Työterveyslääkärin lähete mahdollinen?

  • Viestiketjun aloittaja lumikki
  • Ensimmäinen viesti
lumikki
Kertokaa, voiko työterveyslääkäriltä pyytää lähetettä julkiselle puolelle lapsettomuustutkimuksiin/hoitoihin? Mietin vaan, että jos menen työterveyslääkärin vastaanotolle lähetteen pyytämisasiassa, niin torpataanko heti alkuunsa. Ja voiko kuka tahansa lääkäri yleensä kirjoittaa lähetteen lapsettomuustutkimuksiin vai tarviiko olla gynekologi?

 
Periaatteessa kyllä
Uskon ja olen aika varma että lähetteen voi kirjoittaa kuka tahansa lääkäri, eri asia on suostuuko työterveyslääkäri sitä tekemään. Tämä riippuu taas työnantajan ja paikan välisestä sopimuksesta, tai voi olla että joudut itse maksamaan sen käynnin. Meillä ainakin kun olisin tarvinnut e-pillerireseptin 3 kk ajaksi (pitkä ja monimutkainen juttu :whistle: , mutta kuitenkin) ei suostunut edes uusimaan koska ehkäisy- ja perhesuunnitteluasiat oli rajattu ehdottomasti sopimuksen ulkopuolelle. Sen hetken kevätflunssakauden takia ei myöskään ehtinyt ottaa vastaan vaikka olisin maksanut käynnin itse. :ashamed:
 
lumikki
Juu meilläkin on nuo ehkäisyasiat kai pyritty rajaamaan työterveyden ulkopuolelle. (Vaikka sen asian rempallaan olon jos minkä kuvittelisi vaikuttavan työtehoon :/ ) Mutta siis joskus kun e-pillerireseptiä pyysin uusimaan niin työterveyslääkäri suostui kyllä kirjoittamaan uusintareseptin mutta kertoi että heillä eivät esim. sisätutkimuksia halua tehdä.

Kokemuksia, anyone? Jos vaiks menis jonkun muun asian takia työterveyteen ja sitten sivulauseessa pyytäisi lähetettä lapsettomuuspolille.
 
Meidän työterveydessä olen saanut lähetteen ja otattaa kaikki papa-kokeet, eikä maksa mitään... ;)
Sain myös otattaa hormoonikokeet, joskin siitä tuli vähän sanomista etteivät mielellään niitä ota koska maksavat niin paljon.....
 

Yhteistyössä