Typerä mummo kirjakaupassa

• Viestiketjun aloittaja lukutoukka
  • Ensimmäinen viesti
Emma
Mulla on hirveesti kokemuksia kaikenlaiista mummojen ja pappojen kommenteista, Johtuu varmaan siitä, ettei omisteta autoa ja kuljetaan paljon kävellen, pyörällä ja bussilla. Joskus kun lapset olivat pienempiä ja saivat jonkun itkukohtauksen jossakin, niin monesti joku mummo riensi siihen kysymään, että onkohan lapsella joku vika, onko hän aivan terve, kun itkee?

Olin kaverin kanssa kaupungilla ja tämä kaveri nojaili johonki kaiteeseen niin että sillä näkyi alaselästä kaistale paljasta ihoa paidan alta. siitä sitten kulki ohi joku mummeli joka huomasi sen, ja oikein tuikkasi sormella kaveria selkään. kaveri kiljaisi ja hyppäsi ylös kun säikähti, ja siinä samassa mummo aloitti kauhean saarnan siitä miten hävyttömiä nuoret tytöt on ja ihan alastomina kuljetaan eikä edes hävetä. Sellasen siveys-saarnan piti siinä isoon ääneen, ja samaan syssyyn haukkui minutkin kun mulla oli pitkät hiukset auki: "tukka auki niinku intiaanilla, ja niin komean kruunun noista saisi" :LOL: :LOL:

mmm
Tuli mieleen yks juttu mutta meneekö vähän ohi aiheen.

Oon kassatäti, nyt äitiyslomalla. Kaupassa käy välillä yksi noin 50v miespuolinen asiakas ja puhuu tahalleen suomea ja ruotsia sekaisin ja välillä niin ettei saa mitään selvää. Noh, tämä mies tuli ekaa kertaa mun kassalle ja molotti sitä omaa muka-niin-hauskaa juttuaan. Mä sitten tokaisin että "hä?" kun en kuullu mitä se sano ja sanoko ees mulle niin alkoi paasaamaan että "mitä sä sanoit, sanoiksä hä?, se ei oo sana ollenkaan, saisit mennä harjottelemaan puhumista!, mulla on kaks (vai sanoko kolme) poikaa ja ne ei ikinä saa sanoa tuollaista sanaa!!! " jne,,,

Mä siinä naama punasena kuuntelin että jooo... onko asiakkaalle oikeus puhua ihan mitä tahansa, montaa kieltä sekaisin ja sitten mun pitäis kohteliaasti ymmärtää?!

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Kaikki mummelit sais ampua.
:D
Mä taas oon harkinnut semmoista, että kuljettaisin jeesusteippiä & saksia aina mukana. Ja heti, kun huomaan mummelin mulkoilevan jotain henkilöä ja olevan aikeissa avata suunsa, otan teippirullani esille ja teippaan suun kiinni :saint:
Ei tartte jeesusteipin kanssa saksia :D se repee nätisti kun siitä reunasta taittaa. Silence is golden, duct tape is silver :saint:

mummot tietää kaiken kun ovat niin vanhoiksi eläneet :LOL:

ovat tulleet miutakin neuvomaan huutavan lapsen kanssa mutta kaikista inhottavinta miusta oli silloin kun odotin esikoista niin vieraat ihmiset, nimenomaan mummot, tuli suurta mahaani taputtelemaan ja ihastelemaan. muutenkaan en siitä tykänny, en edes tuttujen antanu kokeilla mahaa, ainoastaan harvojen ystävien jotka halusivat ja ymmärsivät kysyä lupaa!

