Työkkäri haluaa pakottaa mut työharjoitteluun tosi hankalan matkan päähän =((((

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Valtiohan maksaa työttömyyskorvausta koska ei pysty tarjoamaan työtä työttömälle, jokaisella kun on tässä maassa oikeus tehdä työtä. Sitä palkkatuloa siis korvataan työttömyyskorvauksella.

Minusta on hullua, että firma voi työntekijän sijaan saada ilmaisen työharjoittelijan, joka luultavasti tekee tasan saman työn 8h päivässä -> yksi oikea työpaikka vähemmän. Luin vastikään saman uutisen, jonka mukaan yli 87% EI työllisty työharjoittelun jälkeen. Silti se on hyödyllistä? Joopa joo.

Itse en ole koskaan ollut työtön, toivottavasti ei tarvitsekaan. En todellakaan lähtis orjatyöhön palkkatyön sijaan.
 
"tjaa"
Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;25252398:
Valtiohan maksaa työttömyyskorvausta koska ei pysty tarjoamaan työtä työttömälle, jokaisella kun on tässä maassa oikeus tehdä työtä. Sitä palkkatuloa siis korvataan työttömyyskorvauksella.

Minusta on hullua, että firma voi työntekijän sijaan saada ilmaisen työharjoittelijan, joka luultavasti tekee tasan saman työn 8h päivässä -> yksi oikea työpaikka vähemmän. Luin vastikään saman uutisen, jonka mukaan yli 87% EI työllisty työharjoittelun jälkeen. Silti se on hyödyllistä? Joopa joo.

Itse en ole koskaan ollut työtön, toivottavasti ei tarvitsekaan. En todellakaan lähtis orjatyöhön palkkatyön sijaan.
Samaa mieltä. Olen elämässäni ollut nyt tämän vähän aikaa työtön. Sitten pitäisi mennä työharjoitteluun tekeen sellaista työtä mihin on jo koulutus ja alalla olen vuosia työskennellyt. Oikeesti! Kenen mielestä se on reilua? Ja tosiaan joutuisin maksamaan vielä siitä ilosta. Ja ok en minä ole tässä ongelma mun kanta on se myös että orjatyöhön en lähde. Huolestuttaa vaan niin pirusti tuo tämänhetkinen nuoriso. Mistä he saavat pohjan elämälle jos heitä vaan kierrätetään harjoittelemassa. Kunnon töihin pitäisi päästä!
 
vanha virsi
[QUOTE="vieras";25250853]Täytyy sanoa että olen iloinen että edes jotkut näistä yhteiskunnan iilimadoista joutuvat edes jotain tekemään sen ilmaisen rahan eteen. Huvittavaa on vaan se että ne kehtaavat valittaa aina kovaan ääneen jos niin käy.

Me veronmaksajat kustannamme teidän elämisenne, työttömät ja sosiaalipummit. Pitäkää se mielessä.[/QUOTE]


No mä oon onnekseni maksanut elämäni aikana veroja niin paljon, että jos työttömyys joskus sattuu kohdalle, niin voin hyvällä omalla tunnolla olla niillä omilla verorahoillani olla kotona.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Työtön mieki;25233295:
Oletko ihan varma, ettei tuosta voisi neuvotella työkkärin kanssa? Meinaan tuota työaikaa. Yleensä harjoittelut on vain 6h. Jos kauniisti selittäisit, että elämä romahtaa, jos joutuu olemaan 8-16, mutta ihan ok jos saisi olla 9-15. Palkatonta työtä kun tuo kuitenkin on, niin luulisi, että voisi neuvotella.
työkkärin kanssa ei neuvotella. He eivät välitä omistako autona ja onko lapsilla hoitopaikkaa. Työkkkärin tädit luulevat olevans joitkain jumalia ja päätää sun elämästä.

Sinun s otaiian työharjoitleun vastaan, mutta sairaslomaahan voi aina hakea , se o sallitt myös harjoittelussa
 
tai
Tai jos harjoittelupaikka/työkkäri ei jousta ja suostu siihen, että olisit vain 6 tuntia päivässä, niin vie lapsi mukanasi harjoittelupaikkaan. Sanot vaan, että ei ole muita vaihtoehtoja tällaisilla "työ"ajoilla. Eiköhän ne kohta alkaisi ihmeesti joustamaan ;).
 
"jep"
kuka vaan olisi vuodessa miljonääri jos saisi ihmisten ilmaista työtä käyttöönsä. törkeää rikkaiden hyysäämistä koko työharjoittelu. syön mieluummin pieniä kiviä kuin menen harjoittelijaksi tai tukityöllistetyksi.

juu ja ennen kuin kateelliset ja katkerat räksyttää, en saa senttiäkään kun mies käy töissä, teidän rahoja.
 
