Työssäkäyvät: Kuinka monta tuntia työpäivässä olette lastenne kanssa?

Siis mietin vain, että paljonko sitä aikaa jää lapselle kun palaa töihin.
Tuntuu jotenkin ihan sairaan pahalta pistää lapsi hoitoon, ja mennä töihin, vain ja ainoastaan sen takia, että lapsen silloin kasvattaa mielestäni joku muu kuin minä tai mieheni.

Tämän tarkoitus ei ole siis moralisoida ketään, joten semmoset "kehän kiillotus" viestit voi jättää samantien kirjottamatta.
 
Heippa!
eli meen klo16... ja pääsen 21.. Aamupäivän oon lasten kanssa siitä ku herätään, ja siihen asti ku meen töihin.. eli semmoset 7-8h.. ja teen vaan neljänä päivänä viikossa töitä, ja lapset ei oo hoidossa, kun meen töihin ni lasten isä tulee sillon just töistä :) aivan mahtava järjestely ja mieletön säästö!
 
Shedd
Jaa siis työpäivän jälkeen ja sitä ennen? Aamulla tunti kaks ja illalla neljästä siihen että menee nukkumaan. Ajattelen kuitenkin että se lapsen nukkumisaikakin on yhteistä aikaa, koska olen koko ajan läsnä.

Auttaisko sua jo ajattelisit sen niin että oikeasti sinähän sen lapsen kotona kasvatat, hoitopaikassa toimitaan sinun kasvatuskumppaneina ja lähinnä tuetaan lapsesi kasvua.
 
meillä
No arkisin ehdin olemaan lasten kanssa n. 6h.. miulla lyhyt työmatka onneksi :) 7-15 oon töissä ja siihe ne hoitomatkat sit lisäksi.. viikonloppusin sit aina koko päivän ehtii olee :) mut niin se elämä menee, et töissä on käytävä ja miun kohta 3v ainakin jo kaipaakin päiviinsä touhua :) kaikkeen tottuu :)
 
eli meen klo16... ja pääsen 21.. Aamupäivän oon lasten kanssa siitä ku herätään, ja siihen asti ku meen töihin.. eli semmoset 7-8h.. ja teen vaan neljänä päivänä viikossa töitä, ja lapset ei oo hoidossa, kun meen töihin ni lasten isä tulee sillon just töistä :) aivan mahtava järjestely ja mieletön säästö!
Oho, tämmöseen kun pystyis.. wau..
 
voi voi
aamuisin 30 min-tunti. Iltapäivällä nelisen tuntia. Eli ihan karmean vähän. Mutta onneksi lapset sai olla sitä ennen kotihoidossa. Älä turhaan tunne huonoa omatuntoa tai sure asiaa. Moni vie jo ihan pienekin lapsen hakemaan niitä virikkeitä monta kertaa viikossa, eikä heitä yhtään sureta se, että joku muu kasvattaa heidän lapsensa.
 
Siis meneekö teijän lapset sit jotenkin myöhään nukkumaan?

Siis kun itse laskeskelin, että jos oon tösisä 8-16 matkoihin menee 45min suuntaansa, niin ehän mä ehdi ikinä olee sen lapsen kanssa, tyttö kun menee klo 20 nukkumaan..
Jonkun pitäs kaupassakin varmaan joskus käydä.. Ja siis ettekö harrasta mitään?
 
vierasq
Mä oon kotona ja olen aamuseiskalta iltaseiskaan lasten kaa, eli 12 h joka päivä, hoitoapuna saan ehkä kaks kertaa kuukaudessa pari tuntia kerrallaan, ku isoäiti tulee.

Viikonloput kanssa olen 12 h per päivä. Mies ehtii olla arkena vain 3 h per päivä.
 
*
Kyllä ne työssäkäyvät vanhemmatkin lapsensa kasvattavat, päivähoitopaikka ja koulu ovat kasvatuskumppaneita.

Meillä ehkä tunti aikaa aamuisin ja iltaisin 5-6 tuntia. Liukuvat työajat ja nukkumaan mennään joskus 21 maissa.
 
"pph"
Jos näitä omia hoidokkeja miettii niin aika vähän he ehtivät olla vanhempiensa kanssa :/ Hoitoon 6.30 ja kotiin klo 17. Nukkumaan on mentävä viimeistään klo 20, jotta jaksaa taas seuraavan päivän. Itse laskisin, että tuossa tapauksessa lapset ovat vanhempiensa kanssa 3,5 tuntia päivässä. Siis aktiivisesti. Yöllä nyt kukaan tuskin seurustelee lapsensa kanssa...
 
Siis meneekö teijän lapset sit jotenkin myöhään nukkumaan?

