P
poks
Vieras
Sain kuulla pääseväni uuteen vakituiseen työpaikkaan, työt alkavat kuukauden kuluttua. Työsopimus vielä kirjoittamatta, joten en ole irtisanoutunut vanhasta, nyt olen hoitovapaalla. Kaksi viikkoa haastattelun jälkeen sain tietää tuosta työstä ja lisäksi että olen raskaana, aivan alussa siis, nyt viikkoja 6+2. Mulla on 4kk koeaika eli raskaudesta täytyisi kertoa ennen koeajan päättymistä sillä 2kk ennen äippälomalle jääntiä on kerrottava, ja tuleehan se ilmi jo ennen sitäkin.
Mutta ONGELMANI on että kerronko nyt jo työsopimusta kirjoittaessa (rvko 9), jotta saan heti kuulla työnantajan kannan asiaan. Vai vasta jokin ajan kuluttua kun olen tehnyt työtä? Toki raskaus ei ole syy työsopimuksen purkuun mutta aina näitä tapahtuu, sitten jollain toisella "syyllä".
Mutta ONGELMANI on että kerronko nyt jo työsopimusta kirjoittaessa (rvko 9), jotta saan heti kuulla työnantajan kannan asiaan. Vai vasta jokin ajan kuluttua kun olen tehnyt työtä? Toki raskaus ei ole syy työsopimuksen purkuun mutta aina näitä tapahtuu, sitten jollain toisella "syyllä".