Rollolainen
Joustavat sillälailla että aikarajat pysyvät. Jos lapsi on meillä 17.30 saakka, hän ei saa tulla 6.30. Eikä se klo 6 tuleva saa olla sinne 17 saakka.
kyllä saa. meillä on joskus ollut lapsi/et hoidossa 11,5 tuntia. Se vaan oli pakko ottaa hoitoon koska kotiinkaan ei voinut jätää. ja sis joak päivä ei tietenkään tarvittu näin pitki päiviä, noin 3-4 kertaa/kk. Hoitajaa on viakeaa saada kotiin eikä kukaan tule palkatta hoitamaan tositen lapsia
 
Rollolainen
Tai jos harjoittelupaikka/työkkäri ei jousta ja suostu siihen, että olisit vain 6 tuntia päivässä, niin vie lapsi mukanasi harjoittelupaikkaan. Sanot vaan, että ei ole muita vaihtoehtoja tällaisilla "työ"ajoilla. Eiköhän ne kohta alkaisi ihmeesti joustamaan ;).
mun tietääkseni harjoittelu/ tukityölistämispaikoissa tehdään ENINTÄÄN 6 tuntia/ päivä
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
dfdf
[QUOTE="meriska";25251454]Ei kaikilla paikkakunnilla yksinkertaisesti ole niitä "kunnollista palkkaa maksavia työpaikkoja"! Ja silloin todellakin joudut näihin työkkärin määräämiin harjoittelupaikkoihin joista et voi kieltäytyä ilman karenssia:([/QUOTE]

Eli jos ihan oikeasti haluaa töissä käydä, niin sitten kannattaa muuttaa sellaiselle paikkakunnalle, jossa sitä työtä on tarjolla.
 
Rollolainen
Eli jos ihan oikeasti haluaa töissä käydä, niin sitten kannattaa muuttaa sellaiselle paikkakunnalle, jossa sitä työtä on tarjolla.
voi kule kun ei niitä ole juuri missään enää, juuri siksi kun otetaan niitä harjoitelijoita tai sit olet yllikoulutettu, kuen myún miehelle kävi.

haki puusepän paika ja snoivat että ei me voida sua tänne peruspuusepäntöihin ottaa ku olet ylikoulutettu. noilla papaereila sun pitäis toimia meillä täällä sunnittelupuolella. otetaa yhteyttä kun suunnitelijita tarvitaan.. vieläkään ei oo tarvittu eikä kyseistä firmaakaan enää ole.
 
Rollolainen
[QUOTE="vieras";25254172]Opiskelkaa sellainen ala, joka työllistää varmasti, niin ei tarvii työkkärin kanssa tapella ja täällä marista.[/QUOTE] millään alalal ei ole varma työllisyys, ei edes hoitoalalal. sielläkin käytetään koulun harjottelijoita paljon.
 
Rollolainen
[QUOTE="vieras";25254186]Aika surkea sairaanhoitaja saa olla jos ei mistään saa töitä...[/QUOTE]
ja kaikki eivät voi like sairaanhoitajikis. Ensinnäkin joilakin on esim terveydelliset syyt mitkä estävät.
mulla esim jalat on leikattu ja niillä ei hoitajan töitä tehtäis
 
"vieras"
Mä ihmettelen et 8 kk työttömänä olon jälkeen pakotetaan harjotteluun? Onko ap nyt liiton rahoilla kuitenkin? Mä oon käsittänyt että niin kauan kun on liiton rahoilla ei työkkärillä ole kiinnostusta laittaa mitään työhönosoituksia tai pakottaa harjotteluun. Minä ja mies ollaan molemmat oltu vuorollaan sen vajaa 2 vuotta työttömänä, minkä ansiosidonnaista saa kerrallaan eikä sinä aikana ole tullut yhtään työhönosoitusta tai harjotteluehdotusta. On toki kysytty et mitäs olet miettinyt, mutta ei mitään pakollista. Sen jälkeen ymmärränkin että noita alkaa tulla, mut ihmettelen et noin pian?!
 
[QUOTE="vieras";25233341]
Lähempää en ole löytänyt mitään.
([/QUOTE]

Ihanko totta. Meinaatko, että et ole löytänyt lähempää yhtään ainutta yritystä tai työpaikkaa, jolle kelpaisi ilmainen työharjoittelija?
 
kyllä saa. meillä on joskus ollut lapsi/et hoidossa 11,5 tuntia. Se vaan oli pakko ottaa hoitoon koska kotiinkaan ei voinut jätää. ja sis joak päivä ei tietenkään tarvittu näin pitki päiviä, noin 3-4 kertaa/kk. Hoitajaa on viakeaa saada kotiin eikä kukaan tule palkatta hoitamaan tositen lapsia
Ehkä teillä saa, täällä ei. Ei pojan tarhassa eikä mun duunissa.
 
"diu"
Ihanko totta. Meinaatko, että et ole löytänyt lähempää yhtään ainutta yritystä tai työpaikkaa, jolle kelpaisi ilmainen työharjoittelija?
Toisaalta olen kyllä itsekin sitä mieltä että kyllä jotain työtä/työharjoittelua löytyy kun ei nirsoile, mutta ei työharjoittelija ole yrityksille vain ilmainen työntekijä. Se pitää opettaa hommiin ja jotkut on just työkkärin harjoitteluun pakottamia lusmuja, joita ei hommat kiinnosta ja tyyppiin menee vain muiden aikaa hukkaan. En ihmettele ettei kaikkialla työharjoittelijat ole kysyttyä kamaa.
 
