Mitä on kotiäitiys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nojaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo-o harvinaisen typerä kysymys, mutta mitä se on käytännössä teille jotka olette kotiäitejä?
Hoidatteko kaikki asiat, mies saa tehdä mitä tykkää, vai miten?

No tänään nukuin aamulla kymmeneen, sitten luin lehdet ja join kahvin, syötin lapsille lounasta.

Sitten tilailin lapsille uusia vaatteita ja itsellenikin. Sekä tein kirjatilauksen. Kaikki miehen rahoilla =)

nyt palstailen ja juon iltapäiväkahvin =) Sitten siivotaan yhdessä kun mies tulee kotiin.

Joskus olen kyllä aktiivisempikin ja teen kotitöitä päivällä, tänään oli rokulipäivä =)

En valita =)

Meillä se tarkoitti sitä että mä hoidan aamulla ja päivällä lapset ja pääasiallisesti peruskotihommat. Eli pesin pyykin (tosin tätä en anna miehen tehdä vieläkään ;) ), tiskit ja pienet siivoukset. Isommat siivoukset kuten imurointi on tehty yhdessä.

Mun mielestä se joka on kotona hoitaa tollaset perushommat. Silloin kun mies piti isäkuukautta ja mä olin töissä, roolit olivat toisin päin. Ei se ole nimittäin helppoa sekään että on 8 tuntia töissä, siihen vielä työmatkat päälle. Joten kun tulee kotiin niin varmasti pistää v*tuttamaan jos toinen ei ole tehnyt mitään vaikka on koko päivän ollut kotona.

Mun mielestä kotiäitiys = lasten ja kodinhoitoa sen ajan minkä mies on töissä. Sen jälkeen hoidetaan lapsia ja kotia niinkuin niissäkin perheissä missä molemmat vanhemmat on töissä.

Näin meilläkin mennään tai mentiin aloitin työt 2 vkoa sitten.. :)
Mua vaan kummastuttaa se että jotkut(lähinnä miehet) ajattelee että ne voi tehdä silloin mitä mitä haluaa kun äiti on kotona...

Näin meilläkin mennään tai mentiin aloitin työt 2 vkoa sitten.. :)
Mua vaan kummastuttaa se että jotkut(lähinnä miehet) ajattelee että ne voi tehdä silloin mitä mitä haluaa kun äiti on kotona...

Mitä sä tarkotat tolla että voi tehdä mitä haluaa? Kyllä meillä molemmat on voineet tehdä aika pitkälle sitä mitä haluaa oli molemmat töissä tai ei.

Hoidan kodin, lapset lähees kokonaan. Silloin kun mies kotona hoitaa myös lapsia. Mutta kotityöt on minun. (Eli en ole mopin kanssa ovella odottamassa, kun toinen tulee töistä 9h päivän jälkeen) Tottakai omia jälkiään siivoaa. Ei heittele vaatteita lattiolla tai jätä tiskejä altaaseen. Vastineeksi mies vastaa suurimman osan elatuksesta. Ja jos haluan vapaata tottakai silloin katsoo lapsia. Mielestäni ihan hyvä Diili :) Jos ei miellytä voin mennä töihin. ammatti on. Hrvassa työpaikkassa saa nukkua 2h päikkärit päivässä. ja pitää yli 20min ruokataukoa. :D

Yhteistyössä