Työnhaku

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yötär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

yötär

Jäsen
02.04.2005
736
0
16
Miten te haette töitä? Tyydyttekö työkkärin antimiin (mitä lähettävät postin mukana) vai haetteko kaikkiin mahollisiin avoimiin? Haetteko paikkoihin jotka ei oo ilmottaneet tarviivansa työvoimaa ja jos niin miten?

Laitatteko yleensäkin mieluumin sähköpostia, soitatteko vai menettekö paikan päälle? Ja miten on sujunu työnhaku näillä menetelmillä mitä käytätte?

Mulla on tässä työnhaku päällä ja mietin parasta taktiikkaa. Toistaseks oon laittanu www.mol.fi kautta sähköpostihakemuksia ja sitten netin kautta eri firmoihin muutenkin jos niillä on semmonen mahollisuus tyrkyllä. Tänään oli yks työhaastattelu.
 
No mie olen siirtynyt vakkaripaikasta toiseen. Eli olen aina seurannut mollista sekä sanomalehdistä mahdollisia mielenkiintosia työpaikkailmotuksia. Ja kun sellanen on sattunut kohdalle, olen hakenut. En ole soitellut enkä käynyt paikanpäällä johtuen siitä yksinkertaisesta syystä että olen ollut kokopäivätöissä jo vuosien ajan. Miulla on nyt jo viides "vakiduuni" menossa... Aikanaan ennenkuin sain vakkaripaikan, postittelin noita duunihakemuksia (silloin ei vielä ollut sähköposti juurikaan käytössä noissa asioissa...), koskaan en soitellut tms. Kesätöitä on nuorena tullut käytyä ihan paikanpäältä kyselemässä.
 
Sulla on käyny kivasti kun oot saanu olla vakkarityössä =) Mä ite meen nyt vissiin pätkätyöstä toiseen, ainakin sille kovasti näyttäis. Vaan eihän sitä koskaan tiiä vaikka pätkätyöstä sais itelleen vakkarin.
 
Mol.fi sivujen seuraamisen lisäksi kannattaa laittaa avoimia hakemuksia myös sellaisiin paikkoihin, missä ei juuri nyt haeta työntekijöitä. Esim itse sain töitä, kun ilmoitin eri kouluille, että olen käytettävissä sijaiseksi. Viikko tämän jälkeen jo soitettiinkin ja töitä irtosikin kerralla koko vuodeksi (tuoreet opet saavat aika usein tyytyä pätkiin).
 
Alkuperäinen kirjoittaja yötär:
Sulla on käyny kivasti kun oot saanu olla vakkarityössä =) Mä ite meen nyt vissiin pätkätyöstä toiseen, ainakin sille kovasti näyttäis. Vaan eihän sitä koskaan tiiä vaikka pätkätyöstä sais itelleen vakkarin.

Mie toivotan siulle onnea työnhakuun :flower: . Tosiaan on säkä käynyt, kun aikanaan sain sen ekan vakituisen paikan, niin sitten on helposti päässy siirtyyn paikasta toiseen. Miekin sain ekan vakipaikkani niin, että se alko äitiyslomatuurauksena ja sit miut vakinaistettiin parin kk:n kuluttua. Niin että jalkaa oven väliin vaan, niin taatusti jossain vaiheessa lykästää =) !

 
Yhden sain ihan työkkärin kautta, yhteen soitin kun puskaradion kautta kuulin, että tarvitsevat lisää työvoimaa, yhteen soitin, kun näin ilmoituksen lehdessä ja yhden ilmoituksen näin työkkärin sivuilla, soitin siihen ja paikka oli mennyt jo, mutta ottivat mut kuitenkin määräaikaisena. Nämä siis työpaikkoja joihin pääsin.

Nyt pitäisi taasen alkaa töitä hakemaan. Onko kukaan saanut töitä, jos on laittanut vain hakemuksen sähköpostilla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Yhden sain ihan työkkärin kautta, yhteen soitin kun puskaradion kautta kuulin, että tarvitsevat lisää työvoimaa, yhteen soitin, kun näin ilmoituksen lehdessä ja yhden ilmoituksen näin työkkärin sivuilla, soitin siihen ja paikka oli mennyt jo, mutta ottivat mut kuitenkin määräaikaisena. Nämä siis työpaikkoja joihin pääsin.

Nyt pitäisi taasen alkaa töitä hakemaan. Onko kukaan saanut töitä, jos on laittanut vain hakemuksen sähköpostilla?