"Frozenia"
Missäs sitä 9euron kulukorvausta maksetaan? Oon joutunu nuihin työkkärin harjoitteluihin, kun en ole kehdannut sanoa suoraan, ettei kiinnosta kuin työ josta maksetaan palkkaa, enkä ole mistään kulukorvausta saanu. Että siitä 400 euron työttömyyskorvauksesta on joutunu maksaan vielä ite matkakulut ja eväät yms. että pääsee ilmaseks työvoimaks kunnalle, ettei niiden tarvi vaan maksaa palkkaa. Ja tuppukylässä ei tosiaan mene mitkään paikallislinjat kuin kerran aamulla ja kerran iltapäivällä, ja niillä mennessä olisin ollut 2h tai 5h etuajassa töissä, joten omalla autollahan se piti kulkea vielä. En tosiaan ole mikään työnvieroksuja ja haen aktiivisesti töitä, mutta niin hakee moni muukin. Kuinkahan moni valittajista kävis ite töissä 6h päivä 5 päivää viikossa, kun rahaa saa kuussa 440 e?

Harjoittelu lisäksi lienee ap:n tapauksessa pikkusen väärä nimitys, miksi tämän ihmisen pitäisi mennä harjoittelemaan työtä johon on kouluttautunut ja tehnyt työkseen? Eikös harjoittelut ole tarkoitettu enemmän noh, harjoittelijoille?
 
sontaa
[QUOTE="vieras";25254333]Mä ihmettelen et 8 kk työttömänä olon jälkeen pakotetaan harjotteluun? Onko ap nyt liiton rahoilla kuitenkin? Mä oon käsittänyt että niin kauan kun on liiton rahoilla ei työkkärillä ole kiinnostusta laittaa mitään työhönosoituksia tai pakottaa harjotteluun. Minä ja mies ollaan molemmat oltu vuorollaan sen vajaa 2 vuotta työttömänä, minkä ansiosidonnaista saa kerrallaan eikä sinä aikana ole tullut yhtään työhönosoitusta tai harjotteluehdotusta. On toki kysytty et mitäs olet miettinyt, mutta ei mitään pakollista. Sen jälkeen ymmärränkin että noita alkaa tulla, mut ihmettelen et noin pian?![/QUOTE]
Pari kk ollut työttömänä ja niitä työhönosoituksia tulee viikoittain. Joskus pari kpl viikossa..
 
[QUOTE="vieras";25254333]Mä ihmettelen et 8 kk työttömänä olon jälkeen pakotetaan harjotteluun? Onko ap nyt liiton rahoilla kuitenkin? Mä oon käsittänyt että niin kauan kun on liiton rahoilla ei työkkärillä ole kiinnostusta laittaa mitään työhönosoituksia tai pakottaa harjotteluun. Minä ja mies ollaan molemmat oltu vuorollaan sen vajaa 2 vuotta työttömänä, minkä ansiosidonnaista saa kerrallaan eikä sinä aikana ole tullut yhtään työhönosoitusta tai harjotteluehdotusta. On toki kysytty et mitäs olet miettinyt, mutta ei mitään pakollista. Sen jälkeen ymmärränkin että noita alkaa tulla, mut ihmettelen et noin pian?![/QUOTE]

Mulle ei kertaakaan osoitettu työtä, kun olin työttömänä. Eikä myöskään kursseja. Itse asiassa, kun sanoin että minua kiinnostaisi tällainen yksi teidän kurssinne, niin vastaus oli että ei kai sun sinne nyt kannata mennä, kun sulla on jo koulutusta :D

En tiedä sitten, että vaikuttiko siihen se, että olin osan ajasta tekemässä lyhyen työsuhteen, jonka itse siis hankin. Että katsoivatko, ettei tarvitse patistella. Tai sitten siihen liittyi rinnalla kulkenut omaishoitajuus. En tiedä. Mutta mun osalta työkkärin työllistävät toimenpiteet olivat täysin nollassa, ihan itse ne toimenpiteet yms tein.
 
Rollolainen
Ehkä teillä saa, täällä ei. Ei pojan tarhassa eikä mun duunissa.
miten sit järjestä lapsen hoito jos todellakaan ei ole mahdollista ola sitä varten pois töistä tai koulusta. Meilä esim sattui mies olemana VAAN 500 km päässä koulussa niin tuli väkisinkin tuo 11,5 tuntia. 15 yli 6 alkoi hoitoaika ja loppui tasan klo17. Onneksi tätä ei olut joka viikko. olisit taas niitä viikkoja jolloin lapsi/ lapset ei olet hoidossa lainkaan kun isi oli kotona.
 

Yhteistyössä