Työkkäri haluaa pakottaa mut työharjoitteluun tosi hankalan matkan päähän =((((

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Aika hankalata tuo matka kyllä kuulostaa, mutta kysehän ei ole kuin muutamasta kuukaudesta(?), ja varmasti se on sen arvoista, jos vaihtoehtona on karenssi ja työkkärissä ollaan täysin ehdottomia. Ota työmatkaan positiivinen asenne ja ajattele sen olevan sinun omaa aikaasi, ota vaikka kirja tai lehti mukaan, hae kahvia matkalle ja nauti siitä että kukaan ei hetkeen halua sinulta yhtään mitään, paitsi ehkä matkalipun.

Käsittääkseni kaikki päiväkodit joustavat 17.30 asti, jos työpäivä tai -matka venähtää, ei noilla työajoilla ole toivoakaan päästä vuoropäiväkotiin. Tsemppiä! :)

Aika hankalata tuo matka kyllä kuulostaa, mutta kysehän ei ole kuin muutamasta kuukaudesta(?), ja varmasti se on sen arvoista, jos vaihtoehtona on karenssi ja työkkärissä ollaan täysin ehdottomia. Ota työmatkaan positiivinen asenne ja ajattele sen olevan sinun omaa aikaasi, ota vaikka kirja tai lehti mukaan, hae kahvia matkalle ja nauti siitä että kukaan ei hetkeen halua sinulta yhtään mitään, paitsi ehkä matkalipun.

Käsittääkseni kaikki päiväkodit joustavat 17.30 asti, jos työpäivä tai -matka venähtää, ei noilla työajoilla ole toivoakaan päästä vuoropäiväkotiin. Tsemppiä! :)
Joustavat sillälailla että aikarajat pysyvät. Jos lapsi on meillä 17.30 saakka, hän ei saa tulla 6.30. Eikä se klo 6 tuleva saa olla sinne 17 saakka.

"mä"
[QUOTE="Tintti";25250708]Ole sinä vaan niin mahtava. Ja tietenkin aikoinaan kävelit harjoitteluun sen 100km kun ensin veit 4 lasta pariin eri päiväkotiin. Kyllä jaksaa, tottakai ja palkkaa ei työstä saa. Eihän se haittaa, mukavahan se on aamulla klo 5 lähteä ja palata klo 18. Ja hyvin lapset jaksaa eivätkä itke pitkiä päiviä. Äitikin hymyilee ja yöllä leipookin lapsille. Kaikilla ei ole ehkä sinun voimavarojasi, ajattelitko sitä? Elämäntilanneet ovat hyvin erilaisia joten turha sinun odottaa sädekehää miten mahtava olet[/QUOTE]

Mikä piru siinä on ettei ite voi hankkia sitä harjottelupaikkaa lähempää kuin sieltä saatanan sadan kilometrin päästä?!? Pitäisikö sekin muiden sulle hankkia? Miksiköhän ei yllätä, että kaiken pitäisi olla "mukavaa" ja kaiken pitäisi aiheuttaa pelkkää hymyä...

Jos tuon vertaa ei ole "voimavaroja" (ts. viitsimistä), että hommaa itse sen harjottelupaikan kohtuullisen matkan päästä, niin silloin ei kannata ruveta ahkerammalle päätään aukomaan. En kyllä yhtään ihmettele, jos tuolla asenteella ei irtoa edes sitä harjottelupaikkaa lähipaikoista vaan ainoa paikka joka ottaa, on jossain keskellä ei mitään.

Onneksi meitä "mahtavia" (ts. tavallisia ihmisiä) on tässäkin maassa enimmistö, muutoin täällä ei pyörisi mikään ja sinäkään et voisi ilmaiseksi sitä sossun rahaa nostaa.

"mä"

Lisää vielä em. vaihtoehtoihin mahdollisuus itse hankkia harjottelupaikka lähempää...

"moona"
se on aivan oikein että 8kk jälkeen aletaan potkimaan persuuksille,ja laitetaan työtön
työelämän pariin,kotona oleilun sijaan.ja aikaisemminkin saisivat laittaa.eikä ole mikään
syy että on pieni lapsi tai kipeä ero.pientä lasta varten on kotihoidontuki ja kipeää eroa
varten on sitten vaikka sairasloma..mutta ei työttömänä olo!eipä ole oikein muita kohtaan,
ketkä kuskaavat sen pienen lapsen hoitoon että pystyvät elämään..työttömyyskorvaus ja
kotihoidontuki kun ovat pikkasen eri suuruisia.
että ei heru sääliä,työelämä opettaa vastuuta,ja on oikein että ap. tekee jotakin
kotona makoilun sijaan.niinhän me muutkin teemme työtä rahojemme eteen.

