Työhaastattelukysymyksenä huonot puolesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyvä, ellen täydellinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hyvä:
Mitäs vastaisitte?

Sanoisin, että ajankäytönsuunnitteluni on puutteellista, samoin kuin delegointitaitonil. Pyrin siis tekemään kaiken aina itse, ja se johtaa ylitöihin. Minun pitäisi oppia pyytämään apua ja jakamaan työtaakkaa, ts. luottamaan muihin. Lisäksi minulla on taipumuksena jäädä liikaa hiomaan yksityiskohtia, jotka eivät välttämättä ole tärkeitä. Priorisointi siis...

Vastasin työhaastattelussa tuohon kysymykseen, että soitetaan mun äidille, niin saa varmaan listan. Itse en näinkin kelpoyksilöstä niitä löydä :D Työnantaja palkkasi minut ja ymmärsi huumorin.

Valitsen tuossa tilanteessa aina jonkin sellaisen huonon puolen, joka voidaan toisaalta nähdä myös hyvänä puolena. Esim. joskus olen sanonut, että olen hiukan taipuvainen perfektionismiin, mikä on totta, ja toisaalta olisi siinä hommassa ollut myös hyvä puoli.

tunnollisuuden ja tarkkuuden ja hiomisen korostaminen voi kyllä myös alkaa mietityttämään työnantajaa. Meillä on nimittäin töissä muutama tyyppi, jotka viilaavat pilkkua töissään niin pitkään, että työkaverit saavat sitten tehdä ne perfektioniesteilta tekemättä jäävät työt.

Mä olen sanonut rehellisesti, että koska olen alalla melko tuore, niin tarvitsen ohjausta alkuun. Ja että on taipumusta stressaantua, ja stressaantuessani hermostua. Ja joskus olen sanonut, että ruotsi sujuu huonosti :D
Olen aina päässyt töihin, mun allalla kyllä hyvä tilanne sen suhteen.

[QUOTE="vieras";23058707]Mä olen sanonut rehellisesti, että koska olen alalla melko tuore, niin tarvitsen ohjausta alkuun. Ja että on taipumusta stressaantua, ja stressaantuessani hermostua. Ja joskus olen sanonut, että ruotsi sujuu huonosti :D
Olen aina päässyt töihin, mun allalla kyllä hyvä tilanne sen suhteen.[/QUOTE]

millä alalla olet?

Yhteistyössä