Työvoimapoliittisesta päätöksestä valittaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työtyötön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työtyötön

Vieras
Jouduin jäämään sairauslomalle työstäni kiusaamisen ja häirinnän takia enkä saanut apua työsuojelulta enkä kuulu liittoon, joten käytännössä ainoaksi keinoksi jäi irtisanoutuminen, kun häirikkö oli esimieheni. Irtisanoutumisesta ja siihen johtavista seikoista tein selvityksen ja sain päätöksen etten ole oikeutettu työttömyysturvaan ja karenssin, koska irtisanouduin työstäni.
Onko kukaan saanut kumottua tämän tapaista päätöstä valittamalla? Mun nähdäkseni mulla oli pätevä syy irtisanoutua enkä oikein käsitä miten tässä nyt kävi näin..

Minulla sosiaalitoimi vaatii irtisanoutumaan työstä kun joudun palakan lisäksi hakemaan toimeentulotukea. Onko tämä sellainen asia joka estää karenssin saamisen?

Alkuperäinen kirjoittaja työtyötön;30134320:
Jouduin jäämään sairauslomalle työstäni kiusaamisen ja häirinnän takia enkä saanut apua työsuojelulta enkä kuulu liittoon, joten käytännössä ainoaksi keinoksi jäi irtisanoutuminen, kun häirikkö oli esimieheni. Irtisanoutumisesta ja siihen johtavista seikoista tein selvityksen ja sain päätöksen etten ole oikeutettu työttömyysturvaan ja karenssin, koska irtisanouduin työstäni.
Onko kukaan saanut kumottua tämän tapaista päätöstä valittamalla? Mun nähdäkseni mulla oli pätevä syy irtisanoutua enkä oikein käsitä miten tässä nyt kävi näin..

Työkkärin päätökset ovat niin pyhiä että niitä on lähes mahdoton kumota. Ja varsinkin kun itse irtisanoutuu, niin siitä tule aina se kova karenssi, eli 3 kk. Eivät työkkärin ämmät tajua että kun itse irtisanoutuu työstään niin silloin aina on ollut joku vakava ongelma taustalla - kiusaaminen, kulkuvaikeudet, ala-arvoinen palkka tms.

Lääkärille ja mieluitenn yksityiselle hakemaan saikkutodistus stessireaktiosta masennuksesta yms. Saat sairaspäivärahaa karenssin ajalta. Ja liity siihen liittoon kun menet taas töihin. Itselläni samankaltaisesta tilanteessa liiton lakimies neuvotteli puolen vuoden palkan korvaukseksi lähdöstä. Sai oikeasti vetää henkeä kaiken paskan jälkeen eikä tarvinnut huolehtia toimeentulosta.

Alkuperäinen kirjoittaja ikävä kyllä;30134438:
Työkkärin päätökset ovat niin pyhiä että niitä on lähes mahdoton kumota. Ja varsinkin kun itse irtisanoutuu, niin siitä tule aina se kova karenssi, eli 3 kk. Eivät työkkärin ämmät tajua että kun itse irtisanoutuu työstään niin silloin aina on ollut joku vakava ongelma taustalla - kiusaaminen, kulkuvaikeudet, ala-arvoinen palkka tms.

Jonninjoutavaa paskaa ja onneksi ei noin löyhin perustein vältä karenssia.

Alkuperäinen kirjoittaja työtöyötön;30134527:
Mä luin, mutten silti oo varma mitä tarkoitat. Meinaatko että kaikki noista syistä on huonoja? Kiusaaminenkin?

Kaksi viimeistä ovat ehdottomasti huonoja ja et sinä voi kuvitella irtisanoutuvasi ilman sanktiota ennen kuin asia on tutkittu kunnolla. Liittoon kuulumisessa on sellainen etu, että et olisi jäänyt ilman luottamusmiehen ja työsuojeluvaltuutun tukea. Ei ne kovin herkästi vapaamatkustajia auta.

Kaksi viimeistä ovat ehdottomasti huonoja ja et sinä voi kuvitella irtisanoutuvasi ilman sanktiota ennen kuin asia on tutkittu kunnolla. Liittoon kuulumisessa on sellainen etu, että et olisi jäänyt ilman luottamusmiehen ja työsuojeluvaltuutun tukea. Ei ne kovin herkästi vapaamatkustajia auta.

Samaa mieltä olen että kaksi viimesempää syytä on huonoja. Mutta kun tilanne on ehdottomasti se ettei tätä ole tutkittu kunnolla. Annoin hyvin kattavan selvityksen tapahtumista ja lääkärintodistukset ja silti oletus tuntuu olevan että minä kusetan. Ja mulle jää todistustaakka etten oo epärehellinen. Tuntuu melko käsittämättömältä..

Jälkiviisaus liittoon kuulumisesta ei vaan juuri auta mun tapauksessa. En ole kuulunut mihinkään liittoon, koska olen tehnyt niin monen eri alan töitä enkä nyt voi liittyä kun olen työtön, mutta ihan varmasti liityn saman tien kun jotain töitä saan.

Mulla oli vastaavassa tapauksessa työterveyden lausunto, eikä karenssia tullut. Olin sitä ennen ollut ½ v. sairaslomalla, ja kolmikantaneuvottelut pidetty - hyödyttöminä.

Yhteistyössä