Jos irtisanoutumisaikana ei ole työvelvoitetta niin miksi työttömäksi vasta kun isa on ohi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miksi miksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miksi miksi

Vieras
minulla on irtisanomisaika menossa ilman työvelvoitetta ja ehdottomana eli saan ottaa isa työtä vastaan, mennä siis toisen palvelukseen.
No työtä ei ole tarjolla ja ilmoittauduin työttömäksi niin olen työtön työnhakija vasta kun isa on ohi, miksi?

Koska ei olisi oikein, että saat samaan aikaan palkkaa ja työttömyyskorvausta. Et voi olla työtön työnhakija, jos saat samaan aikaan palkkaa kokoaikaisesta työstä.

Varmaan siksi, kun sulla on vielä edellinen työsuhde voimassa. Ja se päätty vasta irtisanomisajan päätyttyä. Työsuhteinen ei voi olla työtön.

Työnhakijana voit tietenkin olla.

sehän tässä vähän outoa onki, miksi sitten on ehdoton ja ehdollinen isa jos sillä ei ole tässä tapauksessa mitään merkitystä. Miksi vain jos olisi uusi työpaikka?
Ei tästä haittaa ole koska hyvin pärjään näinkin ja en välttämättä ole ottamassakaan mitään työtä vastaan vaikka sitä tarjottaisiinkin.

No se ehdoton tai ehdolllinen merkitsee vain suhtessa työnantajaan. Siis siihen, pitääkö sun mennä duunin vai ei. Ei sillä oo merkitystä työvoimatoimistolle.

Vähän niinko työajatkin. Jos teet yövuoroa niin et sä silti voi työttömänä työnhakijana olla päivisin.

Ei se kyllä tuota tarkoita vaan sitä,että jos sinulla ei ole työvlvoitetta ja isa on ehdoton niin silloin voit ottaa työtä vastaa mistä vaan isa:na,mutta jos se on ehdollinen niin silloin et voi ottaa työtä vastaan ksoka sinun pitää olla varalla jos ta kutsuu sinut tarvittaessa töihin.

Hitto miten epäselvää tekstiä ap tuottaa :D No mutta siis työttömyys alkaa siitä hetkestä kun on työtön. Irtisanomisaika on työaikaa, oli sitten fyysisesti työpaikalla tai ei. Siltä ajalta maksetaan palkkakin.

[QUOTE="Maarikka";30677812]Että mua ärsyttää tuo isa. Miksi ei voi kirjoittaa niin kuin pitää eli irtisanomisaika.[/QUOTE]

Hmmm, ehkä siksi,että tuo isa on paljon lyhyempi kirjoittaa ja kun tuota istisanomisaika sanaa joutuu kirjoittamaan useammin niin kivampi kirjoittaa lyhenteellä :D
Harmi,että sinun ärsyyntymiskynnys on noin matala :D

[QUOTE="Maarikka";30677812]Että mua ärsyttää tuo isa. Miksi ei voi kirjoittaa niin kuin pitää eli irtisanomisaika.[/QUOTE]

Kiitos suomennoksesta:) mietin koko ketjun ajan, mikä ihmeen "isa". ;)

Sulla on työpaikka tuösuhteen päättymiseen asti. Siksi et ole nyt työtön. Ihan sama, onko työnantajan kanssa ehdollisia tai ehdottomia sopimuksia. Se ei muuta tätä asiaa.

Yhteistyössä