Typerä mummo kirjakaupassa

• Viestiketjun aloittaja lukutoukka
  • Ensimmäinen viesti
Saraldo
Tästä on jo vuosia aikaa, mutta pakko kertoa tähän väliin, kun oli niin törkeä tapaus... odotin silloin tyttöä eli aikaa on nelisen vuotta. Istuin bussissa, johon tuli myös äiti lastenvaunujen kanssa. Äiti laittoi vaunut asiaankuuluvasti toiseen reunaan ja seisoi itse vaunujen vieressä. No sittenpä änki bussiin eräs mummo rollaattorinsa kanssa. Siinä oli hienosti tilaa molemmille, kiitos äidin, joka oli vaununsa hyvin asettanut. Mummo aloitti sillä, että runnoi rollaattorinsa melkein äitiä päin, ihan vaunuihin kiinni, vaikka tilaa oli kyllä enemmänkin. Äiti ei siihen mitään sanonut, siirtyi vain sen verran kuin vielä voi.

Mummo lyllersi maksamaan ja nurisi siinä mennessään, miten väärin on, kun vanhat ihmiset ei saa kulkea bussissa ilmaiseksi, mutta lastenvaunuilla kyllä saa. Sitten kun pääsi rollaattorillensa, alkoi mäkättää äidille, että nykyajan äidit on sitten niin laiskoja, kun mihinkään ei enää jakseta kävellä. Viedään tilaa busseista niiltä, jotka sitä bussia oikeasti tarvitsee. Ja teidän laiskojen äitien tulisi maksaa tuplasti, koska teitä on kaksi ja viette paljon tilaa. Nyt tämä äiti sitten sanoi, että ei se hänen vikansa ole, jos kaupunki ei suostu päästämään rollaattorilla ilmaiseksi bussiin ja että kyllä hänellä on sen verran pitkä matka kotiin, ettei niin pienen lapsen kanssa oikein viitsisi kävellä. Mummo siinä mäkätti vielä aikansa ja sanoi, että kyllä sinä sitten tiedät, millaista tämä on, kun olet vanha ja sairas. Toivottavasti saat jonkun pahan taudin ja kuolet siihen. :eek: Tässä kohtaa koko bussi haukkoi henkeään ja kääntyi katsomaan mummoa. Äiti meni ihan sanattomaksi, lapsi alkoi itkeä... Siis aivan uskomatonta tekstiä!!! Kun äiti jäi bussista pois näin, miten hän alkoi itkeä :( . Että niin meitä vaan opetetaan kunnioittamaan vanhuksia ja tuollaista saa vastineeksi. Olen nähnyt tämän mummon myöhemminkin ja aina se on todella kiukkuinen ja sihisee jotain itsekseen.

Joo... Mummot ajaa perheparkkipaikoille markettien eteen, etuilee jonoissa ja ties mitä. Ja sit sanotaan että nuoriso käyttäytyy huonosti. Mut esim lihatiskillä mua ei ole ikinä saman ikäiseni tai nuorempi etuillut, mummot monesti

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Tästä on jo vuosia aikaa, mutta pakko kertoa tähän väliin, kun oli niin törkeä tapaus... odotin silloin tyttöä eli aikaa on nelisen vuotta. Istuin bussissa, johon tuli myös äiti lastenvaunujen kanssa. Äiti laittoi vaunut asiaankuuluvasti toiseen reunaan ja seisoi itse vaunujen vieressä. No sittenpä änki bussiin eräs mummo rollaattorinsa kanssa. Siinä oli hienosti tilaa molemmille, kiitos äidin, joka oli vaununsa hyvin asettanut. Mummo aloitti sillä, että runnoi rollaattorinsa melkein äitiä päin, ihan vaunuihin kiinni, vaikka tilaa oli kyllä enemmänkin. Äiti ei siihen mitään sanonut, siirtyi vain sen verran kuin vielä voi.

