Kynnet olleet syntymästä asti tuommoiset ja kaljut alkoivat tulemaan pikkasen reilu viikko sitten.Alkuperäinen kirjoittaja sama kampaaja:Niin ja siis jos nyt mietitään Lilli Suomalaista ja itse tunnen erään, joka on pysyvästi kalju niin he ovat kyllä kääntäneet tuon "karvattomuuden" voimavaraksi. Eli se on vahva osa heidän persoonaansa.Alkuperäinen kirjoittaja kampaaja:Varmasti tuntuu kauhealta. Itsekin sen ammatti-ihmisenä ja kahden tytön äitinä ymmärrän. Mutta sen verran sanon, että läheskään aina tuo ei tarkoita mitään lopullista. Koita muistaa se.
Koska tämä hiustenlähtö alkoi ja lähtikö sitä ensin tasaisesti vai heti alussa jo tuli kaljuja kohtia? Entä miten kauan nuo kynnet on olleet tuollaiset?
:hug:Alkuperäinen kirjoittaja D-mamma:
Söpö poitsuAlkuperäinen kirjoittaja D-mamma:
Tytöllä onkyllä takana sen verran pitkät hiukset että vielä peittely onnistuu joten kuten,toki joistakin kohdista kuultaa läpi. Huiveja tyttö tykännyt pitää aina =)Alkuperäinen kirjoittaja wirtsu:en tiiä onko ihan tyhmä pohdinta mutta saiskohan pistkissä hiuksissa jotenkin muilla hiuksilla peitettyä...tai sitten joku nätti huivi josta tulee osa tyttösi ulkonäköä
Mun mielestä tuo näyttää pälvikaljulta. Meillä tytöllä kasvoi hiukset takaisin ja aina välillä lähtee juuri ohimoilta hiuksia. Päänahka on välillä todella arka ja kutiseva. Mutta tyttökin jo hyväksynyt,että niitä välillä lähtee ja sitten kasvaa takaisin. Nyt sitten katsotaan,kuinka käy kun alkaa hormonitoiminta muuttumaan pikkuhiljaa kouluun kun menee vuoden päästä ( eskari alkaa nyt syksyllä ) , mutta enää en osaa sitä murehtia,vaikka lääkäri silloin aikoinaan meinasi,että saattaa olla et tulee totaalikalju,kun alkoi niin pienenä ja oli niin ärhäkkä.
Meillä ei ole tytön päähän mitään hoitoja kokeiltu,otetaan sitten vastaan mitä tulee. Katsotaan sitten jos sellainen aika tulee,että alkaa taas tulemaan isompia läiskiä. Nyt kuitenkin vielä ne saa hyvin peitettyäKiitos Pohjantähdenalla, kiva kun satuit linjoille! Löysin tämän keskustelun ihan googlella, kun alopeciasta tietoa etsin.
En sure (enää) tukkaa, kun ehdin jo pelätä vaikka mitä kuolemantauteja. Olisi melkein helpotus saada kuulla tämän johtuvan alopeciasta, eikä mistään vakavammasta. Tyttö ei itse ole oikeastaan huomannut tukan muuttumista, paitsi minun puheista ja lääkärikäyntien yhteydessä toki on tajunnut jotain erikoista olevan. Sanoikin minulle että "ei se niin haittaa, kyllä se kasvaa takaisin" <3
Oletteko hakeneet jotain hoitoa tähän? Itse en tahtoisi kortisonia esimerkiksi ruveta sivelemään päähän, se kun pitäisi liki koko päähän laittaa kun kaikkialta on niin ohutta. Aika hurjaa, ja kuntyttö on vielä infektioastmaatikko ja saa inhalaationa kortisonia, niin en tahtoisi lisää enää sitä hänelle. Olen harkinnut käyväni hiusakatemialla näyttämässä, mutta en tiedä. Heillä nyt on sellaisia luomuhoitoja, joista ei ainakaan ole haittaakaan jos sitten ei hyötyä olisikaan.
Meillä se oli kuulemma niin selvä tapaus. Ihotautilääkäri pystyy toteamaan sen jollain kokeilla. Me ei olla käyty niissä,kun ei kuulemma tarvitse ennenkuin tulee isompia alueita uudelleen.Tutkittiinko asiaa miten, vai sanoiko lääkäri vain että sitä on ja sillä siisti..? Me näytimme tytön päätä lääkärille, ja he kohauttelivat olkiaan, että jaa täytyy odottaa ja katsoa. Mietin voiko tätä tutkia jotenkin, tai mistä sen voisi nähdä onko tämä jostian muusta syystä tapahtunutta hiustenlähtöä vai alopeciaa?
En siis moiti lääkäreitä, mutta mietin vain olisiko joku koe tms.
lääkäri sen! en usko! Itsellä oli ja tukka lähti mutta kun käytin sieni lääkeittä se parantu!Alkuperäinen kirjoittaja pohjantähdenalla;12199305:Tulevaisuudessa näkee kui pahana tuo tulee olemaan. Hiuksia kun on lähtenyt liian lyhyessä ajassa liian paljon. :/ Ihana aurinkoinen tyttöhän se on kuitenkin,mutta mua äitinä se surettaa suunnattomasti,kun ei tiedä mit ätulevaisuus tuo tullessaan tämän sairauden kanssa. :attn: Olisi ihana vaihdella ajatuksia jonkun kanssa joka on läheisesti tekemisissä kyseisen sairauden kanssa.