"vieras"
Täytyy sanoa että olen iloinen että edes jotkut näistä yhteiskunnan iilimadoista joutuvat edes jotain tekemään sen ilmaisen rahan eteen. Huvittavaa on vaan se että ne kehtaavat valittaa aina kovaan ääneen jos niin käy.

Me veronmaksajat kustannamme teidän elämisenne, työttömät ja sosiaalipummit. Pitäkää se mielessä.

"mä"
[QUOTE="sini";25250730]Päähäsi ei ilmeisesti mahdu että ihmisillä on erilaiset voimavarat ja elämäntilanteet. Se että sinä olet sähköjänis ei tarkoita että joku muukin olisi! Mietin vaan kuinka paljon olet ollut valmis tekemään lastesi hyvinvoinnin kustannuksella...[/QUOTE]

Jumaliste näitä asenteita perusduunin tekoa kohtaan! Tavalliset työpäivät on liian pitkiä ja siitä suoriutumiseen tarvitsee olla yli-ihminen. Tarvitaan vähintään DI ennen kuin voi ottaa puhelimen käteen ja soittaa lähikauppaan tai vanhustenkotiin ja kysyä, saisko harjottelupaikkaa vaikka 4h/pv 5 kertaa viikossa.

Voit lakata miettimästä. Lapseni voivat ihan samalla tavalla kuin muidenkin työssäkäyvien perheiden lapset. En huomannut heille silloin aikoinaan selvittää harjottelun ja tavallisen työpäivän eroa niin ovat siitä autuaan tietämättömiä vieläkin.

Koittakaa nyt tajuta, että vaihtoehtoja oikeasti on, jos vain itsellä on vähän viitsimistä! Todellisuudessa se ei paljoa vaadi jos asenne on oikea eikä se ole riistoa. Ei se ole vaikeaa ja mahdotonta.

Täällä on moni sanonut tuota samaa, että hommaa itse harjottelupaikan läheltä vaan komeasti kaikki vastaanväittäjät osaavat sen ohittaa. Ei suinkaan minkäänlaista kommenttia, että hei, tuotahan voisi yrittää. Ei, ei edes yrittää...

"tjaa"
Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;25233379:
Kohtuutonta on lähinnä se, että nostaa työttömyyskorvausta ja sitten kun joutuu rahansa eteen tekemään jotain, työmatkat ovatkin ylitsepääsemättömiä.
Haloo työttömyyskorvausta maksetaan juuri sentakia että on työtön ei sen rahan eteen tarvitse töitä ilmaiseksi tehdä. Sitä varten on oikeat työpaikat missä maksetaan palkkaa jolla pystyy kustantamaan työmatkakulut, lasten hoitomaksut ynnä muun elämisen.

Ja itse ainakin kieltäydyin harjoittelupaikasta joka olisi 50km päässä ja lapset olisi pitänyt viedä vuoropäiväkotiin. Poika olisi joutunut vaihtamaan eskariakin. Ei minulle kyllä karenssista puhuttu. En ole kyllä kauaa ollutkaan työtön en tiedä sitten onko tapauskohtaista.

"vieras"
[QUOTE="tjaa";25250864]Haloo työttömyyskorvausta maksetaan juuri sentakia että on työtön ei sen rahan eteen tarvitse töitä ilmaiseksi tehdä. Sitä varten on oikeat työpaikat missä maksetaan palkkaa jolla pystyy kustantamaan työmatkakulut, lasten hoitomaksut ynnä muun elämisen.

Ja itse ainakin kieltäydyin harjoittelupaikasta joka olisi 50km päässä ja lapset olisi pitänyt viedä vuoropäiväkotiin. Poika olisi joutunut vaihtamaan eskariakin. Ei minulle kyllä karenssista puhuttu. En ole kyllä kauaa ollutkaan työtön en tiedä sitten onko tapauskohtaista.[/QUOTE]Ei jumalauta. Tämä juuri kuvastaa tätä saatanan ylimielistä asennetta mikä näillä suomalaisilla yhteiskunnan iilimadoilla on. On suorastaan härskiä että nämä kokevat ilmaisen rahan olevan etuoikeus jonka eteen ei tarvitse tehdä mitään. Ai että vituttaa joka kuukausi katsoa sitä maksettujen verojen määrää palkkakuitissa kun tietää että iso osa siitä menee juuri näiden elättämiseen.

