Kysymys teille jotka olette kotihoidontuella ja miehenne saa liitolta työttömyyspäivärahaa.
Paljonko miehenne saa käytännössä sitä rahaa käteen?
Paljonko miehenne saa käytännössä sitä rahaa käteen?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:Mietin vaan kun ukolle tuli liitosta lappu missä ilmotettiin että kotihoidontuki vähennetään siitä päivärahasta :/ Että joo, eipä jää paljoa jäljelle....
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:ei meille ainakaan ole sellaista lappua tullut kun olin kotihoidontuella. Mies on metalliliitossa.
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:ei meille ainakaan ole sellaista lappua tullut kun olin kotihoidontuella. Mies on metalliliitossa.
Ei vai?![]()
Tossa lapussa sanotaan; työttömyysturvalain 4 luvun 8 §:n mukaan työttömyyspäivärähasta vähennetään työttömän sekä tämän avio-/avopuolison saama lasten kotihoidontuki.
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:ei meille ainakaan ole sellaista lappua tullut kun olin kotihoidontuella. Mies on metalliliitossa.
Ei vai?![]()
Tossa lapussa sanotaan; työttömyysturvalain 4 luvun 8 §:n mukaan työttömyyspäivärähasta vähennetään työttömän sekä tämän avio-/avopuolison saama lasten kotihoidontuki.
Mutta ei mun mies mitään kotihoidon tukea saanut vaan ainoastaan minä. :/
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:ei meille ainakaan ole sellaista lappua tullut kun olin kotihoidontuella. Mies on metalliliitossa.
Ei vai?![]()
Tossa lapussa sanotaan; työttömyysturvalain 4 luvun 8 §:n mukaan työttömyyspäivärähasta vähennetään työttömän sekä tämän avio-/avopuolison saama lasten kotihoidontuki.
Mutta ei mun mies mitään kotihoidon tukea saanut vaan ainoastaan minä. :/
No ei munkaan mies ole saanut. Töissä tuo on aikasemmin ollut. Ja minä kotona hoitamassa lapsia.
Mutta tossahan sanotaan että sekä työttömän sekä hänen puolisonsa saama kotihoidontuki.
Alkuperäinen kirjoittaja HeiJeeJeeJee:Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:Mietin vaan kun ukolle tuli liitosta lappu missä ilmotettiin että kotihoidontuki vähennetään siitä päivärahasta :/ Että joo, eipä jää paljoa jäljelle....
Sulle maksettua kotihoidontukea ei saa vähentää miehen päivärahasta, jos sinä olen lastenhoidollisista syistä estynyt olemaan työmarkkinoiden käytettävissä (töissä tai työnhakijana).
Eli jos sinä olen kotona hoitamassa lapsia vanhempainvapaalla tai hoitovapaalla, sinun puolisolta ei pitäis vähentää kotihoidontukea.
No ei joo! Ei muuta ku soitto liittoon ja selvennätte asian sinne.Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:Alkuperäinen kirjoittaja HeiJeeJeeJee:Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:Mietin vaan kun ukolle tuli liitosta lappu missä ilmotettiin että kotihoidontuki vähennetään siitä päivärahasta :/ Että joo, eipä jää paljoa jäljelle....
Sulle maksettua kotihoidontukea ei saa vähentää miehen päivärahasta, jos sinä olen lastenhoidollisista syistä estynyt olemaan työmarkkinoiden käytettävissä (töissä tai työnhakijana).
Eli jos sinä olen kotona hoitamassa lapsia vanhempainvapaalla tai hoitovapaalla, sinun puolisolta ei pitäis vähentää kotihoidontukea.
Eli koko lappu ei tarkota hevon vattua :kieh:
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:Me saatiin muuten viime kesänä melkein sydänkohtaukset samasta asiasta.Mutta tuo liiton ihmisen sähköposti palautti mielenrauhan.
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:Kysymys teille jotka olette kotihoidontuella ja miehenne saa liitolta työttömyyspäivärahaa.
Paljonko miehenne saa käytännössä sitä rahaa käteen?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:en olisi kotihoidontuella jos mies olisi työtön. menisin itse töiihin jos olisi paikka tai jos hakisin töitä. Jos lapsia tekee, niin kyllä jonkun pitää töissä käydä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:Kysymys teille jotka olette kotihoidontuella ja miehenne saa liitolta työttömyyspäivärahaa.
Paljonko miehenne saa käytännössä sitä rahaa käteen?
en olisi kotihoidontuella jos mies olisi työtön. menisin itse töiihin jos olisi paikka tai jos hakisin töitä. Jos lapsia tekee, niin kyllä jonkun pitää töissä käydä.
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:en olisi kotihoidontuella jos mies olisi työtön. menisin itse töiihin jos olisi paikka tai jos hakisin töitä. Jos lapsia tekee, niin kyllä jonkun pitää töissä käydä.
Kysyinkö mä mitä sä tekisit mun tilanteessani?
Niin tai näin, itse en aio jättää vauvaa isän hoitoon ja mennä töihin, koska sun mielestä niin kuuluu tehdä :snotty:
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:en olisi kotihoidontuella jos mies olisi työtön. menisin itse töiihin jos olisi paikka tai jos hakisin töitä. Jos lapsia tekee, niin kyllä jonkun pitää töissä käydä.
Kysyinkö mä mitä sä tekisit mun tilanteessani?
Niin tai näin, itse en aio jättää vauvaa isän hoitoon ja mennä töihin, koska sun mielestä niin kuuluu tehdä :snotty:
Jaa et.![]()
Meillä mies otti entisestä duunistaan lopputilin, ihan tietoisesti siis tehtiin valinta että kukaan ei käynyt töissä. Ollaan ilmeisesti täysin kelvotonta sakkia.![]()