Mummo lyllersi maksamaan ja nurisi siinä mennessään, miten väärin on, kun vanhat ihmiset ei saa kulkea bussissa ilmaiseksi, mutta lastenvaunuilla kyllä saa. Sitten kun pääsi rollaattorillensa, alkoi mäkättää äidille, että nykyajan äidit on sitten niin laiskoja, kun mihinkään ei enää jakseta kävellä. Viedään tilaa busseista niiltä, jotka sitä bussia oikeasti tarvitsee. Ja teidän laiskojen äitien tulisi maksaa tuplasti, koska teitä on kaksi ja viette paljon tilaa. Nyt tämä äiti sitten sanoi, että ei se hänen vikansa ole, jos kaupunki ei suostu päästämään rollaattorilla ilmaiseksi bussiin ja että kyllä hänellä on sen verran pitkä matka kotiin, ettei niin pienen lapsen kanssa oikein viitsisi kävellä. Mummo siinä mäkätti vielä aikansa ja sanoi, että kyllä sinä sitten tiedät, millaista tämä on, kun olet vanha ja sairas. Toivottavasti saat jonkun pahan taudin ja kuolet siihen. :eek: Tässä kohtaa koko bussi haukkoi henkeään ja kääntyi katsomaan mummoa. Äiti meni ihan sanattomaksi, lapsi alkoi itkeä... Siis aivan uskomatonta tekstiä!!! Kun äiti jäi bussista pois näin, miten hän alkoi itkeä :( . Että niin meitä vaan opetetaan kunnioittamaan vanhuksia ja tuollaista saa vastineeksi. Olen nähnyt tämän mummon myöhemminkin ja aina se on todella kiukkuinen ja sihisee jotain itsekseen.
Mä olisin varmaan tuossa vaiheessa sivustakatsojana karjaissut että mummo pitää nyt turpansa kiinni tai minä lyön, ja seuraavaksi lyökin sitten jo kirkonkellot |O

Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Mä olisin varmaan tuossa vaiheessa sivustakatsojana karjaissut että mummo pitää nyt turpansa kiinni tai minä lyön, ja seuraavaksi lyökin sitten jo kirkonkellot |O
Juu... ja sitten kirjoitetaan Turkulaiseen, miten törkeää nykyajan nuoriso on, kun ei pidä huolta omista asioistaan
:LOL: .

Juu... ja sitten kirjoitetaan Turkulaiseen, miten törkeää nykyajan nuoriso on, kun ei pidä huolta omista asioistaan
Todennäköisesti näin :D

Ettei vaan olisi ollut sama mummo, jolle mä jo aiheutin sydämentykytystä Kupittaan Cittarissa :LOL:

Saraldo

Todennäköisesti näin :D

Ettei vaan olisi ollut sama mummo, jolle mä jo aiheutin sydämentykytystä Kupittaan Cittarissa :LOL:
Taitaa olla copycat, me asutaan länsipuolella ;) .

Mulle tulee mieleen yks mummo, joka otti tehtäväksi toimia vartijana. Poika oli silloin jotain 1.5 v. ja ainakun näki riisipiirakkaa, alkoi kauhe huuto se perään. Oltiin sitten ruokaostoksilla ja kun pistin piirakkapussin kärryyn alkoi poika huutamaan. Mietittiin sitten miehen kanssa, että vastoin periaatteita annetaan pojalle piirakka, koska oli aikaa siitä, kun poika oli viimeksi syöyt. Piirakat oli leipomon tuotteita, eli se hintakoodi oli siinä pussissa kiinni, kaikista piirakoista. Huomasin mummon katsovan miestä, kun minä olin tekemässä muita ostoksia. Mummo meni sitten miehelle jankkaamaan, että se pitää maksaa, se pitää maksaa. Ja, vaikka kuinka yksinkertaisesti yritin mummolle selittää, että tottakai me maksetaan KAIKKI pussin piirakat kassalla, joista on pussissa hintatieto, niin ei ymmärtänyt, ei sitten millään. Sen kerran on joku vanhempi ihminen ottanu kupoliin oikein kunnolla :kieh: Varsinkaan, kun ei tulis mieleenkään varastaa mitään.

multa kans lähtee samantien takas ja kovaa jos joku vitun urpo tuntematon ukkeli tai mummeli kehtaa tulla arvostelemaan. Aivan sama vaik olis satavuotias harmaahapsi, jumaliste mun perhe-elämää ei arvostele ystävätkään saatikka sitten tuntemattomat ihmiset.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
ÄLÄ VÄLITÄ! Mulle tuli kans aikanaan joku mummo valittamaan, että olen häijy äiti, kun komensin 2,5v poikaani istumaan rattaissa ja kun ei totellut laitoin hänet istumaan. ( ettei putoa rattaista, kun kiipeili kokoajan ) .
Kesällä työnsin keväällä 2vuotta täyttänyttä lastani matkarattailla, yhdet vanhat mummelit istuskeli ja kommentoivat hyvin äänekkäästi toisillensa: ´´Noin isoa lasta nyt pitää vielä rattaissa!´´. Ei ne kommentit tunnu mukavilta, mutta yrittää olla välittämästä niistä.