Olenko minä ainoa ketä häiritsee se, että työtä teetetään ilmaiseksi? Siis työ, josta työnantaja voisi maksaa täyden palkan, teetetään jollakin onnettomalla ilman mitään korvausta. Vai onko 9e/päivä kunnollinen korvaus? Korvaako se matkat ja lounaan?

Harjoittelijoita kierrätetään ja jotkut yritykset pysyvät yllä pelkästään ilmaisen työvoiman avulla. Joku vielä ammattia vailla oleva nuori tekee saman työn kuin palkattukin työntekijä, 8 tuntia päivässä ja on vielä vastuussa tehtävistään (mikä on lainvastaista).

Sitten täällä(kin) haukutaan työttömiä laiskoiksi ja työhaluttomiksi. On se varmaan helppoa itse sanoa toiselle, että mene sinä puolentoista tunnin työmatkan päähän kahdeksaksi tunniksi päivässä puolen vuoden ajaksi ilman palkkaa.

En käsitä, miksi jokainen suomalainen työtön joutuu saman leimakirveen alle. Luulette varmaan olevanne fiksuja ihmisiä? Ajattelevia ja ahkeria?

"Maarit"
[QUOTE="mä";25250807]Mikä piru siinä on ettei ite voi hankkia sitä harjottelupaikkaa lähempää kuin sieltä saatanan sadan kilometrin päästä?!? Pitäisikö sekin muiden sulle hankkia? Miksiköhän ei yllätä, että kaiken pitäisi olla "mukavaa" ja kaiken pitäisi aiheuttaa pelkkää hymyä...

Jos tuon vertaa ei ole "voimavaroja" (ts. viitsimistä), että hommaa itse sen harjottelupaikan kohtuullisen matkan päästä, niin silloin ei kannata ruveta ahkerammalle päätään aukomaan. En kyllä yhtään ihmettele, jos tuolla asenteella ei irtoa edes sitä harjottelupaikkaa lähipaikoista vaan ainoa paikka joka ottaa, on jossain keskellä ei mitään.

Onneksi meitä "mahtavia" (ts. tavallisia ihmisiä) on tässäkin maassa enimmistö, muutoin täällä ei pyörisi mikään ja sinäkään et voisi ilmaiseksi sitä sossun rahaa nostaa.[/QUOTE]
Voi vittu mikä tyyppi sä oot! Niin itseäs täynnä ettet mitään etkä ketään muuta näe! Ois kiva kysyä sun lapsiltas kuinka paljon äiti antaa heille aikaansa ja on läsnä vai onko pinna kokoajan kireellä töiden takia...Olet työnantaja eli tod.näk. yrittäjä ja joillekin heistähän on lempipuuhaa korostaa omaa suurta työmääräänsä ja ahkeruuttaan. Ja aina valittaa sitä kun ei ole lomiakaan niinkuin muilla. Se on kuule ihan oma valinta ryhtyä yrittäjäksi. Monia siihen ajaa rahanahneus, harvoin puhutaan siitä että yrittäjä nostaa suurimman osan tuloistaan osinkoina jolloin veroprosentti on huomattavasti pienempi kuin palkansaajilla. Sinähän kehut hyviä tulojasi joten tod.näk. kuulut tähän joukkoon. Turha siis kehuskella ahkeruudella kun olet vain rahanahne verolusmu!

dfdf
Sovi sen työharjoittelupaikan kanssa lyhyemmistä työvuoroista. Luulisi sielllä ymmärtävän ongelmasi. Tuskin työpaikalla on väliä, jos työaikasi on tunnin vähemmän kuin muilla, koska olet heille ilmaista työvoimaa.

