Työtön työnhakija

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei, jäin työttömäksi ja olen työtön työnhakija. Kuinka nopealla aikataululla pitää olla valmis menemään töihin?

-Voiko tänään soittaa että yöksi töihin?
-Voiko tänään soittaa että huomenna aamuksi..
Vai kuinka nopeaa pitää olla valmis?

Hei, jäin työttömäksi ja olen työtön työnhakija. Kuinka nopealla aikataululla pitää olla valmis menemään töihin?

Kannattaa olla heti, niin paremmin saa töitä. Kai siinä jokin aika oli, ettei tuu karenssia, jos pitää lastenhoitaja järjestää.

Siis jos haluat sen paikan mistä ilmoitetaan, olet tietenkin valmis vaikka heti.

Jos taas kyse on siitä, miten voit jättää työn vastaaottamatta ilman että siit hyvästä pukkaa karenssia niin vastausta on mahdoton antaa. Ja loppupeleissä oot kuitenkin voinut jonkun mielestä toimia väärin.

Kannattaa etsiå mahdollisimman nopeasti jotain duunia mitä voit tehdä kunnes löydät oikeasti mieluisan työn.

No oletko hakenut töitä ja millaisia? Jos olet terveydenhoitoalalla ja hakenut tekemään sijaisuuksia, niin niitä voidaan varmaan tarjota samana päivänäkin, mutta jos haet jotain johtohommia, niin niissä on kuukausienkin prosessi haastatteluineen yms.
Hakematta tuskin mitään tarjotaan, jos ei joku tuttavasi tidä sinun olevan työtä vailla ja olet juuri tarvittu työntekijä.

Siis jos haluat sen paikan mistä ilmoitetaan, olet tietenkin valmis vaikka heti.

Jos taas kyse on siitä, miten voit jättää työn vastaaottamatta ilman että siit hyvästä pukkaa karenssia niin vastausta on mahdoton antaa. Ja loppupeleissä oot kuitenkin voinut jonkun mielestä toimia väärin.

Kannattaa etsiå mahdollisimman nopeasti jotain duunia mitä voit tehdä kunnes löydät oikeasti mieluisan työn.

Jos työssä vaaditaan ilman pumppaamista peppuun, onko pakko jos ei halua?

Itse olen ollut työtön työnhakija nyt reilun 10 vuotta putkeen. En usko, että olen vieläkään valmis työhön. Työkkäriltä olen saanut yhden paikan haettavakseni - eivät palkanneet minua. Itse olen hakenut ehkä kahteen paikkaan - en päässyt haastatteluun.

Ketään ei mihinkään pakoteta.
Itse olin 6 kk työttömänä ja oikeastaan omasta tahdosta.
Jos joku pyysi haastatteluun, niin sanoin etten ehdi kun olen toisella puolella maapalloa. Kun palasin, niin olin yhteydessä heihin takaisin.
Kyllä minä ainakin omasta elämästäni päätän.
Työkkäristä ainakin oltiin hyvissä ajoin yhteydessä milloin on tapaaminen.
Tapaamisen pystyi peruumaan jos oli este.
Hyvin yksinkertaista!

Yhteistyössä