Kiitos neuvoista
Eräs mies hämmästeli, kun kauniina kesäiltana tultiin vauvan kanssa kotiin kello 21. Että kuinkas sitä nyt noin myöhään ollaan liikkeellä kun vauvakin on. Justiinsa, lasten synnyttyä onkin pakko sulkeutua kotiin verhojen taakse jo seitsemältä! Vauva nyt muutenkin nukkui missä ja milloin tahansa.
Naapuri jakeli auliisti neuvojaan, koska tietää kaikesta kaiken. Paras oli, kun se neuvoi rukkaamaan meidän lapsen unirytmiä aikaisemmaksi, koska eskarikin alkaa jo kasilta eikä sinne voi mennä milloin huvittaa:D Sen mielestä ei ollut yhtään liian aikaista, vaikka vauvalla oli ikää 5 _kuukautta_! Voi jessus tälle on naurettu:D

Ma olin kerran Oslon lentokentalla raskaana ollessa ostamassa isalle tuliaispulloa ja huomasin jo siina valitessani, etta pari jenkkimummoa katseli pahasti ja supatteli kovasti keskenaan. Kassalta poistuessani alkoi sitten tulitus. Huusivat kilpaa, etta raskaana ollessa ei pida juoda tippaakaan ja sain kylla elamani saarnan. olin sen verran jarkyttynyt, etta en saanut sanotuksi ollenkaan, etta ei tama pullo minulle ole vaan tuliaiseksi.

Kerran kaupassa yksi mummeli tunki ilmeisesti lapsen lapsensa vaunujeni sisaan katsomaan 3 viikkoista vauvaa. hyva etteivat vaunut kokonaan kaatuneet. ennatin siihen sitten valiin ja huomautin, etta olisi kohteliasta pyytaa lupa kun mennaan ihan vaunuihin sisalle asti. Otti hiukan paahankin kun sen mummelin nostelema lapsi oli ihan rakainen. Sain sitten ryopyn vastaukseksi, mummo oli kovastiu sita mielta, etta opetan lastani (3viikkoa) epasosiaaliseksi kun en anna tavata vieraita. Just joo sanon mina.

hörö
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja KYRSÄ:
NOISTA MUMMOISTA EI KANNATA VÄLITTÄÄ!!

Meidän vanha koira oli meillä hoidossa viikonloppuna ja lenkillä koiralla on tapana ottaa pari pientä "lepohetkeä" niin yks mummo tuli kauhiselemaan, että "kuoleeko se koira nyt siihen? On se kauheeta kun väkisin hengissä pidetään koirahan siitä kärsii" :eek:
Heheh, olis voinut kysyä, että pitääkö arvon rouva koskaan lepohetkiä ;)
:) heheheh...(höröttää itsekseen)

vieras
Hmmm. En olisi noin herkkänahkainen. En alkaisi itkeä jos joku sanoo jotain tuollaista, jonka tarkoitus ei ole loukata ketään. Ehkä halusi vain päteä tai jotain.
En ymmärrä että alkaa itkettää tuollaiset asiat.

sin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
ÄLÄ VÄLITÄ! Mulle tuli kans aikanaan joku mummo valittamaan, että olen häijy äiti, kun komensin 2,5v poikaani istumaan rattaissa ja kun ei totellut laitoin hänet istumaan. ( ettei putoa rattaista, kun kiipeili kokoajan ) .
Kesällä työnsin keväällä 2vuotta täyttänyttä lastani matkarattailla, yhdet vanhat mummelit istuskeli ja kommentoivat hyvin äänekkäästi toisillensa: ´´Noin isoa lasta nyt pitää vielä rattaissa!´´. Ei ne kommentit tunnu mukavilta, mutta yrittää olla välittämästä niistä.
Olisit vastannut että noin vanha mummo vielä elossa.

