Tytär pahoillaan miettiessään synttäreilleen kutsuttavia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wilma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wilma-73

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
3 570
0
36
Tytär oli tänään isoäidillä ( mun äiti ). Siellä oli tullut puheeksi tytön kaverisynttärit mihin on kutsuja tekemässä. Mun nuorin sisko ( 14-v ) oli sanonut että hän ei juhliin tule jos tyttö kutsuu myös "Ellan". Pikkusiskoni ei kuulemma voi sietää tätä "Ellaa".

Siis okei, tämä "Ella" on reilun vuoden nuorempi kuin meidän esikoinen eli on nyt siis....hetkinen.....9-v, tammikuussa täyttää 10-v. Mun nuorin pikkusisko täyttää 15-v maaliskuussa.

Nyt neiti sitten surullinen kun olisi halunnut juhliinsa molemmat tytöt...Ja mua ärsyttää että pikkusisko yrittää sanella ketä neiti voi juhliinsa kutsua, asettaa tytön aika ikävään asemaan...Toiseksi nuorin pikkusiskoista ( 16-v ) on sentäs juhliin tulossa vaikka vieraslistalla olisi kuka....

Minusta voit opastaa lastasi että kutsuu kaikki ketä haluaa, ja ne tulee ketkä tulee. Aina kaikki ei pääse, mutta sitä ketä kutsutaan ei toiset kutsutut päätä.

Eikös juttu mene niin et juhlakalu siis sun tyttö kutsuu kenet haluaa ja jos joku ei jostain syystä tule niin se on sen häpeä. Ei vieraat säätele meillä ainakaan ketä kutsutaan ja ketä ei :attn:

Pikkusiskolle voisi tehdä selväksi, että hän ei päätä ketä kutsutaan, eikä hän myöskään jää pois kutsuilta jos joku hänen mielestään ei-kiva tyyppi sinne tulee...tärkeintä kun ei ole se, onko teinillä siellä hauskaa, vaan se että juhlakalulla on hauskaa!

Sori, kävin miehen kanssa jorisemassa kun tuli lentopalloa mäiskimästä.. =)

Ajattelinkin että huomenna ajan kanssa juttelen tytön kanssa ja sanon että hän kutsuu kenet haluaa. Kuitenkin tuo nuorin siskoistani tulee kun pidetään sukulaisille lasten yhteiset kemut aiemmin joten sillai ajatellen saa vaikka jäädäkin pois kaverisynttäreiltä.

Ärsyttää kyllä että äitini oli tämän asian kyllä kuullut mutta ei ollut pikkusiskolle mitään sanonut, jos minä olisin kuullut niin siskolla punoittaisi korvat tällä hetkellä aika lailla....

Enkä kyllä tajua miksi sisko ei tätä "Ellaa" siedä, asuvat kyllä todella lähekkäin mutta eivät tietääkseni ole mitenkään samoissa piireissä liikkuvia, jo ihan ikäeronkin vuoksi.

Pikkusiskot tulevat lauantaina mua auttamaan kuopuksen synttäreiden vietossa niin ehkä otan tuon siskon kanssa asian puheeksi...

Alkuperäinen kirjoittaja mullakin 15v pikkusisko:
Alkuperäinen kirjoittaja ixus:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:
Laita siskosi ojennukseen :/

näin

Tuota mieltä minäkin.

ei voi kuulkaa pakottaa eihän se sitten halua sen enempää muuta kun riitaantuu vielä isonsiskonkin kanssa.
Tuon ikäiset, ne on NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN itsekkäitä, kokemusta on!!!!!

Jotku heistä ovat nuin itsekkäitä.Jotkut tajuaisivat sen että tuossa tilanteessa synttärisankari on se joka kärsii.Ja jättäisivat omat tuntemuksensa hevonpeehen,että siskontyttö saisi haluamansa synttärit.

Alkuperäinen kirjoittaja itsekästä:

näin

Tuota mieltä minäkin.

ei voi kuulkaa pakottaa eihän se sitten halua sen enempää muuta kun riitaantuu vielä isonsiskonkin kanssa.

Jotku heistä ovat nuin itsekkäitä.Jotkut tajuaisivat sen että tuossa tilanteessa synttärisankari on se joka kärsii.Ja jättäisivat omat tuntemuksensa hevonpeehen,että siskontyttö saisi haluamansa synttärit.

Niin, kyse on kuitenkin ainoastaan parista tunnista siskoni elämästä.... :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitenkä ois, jos serkut kutsuttaisiin erikseen sukulaisjuhliin?

Sukulaissynttärit ovatkin erikseen mutta joka vuosi tyttö on halunnut nämä TÄTINSÄ eli mun pikkusiskot kaverisynttäreilleen ja ymmärrän sen. Enemmän ovat kavereita kuin tätejä meidän neidille...Tai ehkä jopa enemmän isosiskoja kuin tätejä...

näin

Tuota mieltä minäkin.

Tytär saa kutsua ketä haluaa, siskoni sitten itse päättää tuleeko kaverisynttäreille vai ainoastaan sukulaissynttäreille. Toki tuon julki sen että voisiko ajatella "kärsiä" pari tuntia jos sillä saa meidän esikoiselle hyvän mielen...Antaisi vaikka synttärilahjana tuon että osallistuu joka tapauksessa.. ;)

Yhteistyössä