Ei viddu sentään kun kyrsii tää osa-aika työ!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyrsiintynyt systeemiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kyrsiintynyt systeemiin

Vieras
Olen 2-3 päivää viikossa töissä. Olen yrittänyt tehdä 3 päivää viikossa, että saisin enemmän rahaa. Kun olen 3 päivää viikossa töissä niin työpäiviltä saan n.80? rahaa ja liitosta n.23? työttömiltä päiviltä.

Jos taas olen vain 2päivää viikossa töissä niin työpäivän palkka sama kuin yllä, mutta sitten liitolta saankin n. 33? työttömyyspäiviltä.

Tästä lähin YRITÄN tehdä vain 2 päivää viikossa töitä niin ehdin tehdä enemmän pimeitä töitä joista oikeasti jää sitä rahaa käteen!

Paras olis kun jäisin kokonaan työttömäksi. Tai tietysti jos löytäis toisen kokoaikaisen työn. Osa-aikatyö ei ole yhtään kannattavaa. Menee työmatkoihin ja lapsen hoitomaksuihin se ylimääräinen 100? (tosiaan vain satanen) mitä mulle jää kuussa enemmän rahaa osa-aikatyössä käyvänä kuin, että olisin kokonaan työtön.

tiedän mistä puhut! Suomessa työnteko kannattaa, jeah! Tosi kannustavaa. Mä olen niin kypsä tähän myös, että jäin kokonaan kotiin. Kituutetaan sitten sen satasen verran tiukemmalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyrsiintynyt systeemiin:
Olen 2-3 päivää viikossa töissä. Olen yrittänyt tehdä 3 päivää viikossa, että saisin enemmän rahaa. Kun olen 3 päivää viikossa töissä niin työpäiviltä saan n.80? rahaa ja liitosta n.23? työttömiltä päiviltä.

Jos taas olen vain 2päivää viikossa töissä niin työpäivän palkka sama kuin yllä, mutta sitten liitolta saankin n. 33? työttömyyspäiviltä.

Tästä lähin YRITÄN tehdä vain 2 päivää viikossa töitä niin ehdin tehdä enemmän pimeitä töitä joista oikeasti jää sitä rahaa käteen!

Paras olis kun jäisin kokonaan työttömäksi. Tai tietysti jos löytäis toisen kokoaikaisen työn. Osa-aikatyö ei ole yhtään kannattavaa. Menee työmatkoihin ja lapsen hoitomaksuihin se ylimääräinen 100? (tosiaan vain satanen) mitä mulle jää kuussa enemmän rahaa osa-aikatyössä käyvänä kuin, että olisin kokonaan työtön.

Tää on niin tätä hyvinvointivaltiota... mutta jos nyt suomalaiset malttaisivat edelleen äänestää vaan niitä porvareita, niin tulis tohonkin pikkuhiljaa muutos.

Mie teen kanssa osa-aikatöitä, 10h/vko.

Periaatteessa aika kehittävää, kun palkasta puolet kattoo Kela, joten Kelan etuutta vähenee LÄHES puolet, mutta ei onneksi ihan :D

Mutta siis, tykkään kuitenkin tehdä. =)

Mitä tästä voi päätellä. Lopetetaan kaikki työttömyyskorvaukset ja sosiaalituet niin johan alkaa työnteko kannattamaan. Kyrsii olla töissä 48h/viikko ja elättää näitä pummeja. Toki jää itellekin rahaa, mutta miksi painan töitä muiden maatessa kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä tästä voi päätellä. Lopetetaan kaikki työttömyyskorvaukset ja sosiaalituet niin johan alkaa työnteko kannattamaan. Kyrsii olla töissä 48h/viikko ja elättää näitä pummeja. Toki jää itellekin rahaa, mutta miksi painan töitä muiden maatessa kotona.

Mielelläni painaisin enemmän töitä jos löytyisi kokoaikatyö. Vuoden vaihteessa mun kokoaikatyö loppui ja jouduin osa-aikaiseksi. Ei ole aina oma valinta! Mutta mieluummin olisin kokonaan työtön tällä hetkellä!!!

Yhteistyössä