hörö
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oltiin kesällä miehen ja vastasyntyneen vauvan kanssa kävelyllä. Olin laittanut ohuen silkkimyssyn vauvalle päähän, vaikka oli aurinkoinen ilma. Ensimmäinen vastaantullut mummo huomautti, että vauvalle tulee kuuma, kun on tuollainen myssy päässä. Kohautin olkapäitäni ja jatkettiin matkaa. Kävin kioskilla jätskiostoksilla, kun toinen mummo oli tullut miehelle puhumaan myssystä ja auringonpaisteesta ja mies otti kuuliaisesti myssyn pois. Jatkettiin taas matkaa ja kohta tulee tosi äkäinen mummo haukkumaan meidät siitä, miten ulkoilutamme noin pientä ilman hattua. Mies ilmoitti, ettei halua enää kävellä vaunujen kanssa, kun tämä on näin älyttömän vaikeaa :D
Sittemmin olemme karaistuneet, eikä hattu lennä kassiin ekasta kommentista, mutta aloitteleville vanhemmille hiukan tuskaista tajuta. että vauvaperheen asiat on oikeasti tuntemattomienkin asioita.
:) Taas naurattaa...sori..hih..myssy päähän, myssy pois. Myssy päähän, myssy pois...Yö on pitkällä, mä vaan hirnun täällä...

hörö
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Kerran on myös tullut joku mummeli valistamaan mua että lapsella saattaa olla nälkä kun vauva huusi vaunuissa :xmas: älä??? ihanks totta?? En siis tullut ees ajatelleeks :saint:
Siis vautsi, miten se mummeli tajus tuon? Hitto, ei mulle ainakaan koskaan tullut mieleenkään että itkevällä vauvalla voisi olla nälkä! :eek: :xmas: . Kai kiitit ylitsevuotavin sanankääntein häntä tästä tärkeästä tiedosta?

Tästä tulikin oiva aasinsilta siihen tapaukseen, kun mummo kehui tissejäni bussissa. Esikoinen oli vauva, täysi pullolapsi, ja ventovieras semimummeli (jotain 55+, ei mikään kasikymppinen, siksi semi :D ) täräytti "että sulla on niin hyvän näköiset rinnat ettei varmaan tarvitse mitään korvikkeita antaa". Sanoin että okei, thanks... :snotty:
Aina vaan paranee..:) Ei enää niin nuori-muori, jolla, tissi-fetissi :)

nn
Mä jo kirjottelin tästä aikasemminki tänne... Tapahtu tässä vähän aikaa sitten tällänen mummeli-tapaus:

Olin menossa kaverini luokse kylään joka asuu kerrsotalon 3:ssa kerroksessa. Melko samoihin aikoihin ulko-ovelle sattui mummeli jolle sitten jäin pitämään ovea auki. Itselläni oli toisessa kädessä hoitolaukku ja toisessa muksu turvakaukalossa. Mummeli meni ovesta sisään sen enempiä kiittelemättä ja paineli hissille minä perässä raahaten kantamuksiani. Nooh, tämä mummeli sitten tosiaan meni hissiin YKSIN, oikein veti oven kiinni perässään. Kyllä siinä hetken laskeskelin mielessäni kymmeneen, että painelenko perässä ja sanon pari valittua sanaa. Hissi on vielä niin iso, että hyvin sinne oltaisiin sovittu ja tilaakin oisi jäänyt. Jumankekka että noi jotkut mummelit pistää välillä vihaks.

Sitten toinen mummeli tapaus oli tällänen, kun itse viimesilläni raskaana ollessani käväsin kaupassa ja otin ostoskärryt johon oli sitten joltain mummelilta jäänyt käsilaukku. Vein sen laukun heti kassalle ja sanoin että tämä oli jäänyt joltain ostoskärryihin. Jatkoin sitten kaupan puolelle tekemään ostoksia ja hetken päästä perääni köpötteli mummeli joka tiukkaan sävyyn tivasi että olenko minä se isomahainen joka hänen kassinsa varasti? Hetken olin, että kukamitähähmikäjuttutääon? Mummeli raivos ku mikäkin ja väitti että kassista puuttuu jos jonkinmoista, yritä siinä nyt selittää että löysin sen kärryistä ja vein kassalle ilman että edes katoin laukun sisälle. Olin varas mikä varas. Seuraavaks jos löydän jonkun mummelin kassin kärryistä, otan toiset kärryt ennemmin ja jätän kärryt kasseineeen päivineen siihen paikkaan.

