Työkkärin "täti" tyrmäsi heti kättelyssä mun haaveet päästä lähihoitajakoulutukseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rollolainen

Vieras
sanoi, että et varmaan tule pääsemmään siihen koulutukseen, koska sulla ei ole työkokemusta hoitoalalta.

Siis miten voi hoitoalalta saada työkokemusta jos ei oo koulutusta.

Muutenkin oli vähän tietämätön täti. Ehdotti mulle ravintolakokin erikoisruokavaliot tutkinnon osaa. HEi haloo! Jos on suorittanut kokin AMMATTITUTKINNON, myös tämä osuus on suoritettu. Kokin tutkinnosta ei pääse muuten läpi. Väitti että tää on sama kuin DIEETTIKOKIN opinnot, mutta ei ole lähellekkään sama asia

Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
No kai sä voit hakea lähihoitajakoulutukseen vaikka työkkärin täti olis mitä mieltä tahansa.. eihän opiskelija saa työkkäristä mitään, joten mitä se sinne kuuluu?

työvoimakoulutus tää olis. En kai mä nyt opintotuella opiskele. ei mullaoo varaa siihen

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
No kai sä voit hakea lähihoitajakoulutukseen vaikka työkkärin täti olis mitä mieltä tahansa.. eihän opiskelija saa työkkäristä mitään, joten mitä se sinne kuuluu?

työvoimakoulutus tää olis. En kai mä nyt opintotuella opiskele. ei mullaoo varaa siihen

Ei siihen ole kellään varaa, mutta pakko se on.. :kieh: joten jos et halua kuunnella työkkärin tätejä, niin opiskele "oikeana" opiskelijana..

Alkuperäinen kirjoittaja sori mut:
No enpä yhtään ihmettele...

mitä et ihmettele?
Työkkäri ei tiiä oikeen mistään mitään

nehän väitti mun miehelle silloin aiemmin että puuseppämestari-nimikettä ei ole olemassakaan, vaikka mestareita on valmistunut jo vuosikuymmeniä, aharvakseltaan tosin

Ei siihen ole kellään varaa, mutta pakko se on.. :kieh: joten jos et halua kuunnella työkkärin tätejä, niin opiskele "oikeana" opiskelijana..

en varmasti mene niiden nuorten joukkoon. ja työvoimakoulutuksessa saa tutkinnon kahdessa vuodessa, kun ei ole esim kesälomia eikä joululomia

Alkuperäinen kirjoittaja kj:
Älä nyt vaan anna sen tädin lannistaa itteäsi. Sen kun toteutat unelmasi!

mä oon onneksi hakenut jo siihen koulutukseen.

mutta tuo dieettikokkijuttu mua ihmetyttää, koulutuksissa käyvät jatkuvasti eivätkä tuota eroa tiedä. Ilmoituksessa muuten luki vielä että on OSA RAVINTOLAKOKIN ammattitutkinota. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Ei oo pakko mennä nuorten joukkoon. Mä opiskelen monimuotona, eli iltaisin ja sitten työssäoppimiset. Voi tehdä töitä samalla.

monimuoto ei sovi mulle. siinä liian paljon "itsenäistä" opiskelua.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
vai oisko hän tarkottanut, että työkkärin järkkäämiin lähärikoulutuksiin pääsee ennemmin sellaset, joilla on jotain kokemusta hoitoalalta ? =)

siinä ilmoituksessa luki että pelkkä kiinostus alale riittää

en varmasti mene niiden nuorten joukkoon. ja työvoimakoulutuksessa saa tutkinnon kahdessa vuodessa, kun ei ole esim kesälomia eikä joululomia

Ainakin täällä meillä tunnetaan sellainen käsite kuin aikuiskoulutus.. siellä voi opiskella lähihoitajaksi 2 vuodessa muiden aikuisten joukossa..

Yhteistyössä