Työkkäri

Elikkäs Mä en tajua työkkärin toimintaa... Opiskelin lähihoitajaksi ja keskeytin koulun nyt tässä syksyllä. Opettajan mielestä ja omasta mielestä oli parempi niin kun minulta olisi jäänyt tutkinto suoritus kesken sitten äityiloman takia ja sitten asiaan vaikutti myös todella vaikea raskaus aika. Olisin ollut sairaslomalla koko ajan. No kun menin työkkäriin 1kk sitten kaikki oli ok. sanoivat että mene kotiin ja odota äitiyslomaa ja yritä levätä.. no nyt sitten oon saanut tapellla että ei se olekaan ok.

2 virkailijaa sanonut että asia ok ei vaikuta työttömyys tukeen. No nyt sitten 3 virkailija keksi että ei se nyt käy. Nyt tässä voi olla niin että mä en saa puoltavaa työttömyys päätöstä (tuen maksaisi siis liitto) ja jos en saa sitä liitto perii 2kk maksut ja tammikuuhun asti pitäis elää lapsilisän turvin.. |O

sossusta en saa mitään kun ONNEKSI on sentään miehellä tarpeeksi hyvät tulot. Ainoa vaan että nyt emme lasten kanssa nää isää kun hän tekee kahta kauheammin töitä että voi maksaa siis kaiken. :'(

Mitäköhän sitä oikeesti pitäis tehdä.. :headwall:
 
no siis
Jos kerran kuitenkin olisi ollut saikulla koko ajan, niin sun olisi tullut hakea saikkua. Saisit opiskelijana Kelan sairasupäivärahaa. Opintojen keskeyttäminen muistaakseni aiheuttaa karenssin työttömyyspäivärahan maksuun suht samalla tavalla kuin se, jos itse irtisanoutuu töistä. Eli mä olen sitä mieltä, että saat sen karenssin... Mikset vaan jäänyt sairauslomalle?
 
"kysymysmerkki"
Menee nyt kenties offtopic, mutta pakko kysyä. Siis mulla on mahdollisesti (toivottavasti) toi tilanne edessä pian, että lh opinnot jää tauolle raskauden takia, mutta en todellakaan ollut ajatellut että keskeytän kokonaan?!?!? Ajattelin vaan pistää tauolle, ja jatkaa sitten kun sopiva tilanne, olisin siis koko ajan kuitenkin koulussa kirjoilla.
Miksi sä siis nimenomaan ihan keskeytit? Olisko sun ollu mahdollista vaan pistää tauolle?

niin ja itse kysymykseen, ei kai sitä voi työkkärin rahoja saada, kun et voi ottaa työtä vastaan? Sehän on edellytys.
 
En jäänyt koulusta sairaslomalle koska se olisi kuluttanut opiskelu päiviä. Ja olisin hakenut sairaskassasta rahaa jos minulle olisi kerrottu heti alussa työkkäristä näin. Mutta kun siellä sanottiin että asia on ok. Ja kyllä mulle saa sieltä töitä tarjota ja jos pystyn tietysti menen. En yleensä ole työttömänä. Mutta tein ratkaisun koulun kannalta järkevimmin empä ajatellut työkkäriä siinä kohtaa paljoa.
 

Yhteistyössä