Työtön, raskaus ja työnhaku.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen työtön ja raskaana aivan alussa. Jos haen mahdollisia työpaikkoja(esim.työhön osoituksia ) olisiko minun syytä kertoa raskaudesta tai miten olette työttömät toimineet? Kuitenkin minusta olisi rehellistä sanoa heti alussa, että olen raskaana ja tämä on vasta alussa. Vai pitääkö tämä jättää kuitenkin kertomatta?

Voit kertoa jos haluat, mutta huomaa, että se voi vaikeuttaa työpaikan saantia. Jos ajattelet työnanatajan kannalta niin miksi kukaan haluaisi palkata raskaana olevaa kun se jää kuitenkin kohta pois...? Siksi en itse kertoisi :)
Niin ja työnanatajalla ei haastattelussa ole oikeutta tideustella tulevaisuuden suunnitelmista (lasten hankkiminen jne.) eli voit sivuuttaa sellaiset kysymykset koska niihin ei ole pakko vastata.

riippuu mitä työtä olet hakemassa,olisin kyllä rehellinen koska helpompaa olla esim nostelematta raskaita ym kun on kertonut asiasta.ja tuleehan se ilmi jossain vaiheessa koe-ajan aikana kuitenkin

Minä olin työtön molempia lapsia odottaessani eikä tullut ainuttakaan työhönosoitusta sinä aikana.Ihan kiltisti ilmoitin työkkäriin milloin äitiyslomani alkaa..

Kuopusta odottaessani itse asiassa ihan taktikoin ja ilmoittauduin työttömäksi ½v ennen la:ta niin sain paremmän äp-rahankin.Arvasin että kukaan ei töihin mua halua kun odotan :whistle:

Yhteistyössä