"ahaa"
[QUOTE="Leenukka";25250738]Mielestäni harjoittelu tulisi ottaa vastaan ja tehdä järjestelyt sen mukaan että voi siellä sitten käydä. Yhteiskunnan rajalliset tuet tulisi mielestäni kohdentaa esim. niille, jotka eivät esim. sairauden tai vamman vuoksi kykene työskentelemään eikä niille, jotka marisevat työmatkoista ja istuvat mielummin kotona. Muistakaa myös, ettei se harjoittelu täysin ilmaistatyövoimaa ole, saattehan te tukia. Eikö niiden eteen voisi vähän tehdäkin.[/QUOTE]

Olen työtön. Saan liiton rahoja 900€ kuukaudessa. Jos lähden vaikka 60km päähän työharjoitteluun ja vien kaksi lasta hoitoon niin kuinkahan paljon jää rahaa elämiseen? Työmatkakulujen jälkeen ja hoitomaksujen siis. Ok saisin tuohon ylläpitokorvausta 150€, mutta ei se kata edes toisen lapsen hoitokuluja. Että todellakin istun mieluummin kotona! OIKEA työpaikka on asia erikseen. Silloin saa rahaa senverta että ei tarvitse maksaa siitä että saa harjoitella työntekoa.

[QUOTE="ahaa";25250910]Olen työtön. Saan liiton rahoja 900€ kuukaudessa. Jos lähden vaikka 60km päähän työharjoitteluun ja vien kaksi lasta hoitoon niin kuinkahan paljon jää rahaa elämiseen? Työmatkakulujen jälkeen ja hoitomaksujen siis. Ok saisin tuohon ylläpitokorvausta 150€, mutta ei se kata edes toisen lapsen hoitokuluja. Että todellakin istun mieluummin kotona! OIKEA työpaikka on asia erikseen. Silloin saa rahaa senverta että ei tarvitse maksaa siitä että saa harjoitella työntekoa.[/QUOTE]

Moni ei tunnu ajattelevan, että sillä työttömällä voi olla puolisokin jonka tulojen mukaan määräytyy sitten lasten hoitomaksut. Että kun täytyy laittaa kaksi lasta päivähoitoon yhdeksäksi tunniksi, se lohkaisee ison osan siitä "palkasta" jota työharjoittelusta saa. Onko se oikein? Korvaus ei vastaa edes minimipalkkaa, mutta silti on olemassa iso liuta ihmisiä joiden mielestä se on ihan ok.

Että oma moka, ja silleen. Jos koko firma jossa olit töissä, menee konkurssiin tai tehdas siirtyy Kiinaan. Tai tulee lappu kouraan että tuotannollisista ja taloudellisista syistä työpanosta ei enää tarvita.

"vieras"
Moni ei tunnu ajattelevan, että sillä työttömällä voi olla puolisokin jonka tulojen mukaan määräytyy sitten lasten hoitomaksut. Että kun täytyy laittaa kaksi lasta päivähoitoon yhdeksäksi tunniksi, se lohkaisee ison osan siitä "palkasta" jota työharjoittelusta saa. Onko se oikein? Korvaus ei vastaa edes minimipalkkaa, mutta silti on olemassa iso liuta ihmisiä joiden mielestä se on ihan ok.

Että oma moka, ja silleen. Jos koko firma jossa olit töissä, menee konkurssiin tai tehdas siirtyy Kiinaan. Tai tulee lappu kouraan että tuotannollisista ja taloudellisista syistä työpanosta ei enää tarvita.
Ei saatana, näitä tulee vaan lisää ja lisää. Nämä korvauskeskustelut on aina kaksplussalla kuuma aihe koska koko palsta on täynnä yhteiskunnan tuilla eläviä lokkeja jotka kärkkäästi puolustavat oikeuttaan lojua kotona ja nostaa ilmaista rahaa.

[QUOTE="vieras";25250951]Ei saatana, näitä tulee vaan lisää ja lisää. Nämä korvauskeskustelut on aina kaksplussalla kuuma aihe koska koko palsta on täynnä yhteiskunnan tuilla eläviä lokkeja jotka kärkkäästi puolustavat oikeuttaan lojua kotona ja nostaa ilmaista rahaa.[/QUOTE]

Eli tämän voi ymmärtää niin, että sinä kyllä tekisit töitä alle minimipalkan?

"tjaa"
[QUOTE="vieras";25250888]Ei jumalauta. Tämä juuri kuvastaa tätä saatanan ylimielistä asennetta mikä näillä suomalaisilla yhteiskunnan iilimadoilla on. On suorastaan härskiä että nämä kokevat ilmaisen rahan olevan etuoikeus jonka eteen ei tarvitse tehdä mitään. Ai että vituttaa joka kuukausi katsoa sitä maksettujen verojen määrää palkkakuitissa kun tietää että iso osa siitä menee juuri näiden elättämiseen.[/QUOTE]

Minulla ei ole ylimielinen asenne. Sain lopputilin ja olen erittäin iloinen että saan korvausta kun kuitenkin olen vuosia töitä tehnyt. Maksan kyllä työttömyyskorvauksesta veroja myös. Mutta kiitos sinulle kun elätät minua :) En siltikään mene harjoittelemaan työntekoa sillä se siä paikan oikealta työntekijältä joka saisi palkkaa. Tosin sitäkin työntekijää tietysti ketuttaisi kun tietäisi että joutuu elättämään työttömiä.

