Mä olen kanssa ollut nyt puoli vuotta työttömänä. Koulutukseltani olen yo-merkonomi ja leipuri. Plus kesken jääneet opinnot ammattikorkean puolelta. Työelämän olen aloittanut 15-vuotiaana, eli kaikki opinnotkin suorittanut töiden ohella. Nyt olen 34-vuotias ja tehnyt aina töitä. Paitsi kotiäitivuosina, yhteensä rapiat 3 vuotta.
Olen aina tehnyt myyntitöitä ja niitä sitten hakenutkin. Olen päässyt tosi hyvin haastatteluihin ja muutamaan otteeseen mua on pyydetty töihin. Aina on kuitenkin tullut jotain esteitä. Haastatteluissa olen päässyt usein loppusuoralle ja jokuseen otteeseen jäänyt täpärästi kakkoseksi.
Eipä ole siis työnhaku todellakaan helppoa. Hakijoita on älyttömästi yhtä paikkaa kohden, helposti yli 100 ja jopa lähemmäs 200 hakijaa/paikka.
Omalla kohdallani aiemmin on sadellut työtarjouksia, joista sitten olen joko valinnut mieleisen tai kieltäytynyt kohteliaasti. Nyt on aika hiljaista... ja työkkäristä ei ole tullut ainuttakaan tarjousta.
Osittain tämän takia ja osittain muista syistä (aion vihdoinkin olla rohkea ja toteuttaa unelmani) aion aloittaa yrittäjänä. Eipä tarvi hattu kourassa juosta työhaastatteluissa kuulemassa miten nyt sitten kuitenkin päädyttiin siihen toiseen hakijaan.