Työkkärin "täti" tyrmäsi heti kättelyssä mun haaveet päästä lähihoitajakoulutukseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
vai oisko hän tarkottanut, että työkkärin järkkäämiin lähärikoulutuksiin pääsee ennemmin sellaset, joilla on jotain kokemusta hoitoalalta ? =)

siinä ilmoituksessa luki että pelkkä kiinostus alale riittää

no toki toki, mutta käytäntö voi - valitettavasti - olla ihan toista.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
On mullakin kokemusta hoitoalalta vaikka paperit saan vasta ens keväänä, oli ennen koulun aloittamista jo.

Näinpä. Mä olin 2vuotta hoitoalalla töissä, ennen ku aloin edes opiskelemaan, 2 eri työpaikassa.

Älä hae sille alalle, se on raskasta duunia palkkaan nähden, eikä paljoo voi hengähtää kun esim minä olen kaupassa töissä, meillä on mahtava työporukka, ei ole koskaan kiirettä kun kaikki puhalletaan yhteen hiileen niin ei jää paljoa hommia yhdelle, palkkakin on kk yli 1500 ? käteen 30 h viikko tunneilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Ei oo pakko mennä nuorten joukkoon. Mä opiskelen monimuotona, eli iltaisin ja sitten työssäoppimiset. Voi tehdä töitä samalla.

monimuoto ei sovi mulle. siinä liian paljon "itsenäistä" opiskelua.

ja jos ei oo työpaikkaa niin silloin on vaikeaa tehdä työssäoppimisjaksoja. ja kun iltaopiskeluna opiskelee, ei saa sit työttömyyskorvusaa, koska olet opiskelija, mutta taas opintotukeakaan et saa. rahatta sit pitäis opiskella

Alkuperäinen kirjoittaja N:
Älä hae sille alalle, se on raskasta duunia palkkaan nähden, eikä paljoo voi hengähtää kun esim minä olen kaupassa töissä, meillä on mahtava työporukka, ei ole koskaan kiirettä kun kaikki puhalletaan yhteen hiileen niin ei jää paljoa hommia yhdelle, palkkakin on kk yli 1500 ? käteen 30 h viikko tunneilla.

ei toi palkka mikään mahtava oo jos käteen jää 1500

Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
No kai sä voit hakea lähihoitajakoulutukseen vaikka työkkärin täti olis mitä mieltä tahansa.. eihän opiskelija saa työkkäristä mitään, joten mitä se sinne kuuluu?

työvoimakoulutus tää olis. En kai mä nyt opintotuella opiskele. ei mullaoo varaa siihen

Ei siihen ole kellään varaa, mutta pakko se on.. :kieh: joten jos et halua kuunnella työkkärin tätejä, niin opiskele "oikeana" opiskelijana..

en varmasti mene niiden nuorten joukkoon. ja työvoimakoulutuksessa saa tutkinnon kahdessa vuodessa, kun ei ole esim kesälomia eikä joululomia
juuri näin. mutta jos tuonne haet ja pääset, aat todellakin varustautua siihen että saat tehdä tosi kovasti töitä, että kaikki näytöt ja muut vaatimukset tulee täytettyä.
en ole itse tuota koulutustusta käynyt mutta vierestä seurasin erästä tuttua ja sanon että oli tosi rankka koulutus. onneksi läpäisi, mutta helpolla se se ei tapahtunut. eihän toki mikään koulu ole nykyään helppo, mutta tuo että ei ole lomia, vetää ihmisen ihan jaksamisen rajoille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kai sä voit hakea lähihoitajakoulutukseen vaikka työkkärin täti olis mitä mieltä tahansa.. eihän opiskelija saa työkkäristä mitään, joten mitä se sinne kuuluu?

työvoimakoulutus tää olis. En kai mä nyt opintotuella opiskele. ei mullaoo varaa siihen

Ei siihen ole kellään varaa, mutta pakko se on.. :kieh: joten jos et halua kuunnella työkkärin tätejä, niin opiskele "oikeana" opiskelijana..