"vieras"
Eli tämän voi ymmärtää niin, että sinä kyllä tekisit töitä alle minimipalkan?
Minä teen oikeita töitä, saan siitä palkan ja maksan helvetisti veroja jotta sinun kaltaisesi ihmiset voisivat tehdä "töitä", saada siitä rahaa ja valittaa kun ei saa kotona jouten olla sitä rahaa vastaan.

Jos ei hommat tai rahamäärä miellytä, hae oikeita töitä. Jos niitä ei paikkakunnalta löydy, muuta muualle. Niin muutkin ihmiset tekevät, ainakin ne jotka kantavat vastuunsa.

"vieras"
[QUOTE="tjaa";25250961]Minulla ei ole ylimielinen asenne. Sain lopputilin ja olen erittäin iloinen että saan korvausta kun kuitenkin olen vuosia töitä tehnyt. Maksan kyllä työttömyyskorvauksesta veroja myös. Mutta kiitos sinulle kun elätät minua :) En siltikään mene harjoittelemaan työntekoa sillä se siä paikan oikealta työntekijältä joka saisi palkkaa. Tosin sitäkin työntekijää tietysti ketuttaisi kun tietäisi että joutuu elättämään työttömiä.[/QUOTE]Kaikkein naurettavin argumentti näillä on just tuo "maksetaanhan työttömyyskorvauksistakin veroja". Siis uskooko joku oikeasti itse tuohon? Että työtön yhteiskunnalta elantonsa imevä ihminen kuvittelee oikeasti antavansa jotain tälle yhteiskunnalle "maksamalla" yhteiskunnan maksamasta tuesta veroja?

Joskus menee usko ihmiskuntaan kun näitä juttuja lukee.

[QUOTE="vieras";25250968]Minä teen oikeita töitä, saan siitä palkan ja maksan helvetisti veroja jotta sinun kaltaisesi ihmiset voisivat tehdä "töitä", saada siitä rahaa ja valittaa kun ei saa kotona jouten olla sitä rahaa vastaan.

Jos ei hommat tai rahamäärä miellytä, hae oikeita töitä. Jos niitä ei paikkakunnalta löydy, muuta muualle. Niin muutkin ihmiset tekevät, ainakin ne jotka kantavat vastuunsa.[/QUOTE]

En ole työharjoittelija, olen kahden pienen lapsen kanssa kotona. (Voin melkein kuulla tänne asti, miten päässäsi napsahti kun tuon luit). Olen aikeissa mennä opiskelemaan unelmieni alaa, se kestää pitkään se opiskelu. Käytän siihen luultavasti juuri sinun verorahojasi. Sitten kun valmistun, ajattelin ottaa hatkat Suomesta ja viedä verorahani muualle. Tulemme toki takaisin eläkettä ansaitsemaan :)

Saatetaan asua jopa vierekkäin palvetalossa sitten tulevaisuudessa. Think about that.

Mutta tosissaan, sinun oikea työpaikkasi ei ole varma nakki. Mikään tässä yhteiskunnassa ei ole varmaa. Otat kuitenkin vastaan Kelan korvaukset jos sairastat tai lapsesi sairastuu ja tarvitsee lääkkeitä? Näin esimerkiksi.

Vastauksesi tosiaan voi tulkita nyt niin, että sinä et tekisi töitä alle minimipalkan. Miksi muiden täytyy?

"Minä"
[QUOTE="ahaa";25250910]Olen työtön. Saan liiton rahoja 900€ kuukaudessa. Jos lähden vaikka 60km päähän työharjoitteluun ja vien kaksi lasta hoitoon niin kuinkahan paljon jää rahaa elämiseen? Työmatkakulujen jälkeen ja hoitomaksujen siis. Ok saisin tuohon ylläpitokorvausta 150€, mutta ei se kata edes toisen lapsen hoitokuluja. Että todellakin istun mieluummin kotona! OIKEA työpaikka on asia erikseen. Silloin saa rahaa senverta että ei tarvitse maksaa siitä että saa harjoitella työntekoa.[/QUOTE]

