Työn haku topicci

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lukija.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lukija.

Vieras
Pitäis töitä löytää, mutta ei löydy mistään. :( Jo puoli vuotta työttömänä. Miten tätä kestää? Tarviis rahaa uusiin vaatteisiinkin ja matkusteluun. Muita kohtalotovereita?

Mikä on koulutuksesi ja aiempi työkokemuksesi? Kuinka paljon olet lähettänyt työhakemuksia ja millaisiin paikkoihin? Oletko soittanut hakemustesi perään? Oletko hakenut myös sellaisia töitä jotka eivät ole varsinaisesti haussa? Tarkistutatko työhakemuksesi/cv:si jollain ennen lähettämistä, ettei niihin jää otsikon kaltaisia kielioppivirheitä?

Lukion olen käynyt ja sen jälkeen tehnyt siivoojan töitä. Edes siivoojaksi ei nykyään pääse tosta noin vaan kun vaaditaan ajokorttiakin eikä sitä ole. Kymmeniä työhakemuksia olen lähettänyt ja CV on ajantasalla. Ei ole kirjoitusvirheitä.

Juu siivoojaksi/laitoshuoltajaksi ei pääse heittämällä (kaveri jolla on paljon paremmat paperit ku meikäläisellä on hakenu 50paikkaan ainakin ja enempi mutta ei tärppää ).

Meillä on viime viikolla käsitelty paljon just cv:n ja hakemuksen tekoa.
Mä luulin et mulla oli hyvät mut voi piru.. :ashamed: vaikka niillä duuni tärppäs ni ei ne ollukkaan niin hyvät.
Kielioppi virheitä ja toistamista ja epäjärjestelmällisyyttä..
Kun korjasin ne virheet ja preppasin cv:n parempaan niin viikossa napsahti 3 harjottelu/duuni haastattelua vaikka oon vasta koulussa josta viimesin on huomenna.
Eli ap kandee tosiaankin kiinnittää siihen huomiota.

Opiskele lisää. Itse olen saanut töitä soittamalla ja haastatteluun on tullut sitten pyyntö. Mulle ei tullut cv:n perusteella yhtään yhteydenottoa. Soittamalla ja tekemällä puhelimessa hyvän vaikutuksen napsahti työpaikka.

Minä olen nyt ollut työttömänä 4kk. Onneksi on verrattain pienet lapset (5v ja 6v),muuten pää leviäis kotona ollessa. Oon itse hakenut avoinna oleviin plus soitellut eri työnantajille, kysellyt ympäriinsä mutta ei ole tärpännyt. Koulutukseltani olen sosionomi, joka on ehkä soster-alan vaikeimmin työllistyvä nimike.. Itselläni kun on vielä ns.vajaakuntoisen paperit etten voi missään nimessä tehdä hoitotyötä tms. joka helpottaisi moneen paikkaan sisäänpääsyä.Luottavaisin mielin kuitenkin. Eikö ne työkkäristäkään patista koulun penkille? Tosi on että lukion papereilla ei pitkälle pötki, jos ei satu eduskuntaan pääsemään :D
Työttömänä oloa helpottaa päivärytmi,sen olen huomannut.ite nousen kuudelta,käyn aamulenkin,keitän puurot ja tarvittaessa leivon leivät, sekä siistin huushollin.Sitten ulkoillaan ym. perushuttua,ruuanlaittoa ja iltalenkki. Ite ainaki tarvin rytmin päivään ja nuo lenkit auttaa kirkastamaan päätä kun päivän pyörii kotipiirissä.

Mä olen kanssa ollut nyt puoli vuotta työttömänä. Koulutukseltani olen yo-merkonomi ja leipuri. Plus kesken jääneet opinnot ammattikorkean puolelta. Työelämän olen aloittanut 15-vuotiaana, eli kaikki opinnotkin suorittanut töiden ohella. Nyt olen 34-vuotias ja tehnyt aina töitä. Paitsi kotiäitivuosina, yhteensä rapiat 3 vuotta.

Olen aina tehnyt myyntitöitä ja niitä sitten hakenutkin. Olen päässyt tosi hyvin haastatteluihin ja muutamaan otteeseen mua on pyydetty töihin. Aina on kuitenkin tullut jotain esteitä. Haastatteluissa olen päässyt usein loppusuoralle ja jokuseen otteeseen jäänyt täpärästi kakkoseksi.

Eipä ole siis työnhaku todellakaan helppoa. Hakijoita on älyttömästi yhtä paikkaa kohden, helposti yli 100 ja jopa lähemmäs 200 hakijaa/paikka.

Omalla kohdallani aiemmin on sadellut työtarjouksia, joista sitten olen joko valinnut mieleisen tai kieltäytynyt kohteliaasti. Nyt on aika hiljaista... ja työkkäristä ei ole tullut ainuttakaan tarjousta.

Osittain tämän takia ja osittain muista syistä (aion vihdoinkin olla rohkea ja toteuttaa unelmani) aion aloittaa yrittäjänä. Eipä tarvi hattu kourassa juosta työhaastatteluissa kuulemassa miten nyt sitten kuitenkin päädyttiin siihen toiseen hakijaan.

Yhteistyössä