Työssäkäyvät: Kuinka monta tuntia työpäivässä olette lastenne kanssa?

Kyllä ne työssäkäyvät vanhemmatkin lapsensa kasvattavat, päivähoitopaikka ja koulu ovat kasvatuskumppaneita.

Meillä ehkä tunti aikaa aamuisin ja iltaisin 5-6 tuntia. Liukuvat työajat ja nukkumaan mennään joskus 21 maissa.
Jotenkin mä vaan mietin että jos ehdin olemaan lapseni kanssa illalla 3h15min, ja aamulla en lähes ollenkaan, niin onhan ne päiväkodissa sen kanssa paljon enemmän. Siitä tulee mulle paha mieli..
 
"bnm"
Aika vähän. Aamuisin 40 min, mutta se on sellaista sähläystä, ettei sitä oikeen voi miksikään laskea. Iltaisin aikaa olis 4-5h riippuen mun päiän pituudesta, mutta koska mä haluan myös käydä lenkillä, niin sitten on tostakin tunti pois joka toinen päivä.
 
"vieras"
Ehkä 6 ja isä on 4-5. Meillä on aina pysyneet hoitopäivät 6-7 tunnissa eikä ole koskaan tarvinnut herättää lapsia tarhaan. En ole kokenut aikaa liian lyhyeksi. Ekat 2 v molemmat lapset olivat kotona.
 
[QUOTE="vieras";23386408]Just ton asian takia valitsin pph:n ammatin. Että saan olla myös omieni kanssa. Rahan takia tätä ei kannata tehdä, ei todellakaan. Mutta "työkaverit" on mahtavia <3[/QUOTE]

Niin sitäkin olen miettinyt... Meilläpäin kun saa omastakin lapsesta korvauksen vaikka hän olisi yli 3 vuotias.
 
"vieras"
Niin sitäkin olen miettinyt... Meilläpäin kun saa omastakin lapsesta korvauksen vaikka hän olisi yli 3 vuotias.
Kannattaa laittaa korvan taakse ajatus hautumaan. :) Mä olen ainakin tykännyt ja syksyllä olisi tarkotus aloittaa tässä rinnalla oppisopimuksella lähihoitajan koulutus ja sitä kautta saada sitten kunnalta vakituinen paikka. Onhan tällä alalla paljon huonoa ja hankalia asioita, mutta paljon hyvääkin.
 
"nelly83"
Aamuisin vähän aamusta riippuen n.1h. Illalla pojat kottin 16.30 ja nukkumaan laitetaan klo.20-20.30. eli n.5h yhteensä. Tästä johtuen viikonloput vietetään yleensä perheen kesken ja hyvin harvoin annan lapsia hoitoon viikonlopuiksi.
 
Mä olen hoitovapaalla vielä reilun vuoden, mutta ahdistaa jo valmiiksi töihinpaluu, etenkin jos jatkan samassa työkohteessa. Matkoihin ja siirtymisiin menee niin paljon, että olisin kotona aikaisintaan vähän ennen puoli kuutta illalla, jos olen myöhäisemmässä vuorossa, niin sitten ennen puoli seitsemää. Enhän mä ehdi näkemään lastani ollenkaan?! :O
 
[QUOTE="VIERAS";23386468]Osittainen hoitovapaa on myös yksi keino keventää lapsen päiviä[/QUOTE]

Toimiiko tämä siis sen jälkeen kun lapsi on täyttänyt 3?
Mun tyttäreni siis täyttää syksyllä 3 v
 
"vieras"
Toimiiko tämä siis sen jälkeen kun lapsi on täyttänyt 3?
Mun tyttäreni siis täyttää syksyllä 3 v
Toimii, mutta yli 3veestä et saa Kelan rahaa. Oikeus osittaiseen hoitovapaaseen säilyy ekoille koululuokille asti, muistaakseni eka-tokaluokkalaisesta saa taas Kelan pienen tuenkin. Löytyy varmasti hakemalla tietoa.

Työnantajasta riippuen hoitovapaan voi toteuttaa työajan lyhennyksinä päivittäin, mutta joissain työpaikoissa sopii myös esim. 4 päiväinen viikko. Tällöin lapsi saa pitkän viikonlopun kotona :)

Olen tehnyt osittaista hoitovapaata kahdesti. Esikoisen kanssa kun oli 2v ja nuorimmaisen kanssa kun oli 2v ja vanhempi ekalla luokalla. Toimii hienosti, mutta palkka pienenee ja työt ei ainakaan minulla vähentyneet.
 
tänään mä olen hakenut Neidin hoidosta jo 12, joten aika monta tuntia tässä yhdessä olla, normaalisti mä haen sen 14-15 välillä, tai sit iltavuorossa jos olen (ehkä 1krt viikossa ) niin aamulla nähdään pari tuntia, illalla sit 2-3..
mä siis lähden aamulla tossa 3 aikaan töihin, pääsen sit 12-14 välillä pois.
mies vie aamuisin sit 6:45 hoitoon, iltavuoroon mä meen 8-12 välillä ja pääsen 18..
 

Yhteistyössä