Nyt tarvin neuvoja kipeästi! Kummin nyt kannattaisi tehä:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opiskelijaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

opiskelijaana

Vieras

opiskella työvoimakoulutuksella lähihoitajaksi, kestää 2 vuotta koulutus ja saan työttömyyspäivärahan plus 8? päivä. Eli käteen jää n.660e/kk

TAI

opiskella sairaanhoitajaksi/terveydenhoitajaksi, kestää 3,5-4 vuotta ja saa opinto tukea sen 270? ja soskusta ehkä sen 200? (en saa opintolainaa koska luottotiedot menny) Käteen jää reilut 300??

Nyt työttömänä, omalta alalta ei löydy töitä.

Kumpi kiinnostaa enemmän? Täytyyhän sun ajatella myös sitä tulevaa työuraa. Millaisia työvuoroja haluat tehdä, keitä tahdot hoitaa, missä ja miten? Opiskeluajan voi aina kitkuttaa. Itse kallistuisin varmaan sairaanhoitajan puolelle, sillä suomalainen sairaanhoitaja on haluttua tavaraa lamastakin huolimatta eri puolilla maailmaa, joten työt eivät todellakaan loppuisi.

Oletko varma, että pääsisit kumpaan koulutuksen tahansa? Terkkariksi on suhteellisen vaikea päästä opiskelemaan. Silloin kun itse aloitin terkkarin opinnot, sisään pääsi n. viidennes kaikista hakijoista.

Alkuperäinen kirjoittaja Tonttu Torvinen:
Oletko varma, että pääsisit kumpaan koulutuksen tahansa? Terkkariksi on suhteellisen vaikea päästä opiskelemaan. Silloin kun itse aloitin terkkarin opinnot, sisään pääsi n. viidennes kaikista hakijoista.

No täällä pohjoisessa pääsee helposti ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tonttu Torvinen:

No täällä pohjoisessa pääsee helposti ;)

Ei pidä paikkaansa, yhtä vaikeaa täälläkin kuin muualla

Yhteistyössä