Työttömäksi jääminen, mahdoton pärjätä rahallisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huohh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huohh

Vieras
Minulla on työsopimus Helmikuun loppuun ja nyt alkoi huolettamaan että jos työt eivät jatku ja en saa heti uutta työpaikkaa. Saisin liitosta rahaa, mutta sillä en pärjäisi mitenkään. Minulla on aika pieni palkka, nettona 1300 euroa kuukaudessa. Laskujen jälkeen jää noin 300-500 euroa, josta 150 menee bensaan. Ihan hyvin oon kuitenkin pärjännyt nyt. Jos jään työttömäksi niin auto on pakko myydä heti, mutta sitten on hankala jos parin kuukauden päästä löytäisin työpaikan mutta ei ole autoa millä kulkea. Täällä ei kulje mitään julkisia. Miten muut ovat pärjänneet?

ei sitä autoa heti tartte myydä. sen voi laittaa vaikka seisontaan hetkeksi ja katsoa miten tilanne etenee. ei tarvitse maksaa vakuutusmaksuja ja muutenkaan mitään auton kuluja "turhaan" sillä työttömyysajalla.

Mulla oli töissä nettona suunnilleen sama palkka, liitosta saan nyt hieman alle 1000e. Bensakulut toki pienenee työttömänä ja muutamaa muutakin menoa piti tarkistaa, mutta kyllä kotonakin "pärjää" rahallisesti. Henkinen kantti työttömänä on lujilla, kun en heti ole löytänyt uutta työtä.

Sulla on ihan liikaa laskuja, jos niihin menee tonni kuussa. Mistä tuo koostuu, siellä varmaan on reippaasti karsittavaa?

Vuokra, sähkö, vesi jäänee yksin asuvalla (?) max 600 euroon. Jos ei, niin muuta halvempaan mahdollisimman pian. Siihen päälle puhelin+netti+ehkä kotivakuutus niin ei pitäisi yli 50e/kk mennä. Jos sulla on auton lyhennys luokkaa 300-400e/kk niin ehkä sitä voisi pienentää? Usein velkaisen auton myynti ei kannata, riippuu tietysti auton hinnasta ja jäljellä olevasta lainasta.