Työttömäksi ilmoittautumisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Työkkäriinkö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Työkkäriinkö?

Vieras
Mitä hyötyjä/haittoja? Kertokaa!

Nyt en saa rahaa mistään,kun kth lopetetaan mun keikkatöiden ansiosta.Joita ei ole päivittäin,saati voi olla edes viikottainkaan.

Eikös se ole,että liitosta saan/saisin jotain rahaa,kun olen työtön työnhakija?
Onko työkkärillä joku pakko työntää mut johonkin töihin?

mulla on työttömäksi työnhakijaksi ilmoittautuminen syyskuun alusta :whistle: pojat menee osapäivähoitoon joten en saa kodinhoidontukea sitten enää.
itse saan työmarkkinatukea johon vaikuttaa miehen tulot. työttömyyspäivärahaan en ole oikeutettu koska en täytä ns.työssäoloehtoa. (että olisin ollut 10kk töissä) liitostakaan en saa rahaa samoin perustein koska tosiaan kerkesin olla vain n.6kk töissä ennen kotiin jäämistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos alasi paikkoja on avoinna on sinun pakko hakea niitä.

Siis tottakai mä haen,jos jotain alaa vastaavaa työtä on tarjolla,mut siis sitä tarkoitin että jos haen,niin työkkäri ei voi sijoittaa/pakottaa mua mihinkään esim eri alan töihin?

Alkuperäinen kirjoittaja Millukka:
mulla on työttömäksi työnhakijaksi ilmoittautuminen syyskuun alusta :whistle: pojat menee osapäivähoitoon joten en saa kodinhoidontukea sitten enää.
itse saan työmarkkinatukea johon vaikuttaa miehen tulot. työttömyyspäivärahaan en ole oikeutettu koska en täytä ns.työssäoloehtoa. (että olisin ollut 10kk töissä) liitostakaan en saa rahaa samoin perustein koska tosiaan kerkesin olla vain n.6kk töissä ennen kotiin jäämistä.

Onko tietoa,vaikuttaako miten äitiysloma/hoitovapaa niihin työssäoloehtoviikkoihin? Kun ennen älomaa sain liitosta rahaa.

Kyllä kai minun mielestä saat liitosta,jos kerta kuulut,niin jotain ,Kyllähän ne voi osoitaa sulle jonkun työpaikan,mutta nykyaikana saa varmaan olla aika rauhassa.Minä sain olla,jos en itse etsinyt työpaikkaa.Johonkin koulutukseen ne kylläkin yrittävät laittaa.Mutta kannataa sun mennä työkkäriin saat jotain toimeentuloa.

Jos olet osa-aika työssä saat työkkäristä/liitosta soviteltua päivärahaa. Eli ne päivät jotka olet työssä vähennetään etuuden määrästä, ja lopun ajan saat työttömyystukea. Ja jos olet jossain työpaikassa kirjoilla vaikka teetkin vain keikka hommaa, ei sinua patisteta muualle töihin. Esim itse olen isännän firmassa töissä niin että minulla on tarvittaessa työhön kutsuttava työsopimus enkä periaatteessa tee siellä töitä, tai jos teen en saa palkkaa, se mun työ maksetaan isännän palkassa...tämä sopimus takaa sen että eivät laita mua työkkäristä mihinkään ihme hommiin ja saan olla lapsen kanssa kotona.

Siis kotihoidontuki lopetetaan työn vuoksi? :o
Vai koska työn vuoksi lapset hoidossa?
Sillä tuon ensimmäisen takiahan sitä ei lopeteta koska siihen (perusosaan ) ei tulot vaikuta.

ja kuten edunsaaja tuossa ylempää sanoi, ei välttämättä patisteta töihin.
Minulta kysyttiin että haenko muuta työtä ja sanoin että en hae.
Aloitan osa-aikaisen työn noin 25h/vko ens kuussa.

Alkuperäinen kirjoittaja edunsaaja:
Jos olet osa-aika työssä saat työkkäristä/liitosta soviteltua päivärahaa. Eli ne päivät jotka olet työssä vähennetään etuuden määrästä, ja lopun ajan saat työttömyystukea. Ja jos olet jossain työpaikassa kirjoilla vaikka teetkin vain keikka hommaa, ei sinua patisteta muualle töihin. Esim itse olen isännän firmassa töissä niin että minulla on tarvittaessa työhön kutsuttava työsopimus enkä periaatteessa tee siellä töitä, tai jos teen en saa palkkaa, se mun työ maksetaan isännän palkassa...tämä sopimus takaa sen että eivät laita mua työkkäristä mihinkään ihme hommiin ja saan olla lapsen kanssa kotona.

Olen kunnan kirjoilla ja käyn tarvittaessa tekemässä keikkaa kotihoidossa ja äsken kyselin,oisko opetustoimen puolella kka:n työtä näillä ala-asteilla.Kävin ilmoittautumassa netin kautta työttömäksi työnhakijaksi,mutta käyn huomenna ihan varmistamassa työnhaun ja t-tuen takia työkkärissä henk.koht.

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Siis kotihoidontuki lopetetaan työn vuoksi? :o
Vai koska työn vuoksi lapset hoidossa?
Sillä tuon ensimmäisen takiahan sitä ei lopeteta koska siihen (perusosaan ) ei tulot vaikuta.

Siis sitä tarkoitin sori,että kun lapsi on kunnan hoidossa niinä päivinä kun olen töissä.Eihän se tietenkään työntekoon vaikuta :ashamed:
Kiireessä kirjoitettua :D

Yhteistyössä