Mulle kävi kerran tällai 14 vuotta sitten Lahden Citymarketissa että poika oli sateenvarjorattaissa ja alkoi oksentamaan. Siihen paikalle tuli kärppänä joku vanhempi nainen ja riuhtaisi rattaa ja alkoi kaatamaan niin eteenpäin :eek: ettei poika tukehdu oksennukseen.
Sain uskomattomat raivarit ja kiskaisin rattaat itselleni ja sanoin ettei voi tuolla tavalla käydä riuhtomaan ja melkein kaatamaan rattaita.
Lapsi kun kuitenkin oli jo melkein vuoden vanha eikä siis maannut rattaissa vaan istui ja pystyi hyvin laattaamaan istuviltaan.
Silloin sapetti.
Kerran on myös tullut joku mummeli valistamaan mua että lapsella saattaa olla nälkä kun vauva huusi vaunuissa :xmas: älä??? ihanks totta?? En siis tullut ees ajatelleeks :saint:

Silloin noita sattuu, tuntuu ihan kamalalta ja suututaa. Jälkikäteen ei tiedä itkisikö vai nauraisi. Nykyään kun joku lapsi itkee kaupassa, kuvittelen mitä kaikkea voisin tehdä. Ostaisinko tikkarin ja antaisin lapselle käteen? Vai menisinkö antamaan hyviä neuvoja lasten ruoka- ja nukkumisajoista? Vai? Toistaiseksi en ole tehnyt noista mitään, vaikka aikoinaan päätin, että annan vahingon kiertää.

vieras
Oltiin kesällä miehen ja vastasyntyneen vauvan kanssa kävelyllä. Olin laittanut ohuen silkkimyssyn vauvalle päähän, vaikka oli aurinkoinen ilma. Ensimmäinen vastaantullut mummo huomautti, että vauvalle tulee kuuma, kun on tuollainen myssy päässä. Kohautin olkapäitäni ja jatkettiin matkaa. Kävin kioskilla jätskiostoksilla, kun toinen mummo oli tullut miehelle puhumaan myssystä ja auringonpaisteesta ja mies otti kuuliaisesti myssyn pois. Jatkettiin taas matkaa ja kohta tulee tosi äkäinen mummo haukkumaan meidät siitä, miten ulkoilutamme noin pientä ilman hattua. Mies ilmoitti, ettei halua enää kävellä vaunujen kanssa, kun tämä on näin älyttömän vaikeaa :D
Sittemmin olemme karaistuneet, eikä hattu lennä kassiin ekasta kommentista, mutta aloitteleville vanhemmille hiukan tuskaista tajuta. että vauvaperheen asiat on oikeasti tuntemattomienkin asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
ÄLÄ VÄLITÄ! Mulle tuli kans aikanaan joku mummo valittamaan, että olen häijy äiti, kun komensin 2,5v poikaani istumaan rattaissa ja kun ei totellut laitoin hänet istumaan. ( ettei putoa rattaista, kun kiipeili kokoajan ) .
Kesällä työnsin keväällä 2vuotta täyttänyttä lastani matkarattailla, yhdet vanhat mummelit istuskeli ja kommentoivat hyvin äänekkäästi toisillensa: ´´Noin isoa lasta nyt pitää vielä rattaissa!´´. Ei ne kommentit tunnu mukavilta, mutta yrittää olla välittämästä niistä.
Mulle sanottiin sama lause kun poika oli reilu vuoden. Iso lapsi rattaissa, miksei anna kävellä.
Sanoin rouville, että lapsi täytti juuri vuoden eikä osaa vielä kävellä. Ei vaan ole mikään riisitautinen vaan isohko ikäisekseen... |O

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Kerran on myös tullut joku mummeli valistamaan mua että lapsella saattaa olla nälkä kun vauva huusi vaunuissa :xmas: älä??? ihanks totta?? En siis tullut ees ajatelleeks :saint:
Siis vautsi, miten se mummeli tajus tuon? Hitto, ei mulle ainakaan koskaan tullut mieleenkään että itkevällä vauvalla voisi olla nälkä! :eek: :xmas: . Kai kiitit ylitsevuotavin sanankääntein häntä tästä tärkeästä tiedosta?