Katsokaapa ylen tekstitv:stä aiheeseen liittyvä uutinen! 400 000 suomalaista tekee työharjoittelun muodossa ilmaista työtä ja suurin osa harjoitteluista ei johda työllistymiseen. Yrittäjät ketjuttavat harjoittelijoita sensijaan että palkkaisivat oikean työntekijän. He siis käyttävät hyväksi järjestelmää ja saavat siitä taloudellista hyötyä. Tästä on tehtävä loppu!!! Erikseen on sitten ammatilliseen koulutukseen liittyvä työharjoittelu joka hyödyttää opiskelijaa ammattitaidon oppimisessa. Tämän työttömien kyykyttämisen ja palkattoman työn teettämisen on loputtava! Jos se lopetetaan on työnantajan pakko palkata oikeasti joku eikä käyttää ilmaistyövoimaa.

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
"tjaa"
[QUOTE="vieras";25250979]Kaikkein naurettavin argumentti näillä on just tuo "maksetaanhan työttömyyskorvauksistakin veroja". Siis uskooko joku oikeasti itse tuohon? Että työtön yhteiskunnalta elantonsa imevä ihminen kuvittelee oikeasti antavansa jotain tälle yhteiskunnalle "maksamalla" yhteiskunnan maksamasta tuesta veroja?

Joskus menee usko ihmiskuntaan kun näitä juttuja lukee.[/QUOTE]

Rauhoitu hyvä ihminen :D Joudut kohta sairaseläkkeelle verenpaineen tai mahahaavan takia :) En minä ainakaan kuvittele antavani mitään kunhan vaan mainitsin että veroja joutuu enemmän tai vähemmän kaikki maksamaan. Itse vain istun kotona ja odotan että nuo lapset kasvaa jos niistä tulisi kunnon kansalaisia eivätkä ikinä saisi potkuja töistä.

"vieras"
En ole työharjoittelija, olen kahden pienen lapsen kanssa kotona. (Voin melkein kuulla tänne asti, miten päässäsi napsahti kun tuon luit). Olen aikeissa mennä opiskelemaan unelmieni alaa, se kestää pitkään se opiskelu. Käytän siihen luultavasti juuri sinun verorahojasi. Sitten kun valmistun, ajattelin ottaa hatkat Suomesta ja viedä verorahani muualle. Tulemme toki takaisin eläkettä ansaitsemaan :)

Saatetaan asua jopa vierekkäin palvetalossa sitten tulevaisuudessa. Think about that.

Mutta tosissaan, sinun oikea työpaikkasi ei ole varma nakki. Mikään tässä yhteiskunnassa ei ole varmaa. Otat kuitenkin vastaan Kelan korvaukset jos sairastat tai lapsesi sairastuu ja tarvitsee lääkkeitä? Näin esimerkiksi.

Vastauksesi tosiaan voi tulkita nyt niin, että sinä et tekisi töitä alle minimipalkan. Miksi muiden täytyy?
Sinun on pieni ystäväni ihan turha kuvitella että vedät nyt jostain näkymättömistä naruista joilla saat minut hermostumaan. Kuvittelet myös ihan turhaan että tuolla jeesustelulla pystyt jotenkin asettumaan minun yläpuolelleni. Puheet ovat puheita, teot ovat tekoja. Edellisiin pystyvät kaikki, jälkimmäisiin harvemmat.

vierailija___a
[QUOTE="vieras";25250968]Minä teen oikeita töitä, saan siitä palkan ja maksan helvetisti veroja jotta sinun kaltaisesi ihmiset voisivat tehdä "töitä", saada siitä rahaa ja valittaa kun ei saa kotona jouten olla sitä rahaa vastaan.

Jos ei hommat tai rahamäärä miellytä, hae oikeita töitä. Jos niitä ei paikkakunnalta löydy, muuta muualle. Niin muutkin ihmiset tekevät, ainakin ne jotka kantavat vastuunsa.[/QUOTE]

Mistäs sä tiedät kuka työtön on aikaisemmin ollut ihan samassa tilanteessa kuin sinä, tekemässä oikeita töitä ja maksamassa veroja? Tai miten voit olla varma, ettet itse ole ap:n tilanteessa vuoden päästä? Jos et kykene asettamaan itseäsi toisen asemaan, olet jollain tavalla älyllisesti heikkolahjainen. Etkö pelkää että se käy ilmi myös työpaikallasi...?

Yhteistyössä