vieras
Täällä mun kotikaupungissa yks keskustassa oleva ruokakauppa on aamukahdeksasta puoleenpäivään asti ihan kamala mummohelvetti. Siis ne sohii niiden kärryjensä kanssa miten sattuu, pitävät torikokouksia hyllyjen välissä eivätkä väistä ja kiilaavat kassajonossa. Kerran jouduin aamulla poikkeamaan kaupassa ennen koulua kun kotona ei ollut mitään mukaan otettavaa juotavaa ja mulla täytyi olla jotain virkistävää aamupahoinvoinnin vuoksi. Menin parin trippipurkin kanssa jonoon, mun edessä oli yks mummeli ja yks papparainen. Mummeli maksoi perunapussiaan ja maitopurkkiaan IKUISUUDEN, siis laski niitä viisisenttisiään ja etsi käsilaukustaan bonuskorttia... Mä ja papparainen ollaan jo ihan hiilenä ja sitten mun takaa kiilaa mummo sen papparaisen kylkeen että ''Terve Mauno, pitkästä aikaa!'' Ja jää siihen juttusille. Sitten se alkaa hivuttaa itseään ja kärryjään mun ja papparaisen väliin. Mulla paloi käpy siinä vaiheessa ja aloin hivuttautua lähemmas papparaista niin, ettei se mummo mahtuis väliin. Se mummeli ei ymmärtäny, etten tod. aikonu päästää sitä siihen väliin, vaan alkoi tallomaan mun varpaita. Siinä vaiheessa kysyin kovaan ääneen että ''Onkos sulla kamala kiire töihin tai kouluun kun et tuonne jonon perälle mene? Voisit ihan nätisti pyytää niin varmasti päästän sut tähän niin ehdit ajoissa minne oletkin menossa.'' Kassatäti ja mun takana oleva nuori nainen purskahti nauruun ja mummeli meni pahansuovasti mutisten jonon perälle.

Muuten yritän kyllä olla kohtelias, avata ovet yms., mutta koska mä olen kohtelias niin odotan sitä muiltakin. Etenkin näiltä hyväkäytöksisiksi kasvatetuilta vanhuksilta.

hörö
Alkuperäinen kirjoittaja maappe:
:D :D :D

Ihana ketju.

Oikeesti mä tykkää mummoista, yleensä :xmas:
nii mäki. Haaveillaan aina parhaan ystävän kanssa, miten köpötetään kaljalle ja teatteriin vanhoina tyylikkäinä mummoina ja käsikynkkää varataan koko kävelytie itsellemme ja päivittelemme nuorisoa joka tietenkin on ihan pilalla...

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Tästä on jo vuosia aikaa, mutta pakko kertoa tähän väliin, kun oli niin törkeä tapaus... odotin silloin tyttöä eli aikaa on nelisen vuotta. Istuin bussissa, johon tuli myös äiti lastenvaunujen kanssa. Äiti laittoi vaunut asiaankuuluvasti toiseen reunaan ja seisoi itse vaunujen vieressä. No sittenpä änki bussiin eräs mummo rollaattorinsa kanssa. Siinä oli hienosti tilaa molemmille, kiitos äidin, joka oli vaununsa hyvin asettanut. Mummo aloitti sillä, että runnoi rollaattorinsa melkein äitiä päin, ihan vaunuihin kiinni, vaikka tilaa oli kyllä enemmänkin. Äiti ei siihen mitään sanonut, siirtyi vain sen verran kuin vielä voi.

