:Ihanko tosiAlkuperäinen kirjoittaja juuh:Eli kumpikin sukupuoli ei ole yhtä arvokas, vaan lasta preferoidaan sukupuolen takia. En ole koskaan HALUNNUT lapseni olevan jompaa kumpaa sukupuolta, he ovat saaneet olla juuri sitä sukupuolta kuin ovat, en ole etukäteen toiveita asettanut. En ole myöskään selvittänyt sukupuolta ultrassa, en ole nähnyt sille mitään tarvetta! tasa-arvoa ei ole se, että sukupuolta korostetaan joka välissä, vaan tasa-arvoa on se, että jokainen yksilö on tärkeä sukupuoleen, ihonväriin uskontoon, kansalaisuuteen ym. katsomatta.Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:Halusin ensimmäisen lapseni olevan tyttö.
Mistä olet nuo asiat päätellyt? PAKOTTANUT? PÄÄTÄN? TOIVEET?Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:No sulle sitä ilmeisesti pitää vääntää ratakiskosta. Esim. minua ei naisena voisi vähempää kiinnostaa kodin sisustus, mieheni saa hoitaa sen homman ihan rauhassa. Olisin ollut erittäin veetuuntunut, jos vanhempani olisivat pakolla yrittäneet tunkea minua shoppailijaksi ja sisustajaksi, vaikka halusin ihan muita asioita.Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:Ihanko tosiAlkuperäinen kirjoittaja juuh:Eli kumpikin sukupuoli ei ole yhtä arvokas, vaan lasta preferoidaan sukupuolen takia. En ole koskaan HALUNNUT lapseni olevan jompaa kumpaa sukupuolta, he ovat saaneet olla juuri sitä sukupuolta kuin ovat, en ole etukäteen toiveita asettanut. En ole myöskään selvittänyt sukupuolta ultrassa, en ole nähnyt sille mitään tarvetta! tasa-arvoa ei ole se, että sukupuolta korostetaan joka välissä, vaan tasa-arvoa on se, että jokainen yksilö on tärkeä sukupuoleen, ihonväriin uskontoon, kansalaisuuteen ym. katsomatta.Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:Halusin ensimmäisen lapseni olevan tyttö.
Tasa-arvo on sitä, ettet päätä lastesi tai kenenkään muunkaan puolesta, mitä he haluavat tehdä. Katsot mistä he tykkäävät ja toimit sen mukaan.
Ai niin, ethän toki voi. Kun SUN mielestä tytöt tekee sitä ja pojat tätä, niin eihän sun lastes toiveet siinä paina. Otan osaa lastesi puolesta. Todella.
en maksaisi kummallekaan, tai arpoisin ajokortin saavan tai se saisi jolla oikeaa tarvetta (työ kauempana, tai koulu huonojne kulkuyhteyksien takana,) tai antaisin molemmille puolet rahasta ja toinen puoli pitäisi itse jotenkin hankkia.Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:silloin maksettais kummallekin puolet ja loput sais itte säästää.Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:On varmasti tärkeä molemmille, musta se on vaan pojalle vielä tärkeämpää, ymmärrän kyllä jos muut on asiasta eri mieltä, oli vain minun mielipide.Alkuperäinen kirjoittaja aino:Miksi ihmeessä ei olis yhtä tärkeää molemmille?! Nyt ei ymmärrä...
Mäkin halusin kevarikortin, mutta en saanut edes omilla varoilla hankkia. Äiti oli vuonna 1972 todistanut moottoripyöräonnettomuuden, jossa motoristi halvaantui kaulasta alaspäin (äiti ekojen joukossa auttamassa). Tämän vuoksi äiti ei halunnut tyttärelleen korttia. Ja enkä ole nyt "vanhalla" iällä saanut aikaiseksi hankkia... ehkä sit viidenkympin villityksen aikaan.Alkuperäinen kirjoittaja luumi:Yhtä tärkeää molemmille. Mä ainakin koin niin, kun halusin kevarikortinkin - vanhemmista se oli liian poikamaista. Itse tosin maksoin kesätyöansioilla, niin kortin kuin pyöränkin. Vanhemmat avittivat sitten ajovarusteissa kun totesivat että tota neitiä ei mikään näemmä pysäytä =)
miksi sun ekan lapsen pitää olla tyttö? jotta saa auttaa äitiä 1-vuotiasta saakka paimentamaan pienempiä ja tekemään kkotitöitä?Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:Jos sinua saan enemmän ärsytettyä niin asia ei ole noin niinku ajattelet =)Alkuperäinen kirjoittaja täh:olet ap joku nuori kouluttamaton. ajatuksesi ovat todella tyhmiä. ja naista alistavia. ennen oli normaalia ajatella, että naisen ei tarvitse kuin synnyttää ja hoitaa lapsia. siihenhän se perustuu, että miehet halusivat itse huvitella ja loisia ja pitää hauskaa ja vahvempana sukupuolena varmistivat asian tekemällä selväksi että naisen rooli on kakrut ja toisten passaaminen. kun miehet makasivat perse homeessa nainen on aina raatanut.
nykyään on joillakin vielä tuollaisia käsityksiä kutensinulla mutta eivät ole enää niin yleisiä.
sitten väität että lastenhoito automaattisesti innostaa naisia ja kotityöt. ja poikia autotl.Alkuperäinen kirjoittaja täh:miksi sun ekan lapsen pitää olla tyttö? jotta saa auttaa äitiä 1-vuotiasta saakka paimentamaan pienempiä ja tekemään kkotitöitä?Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:Jos sinua saan enemmän ärsytettyä niin asia ei ole noin niinku ajattelet =)Alkuperäinen kirjoittaja täh:olet ap joku nuori kouluttamaton. ajatuksesi ovat todella tyhmiä. ja naista alistavia. ennen oli normaalia ajatella, että naisen ei tarvitse kuin synnyttää ja hoitaa lapsia. siihenhän se perustuu, että miehet halusivat itse huvitella ja loisia ja pitää hauskaa ja vahvempana sukupuolena varmistivat asian tekemällä selväksi että naisen rooli on kakrut ja toisten passaaminen. kun miehet makasivat perse homeessa nainen on aina raatanut.
nykyään on joillakin vielä tuollaisia käsityksiä kutensinulla mutta eivät ole enää niin yleisiä.
ja pojat painivat pihalla ja saavat värkätä autoja ja tehdä mitä huvittaa?