en varmasti mene niiden nuorten joukkoon. ja työvoimakoulutuksessa saa tutkinnon kahdessa vuodessa, kun ei ole esim kesälomia eikä joululomia
juuri näin. mutta jos tuonne haet ja pääset, aat todellakin varustautua siihen että saat tehdä tosi kovasti töitä, että kaikki näytöt ja muut vaatimukset tulee täytettyä.
en ole itse tuota koulutustusta käynyt mutta vierestä seurasin erästä tuttua ja sanon että oli tosi rankka koulutus. onneksi läpäisi, mutta helpolla se se ei tapahtunut. eihän toki mikään koulu ole nykyään helppo, mutta tuo että ei ole lomia, vetää ihmisen ihan jaksamisen rajoille.

kaikki on vaikeita jos niitä ei osaa. eis ekokin amamttititutkintokaan ihan tosta vaan suju, kyllä sinä on PALJON muutakin kuin ruuanlaitoo, näyttöjä raportteineen

Jos se on työvoimakoulutus, niin niihin on nykyään niin paljon hakijoita, että hyvikin voi olla, ettei lähihoitajakoulutukseen pääse ilman alan työkokemusta.

on toi parempi kuin lähärillä noilla tuntimäärillä..

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Sinne taitaa päästä lähes kaikki halukkaat...?? Et yrittämään vain.

Tota öh. Vähän vaikea päästä jos hakijoita on satoja ja paikkoja 20. Juu toki pääsee kaikki ja nyt on vielä kyse työkkärin, niin sinne ei todellakaan pääse.

Alussa ihmettelin että miten on voitu työkkärissä töksäytellä tuollasta, itsekin kun lähdin peruskoulun jälkeen lukemaan lh:ksi ainoana työ"kokemuksena" ainoa yötyö äitini kanssa osastolla joskus penskana. Mutta kun alemmas luin noita sun juttuja niin en kyllä yhtään ihmettele että et pääsiskään. Sulle näyttää olevan kaikki niin hankalaa. "Työkkäri ei tiiä mistään mitään," et aio opiskella opintotuella, niinhän ne muutkin tekee! Millä sitten aiot opiskella?? Nuorten joukkoon et halua ja monimuotokaan ei sovi sulle. Kuule, kyllä lähihoitajan ammatissa tarvitaan muutaki kuin kiinnostusta alalle, esim. joustavuutta, jota sulla ei näytä olevan yhtään! Mietippä uusiks tuota alaa. Et tuu pääsemään tuolla asenteella läpi lh pääsykokeissa olevaa psykologin haastattelua... Sorry...

Sanoin yli, jopa parhaimpana kk tulee 1700 ? käteen, kyllä se on mulle riittävä+ mies tienaa yli 2000 ? kk käteen niin kyllä elellään leveesti.

Alkuperäinen kirjoittaja temmiläinen:
Sanoin yli, jopa parhaimpana kk tulee 1700 ? käteen, kyllä se on mulle riittävä+ mies tienaa yli 2000 ? kk käteen niin kyllä elellään leveesti.

:laugh:

Mitäs tuossa on nauramista. Kaikilla ei katsos ole pehva täynnä velekaa niin pystyy aikas leveesti elämään eikä tarvi euroja laskee.

älä sie naura siellä. tommoset summat on meilläkin edessä ja todellaki tuntuu leveältä elämiseltä verrattuna tän hetkiseen. :)

sun kannattaa ap hakeutua jonnekin hoitoalan mestaan esim työharjotteluun, ni saisit kokemusta jne ja paranis mahkut päästä koulutukseen. jos kerta mikään muu koulutusmuoto ei tule kyseeseen ?( ei edes oppisopimus ? )

Mikä sulla tossa naurattaa? Ei ne tulot, vaan ne pakolliset menot. Ja kyllä itsekin noilla summilla todellakin eläisin leveesti, kun elän nytkin vaikka ite opiskelen ja ukko töissä.

toki sekin vaikuttaa kuinka monta lasta perheessä on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

kaikki on vaikeita jos niitä ei osaa. eis ekokin amamttititutkintokaan ihan tosta vaan suju, kyllä sinä on PALJON muutakin kuin ruuanlaitoo, näyttöjä raportteineen

onko sulla mitään käsitystä tuosta koulutuksesta? mulla ei ole, mutta siitä huolimatta voin sanoa, että en kyllä vertais kokoin ammattitutkintoon tai edes myynnin ammattitutkintoon jonka itse olen suorittanut. tuo koulutus ON oikeesti raskas ja vaativa varsinkin edellisistä koulutuksista on aikaa. tosi paljon on paperihommia ja näytöt ei ole helppoja...

Yhteistyössä