Mummo lyllersi maksamaan ja nurisi siinä mennessään, miten väärin on, kun vanhat ihmiset ei saa kulkea bussissa ilmaiseksi, mutta lastenvaunuilla kyllä saa. Sitten kun pääsi rollaattorillensa, alkoi mäkättää äidille, että nykyajan äidit on sitten niin laiskoja, kun mihinkään ei enää jakseta kävellä. Viedään tilaa busseista niiltä, jotka sitä bussia oikeasti tarvitsee. Ja teidän laiskojen äitien tulisi maksaa tuplasti, koska teitä on kaksi ja viette paljon tilaa. Nyt tämä äiti sitten sanoi, että ei se hänen vikansa ole, jos kaupunki ei suostu päästämään rollaattorilla ilmaiseksi bussiin ja että kyllä hänellä on sen verran pitkä matka kotiin, ettei niin pienen lapsen kanssa oikein viitsisi kävellä. Mummo siinä mäkätti vielä aikansa ja sanoi, että kyllä sinä sitten tiedät, millaista tämä on, kun olet vanha ja sairas. Toivottavasti saat jonkun pahan taudin ja kuolet siihen. :eek: Tässä kohtaa koko bussi haukkoi henkeään ja kääntyi katsomaan mummoa. Äiti meni ihan sanattomaksi, lapsi alkoi itkeä... Siis aivan uskomatonta tekstiä!!! Kun äiti jäi bussista pois näin, miten hän alkoi itkeä :( . Että niin meitä vaan opetetaan kunnioittamaan vanhuksia ja tuollaista saa vastineeksi. Olen nähnyt tämän mummon myöhemminkin ja aina se on todella kiukkuinen ja sihisee jotain itsekseen.
Mä oon tainnu törmätä bussissa samaan mummoon ja on kyllä harvinaisen törkee. Se ei kyl tullu rollaattorin kans, mut kuulostaa samalle... Puol bussillista kyl hymähteli sille tyrmistyneenä ja huvittuneena, kun mulle auko. Otti tukee pojan vaunuista, vaikka aisa oli käännettynä ja ihan ystävällisesti sanoin ettei se o mikään tuen ottamiseen tarkotettu tanko. Jos horjahtaa ja kaataa vaunut mukanaan satuttaen vauvaa, niin onko kiva maksaa korvauksia. Alko mesoomaan just tosta ilmasesta kyydistä ja että äidit elää hänen verorahoillaan... Kukahan mahtaa sen mummelin eläkkeen maksaa. :whistle: Jotain muutakin se vielä jatko, mut olin sen verran tyrmistyny, etten enää muista.

hörö
ois mullakin yks mummojuttu...vähän aikaa sitten apteekissa odottelin vuoroani. Istuksin siinä odotustuoleilla ja lueskelin apteekin tarjoamaa naisten lehteä. No mun vuoroni tuli yllättävän nopeesti, joten ampasin ylös penkistä ja menin ensin viemään lehden telineeseensä. No läpyskä ei pysynyt itsellään siinä täysinäisellä pystytelineellä, vaan uhkas valahtaa alas. Koitin ängetä sitä toiselle hyllylle, sama vaiva. No, apteekin tiskillä oli olllut niin hektinen se vuoronvaihtuvuus, että pelkäsin vuoroni menevän, jos jään pykimään siihen telineelle. Laskin sen sitten lattialle telineen eteen. Huom! Laskin varovasti, en heittänyt tahi muutoin reuhtonut sen kanssa! Ja koitin laittaa mahdollisimman loogiseen paikkaan ja jalkojen alta pois. No. menin sitten tiskille ja hoidin asiani. Kun olin tullut tiskiltä, huomasin vanhan koulukaverin ja jäin hänen kanssaan haastelemaan siihen apteekin aulaan. Yhtäkkiä joku tyrkkää kovakouraisesti mua vasempaan kylkeen ja kun katson, niin vihainen mummelihan se siinä paasaa! "Mee nostaan se lehti kun kerran tiputitkin" No minä ihan hoomoilasena ensin että hä'h kunnes asia valkenee. Menin sitten siitä hymyilevän ihmisjoukon läpi lehtitelineelle ja sanoin kovaan ääneen että "Nostanhan minä, kun joitakin niin kovasti haittaa. Minulle kun tuli niin kiire tiskille. etten ehtinyt sitä lehteä heti kunnolla laittamaan" Ja se mummo höpisee siellä jotain "nuori ihminenkin vielä eikä viitsi..."

