Tytär kutsuttu kaverinsa rippijuhliin, mitä pitää viedä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitä olen lähipiirissä nähnyt, niin jos nuoret menevät ainoina perheestään (eikä siis olla perhetuttuja tms, vaan kaverit keskenään käyvät toistensa juhlissa) on usein vain se kukka tuomisina, niin pojille kuin tytöillekin. Tärkeintä on se, että se kaveri tulee paikalle.

• Tykkää
Reactions: röppö
Ai, onko nykyään tapana, että kaverit kiertää toistensa rippijuhlat :O eikös ne juhli omia rippijuhliaan... vai menevätkö illalla sit ku muut vieraat käyny vai mitä? Ei mun mielestä kaverille tartte viedä kun ruusu, hirveetä lahjojen kerjuuta...

[QUOTE="memmu";24000932]Ai, onko nykyään tapana, että kaverit kiertää toistensa rippijuhlat :O eikös ne juhli omia rippijuhliaan... vai menevätkö illalla sit ku muut vieraat käyny vai mitä? Ei mun mielestä kaverille tartte viedä kun ruusu, hirveetä lahjojen kerjuuta...[/QUOTE]

Eihän usein olla samalla riparilla kuin kaverit, tai ainakaan kaikki. Rippijuhlat ovat voineet olla jo helmikuussa ja viimeisiä on vielä elokuussa.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24000911:
no ruusu ja kortti ja vähä rahaa esim. kymmenen euroa

Mä oon varmaan outo, mut mun mielestä kaverille ei viedä rahaa lahjaksi :) Ruusu riittää, ja jos haluaa lahjankin ostaa, niin vie jotain pientä, mitä itsekin haluaisi.

• Tykkää
Reactions: IhanaaMahtavaa
[QUOTE="memmu";24000932]Ai, onko nykyään tapana, että kaverit kiertää toistensa rippijuhlat :O eikös ne juhli omia rippijuhliaan... vai menevätkö illalla sit ku muut vieraat käyny vai mitä? Ei mun mielestä kaverille tartte viedä kun ruusu, hirveetä lahjojen kerjuuta...[/QUOTE]

Ei kaikilla ole samanikäisiä kaikki kaverit tai ystävät.

Mun mielestä on hölmöä viedä kaverille rahaa. Me ostettiin porukalla pieni kaulakoru kavereille muistaakseni, ja ruusun voi tietty viedä. Joku koru tai pikkutavara on kiva mielestäni.

Joku pieni lahja ja varmaan ruusukin.
Ja tuskinpa kaikki kaverit edes käy rippikoulua (tuo sille ihmettelijälle mikseivät kaverit ole omissa juhlissaan), en mäkään käynyt sillon 15-vuotiaana kun ei ois voinut vähempää kiinnostaa, sit kävin aikuisena papin kanssa pari kertaa juttelemassa ja konfirmaatiossa kun mua pyydettiin kummiksi :D
Sittemmin olen eronnut kirkosta ja suuresti epäilen että omani haluaisivat rippikouluun mennä vaikka osa kastettu onkin.

Silloin kun itse jokunen vuosi sitten ripille pääsi, niin kaikki juhlin tulevat kaverit taisi kukan tuoda, eikä sitä kummempaa odottanutkaan, monissa juhlissa kun vieraat kävi niin ei kaikille mitään koruja jne todellakaan ole varaa ostella. Läheisemmille kavereille ehkä. Itse taisin serkkupojalta saada sivussa vanhempien silmien alta pullon hyvää punkkua :D Muita lahjoja en muista, eli taisi olla kukkasaldo se päivän sana.

Esikoiseni kävi kaverinsa rippijuhlissa , vei ruusun + lahjan. Tämä konfirmoitu tulee lapseni rippijuhlaan ja on myös ostanut lahjan ( kysyi lahjalistaa & valitsi sieltä )

Mä sain ite tässä joku vuosi sitten mun kummitädiltä ja sen lapselta (mun hyvä kaveri), niin että kummitäti toimitti mulle kummitädin ominaisuudessa ristin (ja hieno risti olikin, varmasti tän lapsi auttoi valinnassa), ja toi mun kaveri antoi mulle sitten vielä sellasen pienen sydämen mallisen Aalto(?)-maljakon. Ite en kyllä hänelle vieny mitään muuta, kun sitten perheen kanssa annettiin yhteisenä lahjana rahaa.

Mutta pikkusisko vei hyvälle kaverilleen (ainoa jonka rippijuhliin edes meni, tosin suurin osa pääsi samaan aikaan ripille kun hän itse) ruusun ja sydän-korun.

Meillä on seitsemän lasta. Aika useita lapsien ystävien rippijuhlia ollut viime kesinä (12 tai jotain?). Meillä ei ole ollut tapana viedä ruusua. Vain pelkkä kortti ja sitten 100 euroa joko käteisenä tai sitten joku 150 euron lahjakortti liikkeeseen. Oot itse pitänyt tuota lahjakorttia huonona, koska se on vähän rajoittunut käytön suhteen. Lapsen ovat kuitenkin vannoneet tietävänsä, että kaveri käy siinä liikkeessä ja lahjakortti tulee tarpeeseen - olemme siis jopa sitten antaneet näitä mitättömimpiä lahjoja. Itse kyllä osin ajatellut, että teini haluaa puhdasta rahaa, jota voisi käyttää mielensä mukaan.

Missä juhlissa mä oon ollut tai mitä mulla on ollut, niin kaverit tulee tyhjin käsin, ellei sitten vanhempansa ole lykännyt sitä kukkaa mukaan.
Mun mielestä olis aika lapsellista enää teini-ikäisenä, jotain lahjoja odottaa kuin ehkä syntymäpäivillä, mutta ei muulloin.

Tuomisia voi viedä joka kyläilylle, mutta en juhliin veis, koska ne on sen juhlijan juhlat, jotka se yleensä haluu ite haluu järkkää.

Yhteistyössä