Ei sen takia, toivoin vaan tyttöä.. En tiedä miksi. En usko olevani ensimmäinen ihminen joka toivoo jumpaa kumpaa. Ei se tarkoita että tykkäisi lapsesta enemmän tai vähemmän hänen synnyttyä.Alkuperäinen kirjoittaja täh:miksi sun ekan lapsen pitää olla tyttö? jotta saa auttaa äitiä 1-vuotiasta saakka paimentamaan pienempiä ja tekemään kkotitöitä?Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:Jos sinua saan enemmän ärsytettyä niin asia ei ole noin niinku ajattelet =)Alkuperäinen kirjoittaja täh:olet ap joku nuori kouluttamaton. ajatuksesi ovat todella tyhmiä. ja naista alistavia. ennen oli normaalia ajatella, että naisen ei tarvitse kuin synnyttää ja hoitaa lapsia. siihenhän se perustuu, että miehet halusivat itse huvitella ja loisia ja pitää hauskaa ja vahvempana sukupuolena varmistivat asian tekemällä selväksi että naisen rooli on kakrut ja toisten passaaminen. kun miehet makasivat perse homeessa nainen on aina raatanut.
En väitä.Alkuperäinen kirjoittaja täh:sitten väität että lastenhoito automaattisesti innostaa naisia ja kotityöt. ja poikia autotl.Alkuperäinen kirjoittaja täh:miksi sun ekan lapsen pitää olla tyttö? jotta saa auttaa äitiä 1-vuotiasta saakka paimentamaan pienempiä ja tekemään kkotitöitä?Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:Jos sinua saan enemmän ärsytettyä niin asia ei ole noin niinku ajattelet =)Alkuperäinen kirjoittaja täh:olet ap joku nuori kouluttamaton. ajatuksesi ovat todella tyhmiä. ja naista alistavia. ennen oli normaalia ajatella, että naisen ei tarvitse kuin synnyttää ja hoitaa lapsia. siihenhän se perustuu, että miehet halusivat itse huvitella ja loisia ja pitää hauskaa ja vahvempana sukupuolena varmistivat asian tekemällä selväksi että naisen rooli on kakrut ja toisten passaaminen. kun miehet makasivat perse homeessa nainen on aina raatanut.
Aikalailla samaa mieltä, ostin tytölleni myöskin automaton ja autot kun hän oli pieni. Minut on ehkäAlkuperäinen kirjoittaja hm:En halunnut lapseni olevan tyttö tai poika.
Sain lapsen ja katselen ja seuraan vieressä mistä on kiinnostunut ja yritän tukea siinä.
Toki joskus sanon jonkun sanan, jos lapsi esim. kerhossa käynnin jälkeen on alkanut sanoa, että "tyttöjen lelut" ja poikien lelut". eli auto ei enää kelpaa tytölle leikkikaluksi koska pojat riehuvat kerhossa automatolla ja tekevät selväksi että tyttöjä siihen ei mahdu ja ei ole tyttöjen leikki
tällöin saatan kertoa oman mielipiteeni, että autot ovat yhtä lailla tyttöjen lelu. Toki se on vaikea, koska perinteet vieläkin ohjaavat kasvatusta. suurin osa ihmisistä haluaa tietää sukupuolen jo ennen syntymää jotta pääsevät muokkaamaan tietynlaista ihmistä lapsestaan.
Minun mielipide on siis se, että mitään eroa ei ole vaan kasvatus ja ympäristö tekevät ihmisistä mitä he ovat. kohtelu.
mä ainkin olen toivonut tervettä lasta, ku sitten tiesin vuonna 2004 odottavani vammaista lasta toivoin että saisn hnet kuitenkin synnyttää elävänä.Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:Ei sen takia, toivoin vaan tyttöä.. En tiedä miksi. En usko olevani ensimmäinen ihminen joka toivoo jumpaa kumpaa. Ei se tarkoita että tykkäisi lapsesta enemmän tai vähemmän hänen synnyttyä.Alkuperäinen kirjoittaja täh:miksi sun ekan lapsen pitää olla tyttö? jotta saa auttaa äitiä 1-vuotiasta saakka paimentamaan pienempiä ja tekemään kkotitöitä?Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:Jos sinua saan enemmän ärsytettyä niin asia ei ole noin niinku ajattelet =)Alkuperäinen kirjoittaja täh:olet ap joku nuori kouluttamaton. ajatuksesi ovat todella tyhmiä. ja naista alistavia. ennen oli normaalia ajatella, että naisen ei tarvitse kuin synnyttää ja hoitaa lapsia. siihenhän se perustuu, että miehet halusivat itse huvitella ja loisia ja pitää hauskaa ja vahvempana sukupuolena varmistivat asian tekemällä selväksi että naisen rooli on kakrut ja toisten passaaminen. kun miehet makasivat perse homeessa nainen on aina raatanut.