No ainakin haastatteluun pääsin vaan sähköpostihakemuksella, siitä työpaikan saannista ei oo vielä tietoa.
 
Aloitan just työt, hain vain mollin avoimia työpaikkoja hakemuksilla, muutaman avoimen hakemuksen kävin firmojen nettisivustoilla täyttämässä... lähettelin noin 5kk hakemuksia ja vihdoin tärppäsi eli ekasta työhaastattelusta sain sitten työn. Näin jälkikäteen naurattaa omat hakemukset ja cv 5kk sitten, heti kun tein niihin suuren remontin niin alkoi tapahtuakkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Yhden sain ihan työkkärin kautta, yhteen soitin kun puskaradion kautta kuulin, että tarvitsevat lisää työvoimaa, yhteen soitin, kun näin ilmoituksen lehdessä ja yhden ilmoituksen näin työkkärin sivuilla, soitin siihen ja paikka oli mennyt jo, mutta ottivat mut kuitenkin määräaikaisena. Nämä siis työpaikkoja joihin pääsin.

Nyt pitäisi taasen alkaa töitä hakemaan. Onko kukaan saanut töitä, jos on laittanut vain hakemuksen sähköpostilla?

Mie :wave: , kaikki muut viidestä vakituisesta työpaikastani olen saanut laitettuani pelkän meilihakemuksen menemään, paitsi ihan ensimmäisen, kun silloin ei sähköpostia niin käytetty, laitoin siis hakemuksen postitse. Nykyiseen työpaikkaani oli reilut 150 hakijaa ja niin vaan onnistuin saamaan paikan vaikken soitellut tms. sen meilihakemuksen lisäksi. Haastatteluun pyysivät 10 ihmistä ja sen perusteella valkkasivat. Niin ja se vielä lisäyksenä, että toki noihin muihinkin paikkoihin on ollut tietysti haastattelut ja osaan psykologiset testit hakemusten perusteella valituille. Siis IHAN PELKÄN MEILIHAKEMUKSEN perusteella en ole yhteenkään paikkaan päässyt.

 
Minusta aika hyvä keino on soittaa yhteyshenkilölle ja osoittaa kiinnostuksensa työpaikkaa kohtaan, sitten vaikka sillä sähköpostilla hakemusta menemään ja siihen maininta, että siihen ja siihen puhelinkeskusteluun viitaten jne. jne.

Onpahan ehkä työnantajalla jonkinlainen mielikuva hakijasta jo puhelun perusteella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mimosan äippä:
Aloitan just työt, hain vain mollin avoimia työpaikkoja hakemuksilla, muutaman avoimen hakemuksen kävin firmojen nettisivustoilla täyttämässä... lähettelin noin 5kk hakemuksia ja vihdoin tärppäsi eli ekasta työhaastattelusta sain sitten työn. Näin jälkikäteen naurattaa omat hakemukset ja cv 5kk sitten, heti kun tein niihin suuren remontin niin alkoi tapahtuakkin.

Millasen remontin?
 
Nykyinen työpaikka: Lähetin yritykseen sähköpostia ja kysyin onko mahdollisesti töitä tarjolla, ja n. 2 lausetta itsestäni. Sen perusteella pääsin haastatteluun ja sain työn. Työpaikkaa ei ollut missään julkisessa haussa vielä, eli olin oikeaan aikaan liikkeellä.

Aiemmin olen seurannut ilmoituksia mollissa ja lehdessä ja lähettänyt kirjallisen hakemuksen tavalla jota ovat ilmoituksessa toivoneet. Joskus olen myös soitellut, ajattelen että niin jää helpommin mieleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yötär:
Alkuperäinen kirjoittaja Mimosan äippä:
Aloitan just työt, hain vain mollin avoimia työpaikkoja hakemuksilla, muutaman avoimen hakemuksen kävin firmojen nettisivustoilla täyttämässä... lähettelin noin 5kk hakemuksia ja vihdoin tärppäsi eli ekasta työhaastattelusta sain sitten työn. Näin jälkikäteen naurattaa omat hakemukset ja cv 5kk sitten, heti kun tein niihin suuren remontin niin alkoi tapahtuakkin.

Millasen remontin?



Mä haluaisin myös tietää? On nimittäin oman cv:n kirjoitus edessä niin vinkkejä kaipaisisin.
 

Yhteistyössä