Ohhohoijakkaa!!!Kyllä siitä vaahtosin jälkeenpäin, sillä itsekin olen tosiaan erittäin hyväkäytöksinen ja muut huomioon ottava liikenteessä, ja koitan aina auttaa varsinkin vanhempia ihmisiä. Mutta tämmöset, vaikka ihan pienet ja vähäpätöiset tilanteet, pistää oikeudentajun paukkumaan. Tuntuu niin räikeeltä, kun mummo, jota haluaisi kunnioittaa, ei käyttäydy sen mukaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Olin menossa kaverini luokse kylään joka asuu kerrsotalon 3:ssa kerroksessa. Melko samoihin aikoihin ulko-ovelle sattui mummeli jolle sitten jäin pitämään ovea auki. Itselläni oli toisessa kädessä hoitolaukku ja toisessa muksu turvakaukalossa. Mummeli meni ovesta sisään sen enempiä kiittelemättä ja paineli hissille minä perässä raahaten kantamuksiani. Nooh, tämä mummeli sitten tosiaan meni hissiin YKSIN, oikein veti oven kiinni perässään. Kyllä siinä hetken laskeskelin mielessäni kymmeneen, että painelenko perässä ja sanon pari valittua sanaa. Hissi on vielä niin iso, että hyvin sinne oltaisiin sovittu ja tilaakin oisi jäänyt. Jumankekka että noi jotkut mummelit pistää välillä vihaks.
Mä asun ekassa kerroksessa, (en siis katutasossa) mut kierreportaita on hankala vaunujen kans mennä... Tilasin hissin ja sieltä joku tulikin ylempää. Mummeli raotti ovea, tokas olevansa alas menossa ja jatko matkaa. Kerkesin sopertaa, että niin minäkin, mut eipä ottanu kyytiin vaik olis hyvin mahtunu.

Tässäkään talossa harvemmin kukaan ovee avaa, vaikka näkee mun tulevan vaunujen kanssa. Monesti on käyny niin, että nuori / keski-ikänen on pyyhältäny pari metriä edellä ovesta sisään, mut ei o pitäny auki mulle. Pääsen mä siitä yksinkin, mut ei se apu pahitteeks ole. Ei siis o tässä talossa iästä kiinni, vaan nuoremmissakin on livahtelijoita. Muistan kyllä aina kiittää niitä, jotka oven avaa, olin vaunujen kanssa tai ilman... Itekin availen helpottaakseni kassien / pyörätuolin / vaunujen kanssa kulkijoita. Muutaman kerran joku ystävällinen on päästäny mut hissillä ensin, jos on ollu seurueella ja kaikki ei omahtunu kerralla.

Hassu tapaus sattu Stockalla Hulluilla päivillä sillon ku poika oli ihan pieni vielä... Jätkä oli mulla liinassa ja joku vähän iäkkäämpi tuli kysymään että "ei kai no vaan o sun rinnat?" :LOL: (On mulla kieltämättä kookas povi, mut ei sentään niin epämuodostunu ja valtava, että liinaan pitäs kietoo) Sit ku selitin, että lapsonen siellä nukkuu, niin taivasteli ettei vauva saa happee... Eikä edes ollu kasvot muhun päin vaan poski rintaa vasten.

En o ihan varma kysyttiinkö tätä multa, mut muistelisin niin... Tällasen ainakin kuulin, bussissa tämäkin. Vanhemman mieshenkilön sanomana "Isätöntä lastako sinäkin kannat?" :eek:

Yhteistyössä