Tästä tulikin oiva aasinsilta siihen tapaukseen, kun mummo kehui tissejäni bussissa. Esikoinen oli vauva, täysi pullolapsi, ja ventovieras semimummeli (jotain 55+, ei mikään kasikymppinen, siksi semi :D ) täräytti "että sulla on niin hyvän näköiset rinnat ettei varmaan tarvitse mitään korvikkeita antaa". Sanoin että okei, thanks... :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Kaikki mummelit sais ampua.
:D
Mä taas oon harkinnut semmoista, että kuljettaisin jeesusteippiä & saksia aina mukana. Ja heti, kun huomaan mummelin mulkoilevan jotain henkilöä ja olevan aikeissa avata suunsa, otan teippirullani esille ja teippaan suun kiinni :saint:

Lunatic
:D
Mä taas oon harkinnut semmoista, että kuljettaisin jeesusteippiä & saksia aina mukana. Ja heti, kun huomaan mummelin mulkoilevan jotain henkilöä ja olevan aikeissa avata suunsa, otan teippirullani esille ja teippaan suun kiinni :saint:
:xmas: Pelastaisit monen ihmisen päivän.

Aikoinaan kun keskimmäinen oli vauva ja esikko just päälle 2v. olin tuplaraittailla liikenteessä. Satoi kaatamalla ja kärryjen päällä oli tietty sadesuoja. Semmonen jännä kirkas muovinen mikä meni silleen kuomun yli ihan varpaisiin asti. Siis suojas koko kärryt. Ei semmonen missä on kuomun eessä aukko niinkuin yleensä sadesuojissa on. Alaosa avoinna ja sivuissakin ilma-aukot. Tosi hyvä suoja! Tuplarattaille tehty ja ihan liikkeestä ostettu.

Niin ja asiaan :D
Keskellä kaupunki tuli mummo huutamaan naama punaisena kuinka lapset tukehtuu kun on sadesuoja kärryjen päälle! Oikein rupes repimään sitä suojaa pois kärryjen päältä :eek:
Sanoin ehkä vähän vähemmin nätisti mummolle että laskee irti ja vähän äkkiä ja kyllä lapset pysyy suojan alla! Kaatamalla kun vettä tuli, ilman suojaa oisvat sekunissa kastuneet läpimäräksi! Mummo vaan huus ja räyhäs että parempi on kastuakkin niin tietää mitä elämä on :eek: Suojan alla tukehtuvat heti, kun eihän sinne pääse ilmaakaan :headwall:
Oikein esittelin hänelle koko komeuden kaikkine ilma-aukkoineen! Meni hetkeks hiljaseksi ja aloitti uudelleen räyhäämisen! Kyllä ennenvanhaan vaan lapset kastui sateella kun tommosia kumisuojia ei ollu. Kaikkea turhuuksia sitä nykyään pitää ollakin. Ja vielä tommoset kärrytkin! Kyllä tommonen 1 vuotias (esikko pienikokoinen ja luuli siis 1 vuotiaaksi) joutaa jo kävelläkin pari tuntia kaupungissa. Hitsi, ois pitäny kertoa esikon oikee ikä niin ois mummo varmaan saanu sydärin kun 2v istuu kärryissä 4h reissun ajan :D

Minuu rupes naurattamaan kauheesti! Siis ihan täysin repesin siinä ja toivottelin mummolle hyvää päivän jatkoa! Lähin jatkamaan matkaa ja takaa kuulin vielä kauheeta huutoa ja raivoomista lasten tappamisesta ja pakottamista rattaissa istumisesta ym...

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
tää on noston arvoinen ketju:D
Sanos muuta :D

Mulle ei oo mummelit tai papparaiset tullu mitään lasten kasvatuksesta napiseen, mutta viime vuoden syksynä kun olin isosti raskaana, joku vanha patu katteli hapan ilme naamaallaan ja tokaisi että "onks noi kaikki sun, noin nuorella?" kun esikoisen ja kakkosen kanssa olin liikenteessä. Ei vissiin nähny mahaa kärryjen takaa :xmas:

Rukoilijasirkka
Nostetaas vielä, jos tulis lisää hyviä mummotarinoita!
No se vähän ärsytti terveyskeskuksessa ku semmonen mummo ärähti mulle, että "VÄISTÄ".

Se olis mahtunut ohitse siitä ihan hyvin, mutta se halus kurottua mua kohti ja työntää mut syrjään. Se halus nimenomaan mennä just siitä missä just mä olin.

Sanoin kyllä muistaakseni takaisin jotain. :/

Yhteistyössä