Siis kun itse laskeskelin, että jos oon tösisä 8-16 matkoihin menee 45min suuntaansa, niin ehän mä ehdi ikinä olee sen lapsen kanssa, tyttö kun menee klo 20 nukkumaan..
Jonkun pitäs kaupassakin varmaan joskus käydä.. Ja siis ettekö harrasta mitään?
Minä tulen neljältä töistä kotiin ja poika menee nukkumaan klo 21. Eli aikaa on juurikin tuo 5h. Aamulla lähden töihin jo puoli seitsemän, joten silloin ei ehditä nähdä, kun vauveli vetää vielä sikeetä.
 
no jos nyt
Siis meneekö teijän lapset sit jotenkin myöhään nukkumaan?

Siis kun itse laskeskelin, että jos oon tösisä 8-16 matkoihin menee 45min suuntaansa, niin ehän mä ehdi ikinä olee sen lapsen kanssa, tyttö kun menee klo 20 nukkumaan..
Jonkun pitäs kaupassakin varmaan joskus käydä.. Ja siis ettekö harrasta mitään?
ajatellaan, että et syyllistä, niin kerron:

Lapsi herää n. 6.45, puoli kasilta on hoitopaikassa (pph), eli siinä oli se 45 min. Sitten haetaan n. 16 30, joskus aiemmin, ja nukkumaan käy kahdeksan pintaan. Siinä on se 3,5 tuntia, eli yhteensä reippaat neljä tuntia arkena yhteistä hereillä olevaa toiminta-aikaa. Meillä kuitenkin molemmat vanhemmat on sit tuon ajan lapsen kanssa kotosalla touhuamassa, molemmilla tuo n. 30 min työmatka suuntaansa.

Käydään kaupassa viikonloppuisin, harrastukset on kotia, lapsen kanssa olemista ja koiran ulkoilutusta, muuta ei ehdi, jaksa eikä kiinnosta. Joidenkin vaan on pakko käydä töissä. ;)
 
"vieras"
Mä olen lapsien kanssa n. 6 h/pvä maanantaista torstaihin. Perjantaina ja viikonlopuna koko ajan. Mulla on sinänsä hyvä tilanne, että koti, työpaikka ja hoitopaikka ovat kilometrin säteellä toisistaan, niin matkoihin ei mene aikaa. Omat harrastukset ovat nyt unohduksissa, harrastetaan sitten muutaman vuoden päästä, kun lapset ovat isompia.
 
aika pitkiä
hoitopäiviä kyllä tuolla pph:lla joka vastasi. En ole itse oman lapseni hoitopaikassa tavannut yhtäkään lasta, jonka hoitopäivä olisi yli 9 h, mutta ehkä on sattunut hyvä tuuri...
 
Siis meneekö teijän lapset sit jotenkin myöhään nukkumaan?

Siis kun itse laskeskelin, että jos oon tösisä 8-16 matkoihin menee 45min suuntaansa, niin ehän mä ehdi ikinä olee sen lapsen kanssa, tyttö kun menee klo 20 nukkumaan..
Jonkun pitäs kaupassakin varmaan joskus käydä.. Ja siis ettekö harrasta mitään?
Kaupassa voi käydä yhdessä. Me käydään viikonloppuisin. Harrastan kyllä, mutta eihän kotiäitikään ole joka sekuntti lapsien kanssa leikkimässä (moni kertoo, että lapsethan leikkivät keskenään). Ja on meillä myös isäkin lapsella eli en minä lasta omi.

5h vanhempien kanssa arkena ja kyllähän se vanhempi on myös se joka yöllä tulee lohduttamaan tai muuta jos on tarvis. Viikonloppuna sitten enemmän.
 
Viimeksi muokattu:
"pph"
Alkuperäinen kirjoittaja aika pitkiä;23386277:
hoitopäiviä kyllä tuolla pph:lla joka vastasi. En ole itse oman lapseni hoitopaikassa tavannut yhtäkään lasta, jonka hoitopäivä olisi yli 9 h, mutta ehkä on sattunut hyvä tuuri...
Pitkät ovat päivät minulla mutta pitkiä lapsillekin :/ Nuorin on 10 kk, joka tuollaisia päiviä "tekee" :(
 
[QUOTE="vieras";23386222]Yhteensä noin kolme tuntia arkisin ja viikonloppuisin sitte koko päivä.[/QUOTE]

Se ei ollut tarkoitukseni, mun mielestä jokainen tekee omat valintansa. Joku toinen voi olla parempi äiti käydessään töissä vaikka heti lapsen täytettyä sen 10kk, toinen taas sitten kokee olevansa parempi äiti olemalla kotona. Ei kaikkia ole tehty kotiäideiksi, eikä kaikkia uraäideiksi.
Tämä ei ollu tarkoitukseni, pahoittelen jos sulle tuli semmonen olo.

Olen vain huolissani siitä miten oma pääni tämän ajattelee, kun lapsi olisi syksyllä menossa hoitoon.
 

Yhteistyössä