Työttömyys ja asuntolaina..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äippä"

Vieras
Olen pätkätöitä tekevä kolmen tytön naimisissa oleva äiti..Meillä mies käy vakituisessa vuorotyössä ja meillä on marraskuussa ostettu talo ja siihen tietty se laina..Noo,nyt minä jäin työttömäksi,enkä tiedä kuinka pitkäksi aikaa tällä kertaa..Tuli sitten meileen,että mehän otimme vakuutuksen asuntolainaan työttömyyden varalle..Nyt pitäisi etsiä ne paperit ja katsoa,mitä se oikein meinaa..Mutta onko jollakulla tietoa,mitä se käytännössä merkitsee,jos on vakuutus ja jää työttömäksi..?

[QUOTE="äippä";21972560]Olen pätkätöitä tekevä kolmen tytön naimisissa oleva äiti..Meillä mies käy vakituisessa vuorotyössä ja meillä on marraskuussa ostettu talo ja siihen tietty se laina..Noo,nyt minä jäin työttömäksi,enkä tiedä kuinka pitkäksi aikaa tällä kertaa..Tuli sitten meileen,että mehän otimme vakuutuksen asuntolainaan työttömyyden varalle..Nyt pitäisi etsiä ne paperit ja katsoa,mitä se oikein meinaa..Mutta onko jollakulla tietoa,mitä se käytännössä merkitsee,jos on vakuutus ja jää työttömäksi..?[/QUOTE]

Epäilen että siinä on lukuisia porsaanreikiä, mahtaako monikaan tuollaisista vakuutuksista oikeasti hyötyä?

Meillä oli ensimmäisessä asunnossa tuo vakuutus ja oli kyllä niin suuri huijaus ettei mitään rajaa.. Ei tullut tarvetta, onneksi, mutta kun vakuutusehtoihin joskus tarkemmin tutustuttiin (juu tyhmiä oltiin kun otettiin liian tietämättöminä) niin se olisi kattanut ensinnäkin vain ensisijaisen lainanottajan (meillä mies, tietenkin säätämän Suomessa..) kuoleman tai pitkäaikaisemman työttömyyden takia ne lyhennykset, eikä niitäkään muistaakseni kokonaisuudessaan, olisko ollut niin että hänen osuutensa ainakin työttömyyden ajalta ja siinäkin oli vaikka mitä tiukkoja rajoituksia.

Tutustu omiin ehtoihin, soita vaikka pankkiin. Kannattaa ehdottomasti käyttää hyväksi jos vain onnistuu, maksattehan te siitä kuitenkin :)

Aika lailla kusetusta, enään ei haksahdeta. Nykyisessä lainassa maksettiin sitä vakuutusta 1,5 vuotta. Sitten kun olisi ollut tarve käyttää sitä niin vakuutusyhtiö sanoi sen vakuutuksen irti!

Kyllä, kannattaa kaivaa ehdot esiin, sillä niissä on eroja.

Yleensä työttömyys hyväksytään, jos sinut on irtisanottu taloudellisten tai tuotannollisten syiden takia. Työttömyysjakso määräaikaisen sopparin jälkeen ei oikeuta mihinkään - eihän se olisi edes mitenkään järkevää... Lisäehtoja on siinä, kuinka kauan pitää vakuutus olla voimassa ja kuinka kauan sitä maksetaan. Ainakin minulla.