Työkaverillani on 7kk vauva

hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja aurora81:
En pystyis enkä haluis olla noin paljon erossa vauvasta, kun kaikki päivällä tapahtuvat asiat jäis näkemättä..
Mutta miten miehesi voi sitten olla erossa? Vai onko hänkin kotona?
Täh? Mies pystyy, minä en, joten ollaan järjestetty niin asiat että voin olla kotona vauvan kanssa. Toki vauvan kanssa vois olla kuka muu tahansa, ei se siitä traumatisoituis, mutta ap kysyikin haluaisiko olla vauvasta erossa ja mä vastasin että en.
Mutta mielenkiintoinen kysymys olisikin miten miehet siihen pystyvät mutta äideille tulee jo suru puseroon normi työpäivästä vaikka "vauva" olisi jo 1-vuotias.
ajatella, mistähän se voisi johtua? :D kerrohan, jos saat selville.

niinpä
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
En pystyis enkä haluis olla noin paljon erossa vauvasta, kun kaikki päivällä tapahtuvat asiat jäis näkemättä..
Täh? Mies pystyy, minä en, joten ollaan järjestetty niin asiat että voin olla kotona vauvan kanssa. Toki vauvan kanssa vois olla kuka muu tahansa, ei se siitä traumatisoituis, mutta ap kysyikin haluaisiko olla vauvasta erossa ja mä vastasin että en.
Mutta mielenkiintoinen kysymys olisikin miten miehet siihen pystyvät mutta äideille tulee jo suru puseroon normi työpäivästä vaikka "vauva" olisi jo 1-vuotias.
Tuleehan äidillä suru puseroon jo siitäkin jos eroperheen lapsi on yhden tai kaksi yötä isällään mutta isällä ei saa tulla suru puseroon, vaikka ei näkisi lasta kahteen viikkoon.

Ne on vaan niin tunteettomia paskoja. Mutta onneksi meillä niin isä kuin äitikin on voinut soittaa kesken työpäivän uutisia kuulemaa.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
No toinen mielenkiintoinen kysymys, kerta olet noin ironisella päällä, miksi ulkomailla lapset laitetaan hoitoon aikaisin kun Suomessa he saavat traumoja? Tuskin kaikilla ulkomaalaisilla on traumoja?

Sanon et äitiparka. Lapsi varmasti pärjää ihanasti isän kanssa, mut äiti jää paljosta paitsi.

Itse en pystyis. Tunnin jumppa 2kertaa viikossa ottaa jo koville muiden pakollisten menojen lisäks. Tämmöinen oon. Kaikki me kyllä erilaisia.

En tunne vastaavia tapauksia.
Kaikki eivät viihdy kotona lapsen kanssa saati ole kovin äidillisiä, myönnän avoimesti että mun on sitä vähän vaikea käsittää kun kyse on kuitenkin vielä ihan vauvasta.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
jokainen tyylillään. jos siellä vauvan kanssa on turvallinen aikuinen esim. oma isä niin ei tuossa ole mitään pahaa. En kuitenkaan usko, että tuota joka päivä tekee.
kyllä se käy 5 kertaa viikossa salilla ja sielä menee aina se 2 tuntia. sit sillä muitaki harrastuksia sen päälle, sellaisia, joihin vauvaa ei oteta mukaan. lapsi on isänsä hoidossa kyllä, että ei sen puoleen mitään hätää.
no pitäähän äidilläkin olla elämä =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
jokainen tyylillään. jos siellä vauvan kanssa on turvallinen aikuinen esim. oma isä niin ei tuossa ole mitään pahaa. En kuitenkaan usko, että tuota joka päivä tekee.
kyllä se käy 5 kertaa viikossa salilla ja sielä menee aina se 2 tuntia. sit sillä muitaki harrastuksia sen päälle, sellaisia, joihin vauvaa ei oteta mukaan. lapsi on isänsä hoidossa kyllä, että ei sen puoleen mitään hätää.
no pitäähän äidilläkin olla elämä =)
Tässä herää vaan se kysymys et millon ihmeessä isä saa omaa aikaa ja ehtii harrastaa? kai koti-isällä siihen pitäisi olla ihan yhtäläinen oikeus kuin kotiäidilläkin!

K
Minä muuten kerran kysyin mieheltäni, ikävöikö hän vauvaa työpäivän aikana. Hän sanoi, että eipä oikeastaan. Tulee tietysti heti töistä kotiin työpäivän päätteeksi mutta ei mitenkään kummemmin ikävöi. Minä taas voin melkein fyysisesti pahoin jos olen vauvasta erossa muutaman tunnin. Olen ajatellut että se on biologiaa, mutta palstan mukaan olen ilmeisesti friikki.

Alkuperäinen kirjoittaja K:
Minä muuten kerran kysyin mieheltäni, ikävöikö hän vauvaa työpäivän aikana. Hän sanoi, että eipä oikeastaan. Tulee tietysti heti töistä kotiin työpäivän päätteeksi mutta ei mitenkään kummemmin ikävöi. Minä taas voin melkein fyysisesti pahoin jos olen vauvasta erossa muutaman tunnin. Olen ajatellut että se on biologiaa, mutta palstan mukaan olen ilmeisesti friikki.
Kyllä se hyvin pitkälti sitä onkin. :) Mä en alkaisi ketään friikiksi kutsua, teki sitten niin tai näin.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja K:
Milloin olet sitten ajatellut viedä lapsesi hoitoon?

Alkuperäinen kirjoittaja EllaMaaria:
Sanon et äitiparka. Lapsi varmasti pärjää ihanasti isän kanssa, mut äiti jää paljosta paitsi.

Itse en pystyis. Tunnin jumppa 2kertaa viikossa ottaa jo koville muiden pakollisten menojen lisäks. Tämmöinen oon. Kaikki me kyllä erilaisia.
parka? äiti saa elää lapsensa kanssa mistä se siis jää paitsi?

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja EllaMaaria:

parka? äiti saa elää lapsensa kanssa mistä se siis jää paitsi?
Eikun jokainen henkäys ja äännähdys pitää saada livenä. Kotiäidinkin kannattaa huolehtia etteivät ne piltit ole hetkeäkään isompien sisarusten seurassa kaksin. Voisihan käydä niin, että hapuileva konttaus näytetäänkin asiasta vihkiytymättömälle isosiskolle eikä äitiparalle.

Ihan työäitinäkin näin ja koin ihan samat asiat kuin isäkin. Onko se niin kamalaa nähdä seisomisyritykset 2 tuntia myöhemmin, kun isä näki ne livenä. Ei valitettavasti minusta. Kyllä minulle soitettiin ylpeänä niistä töihin :D

Ei se arki ole sen kummoisempaa kuin edellisessä kuussa. Olen sen ihanuuden kokenut - en tunne jääneeni yhtään paitsi. Työpäivän jälkeen oli minun laatuaikani pienen kullanmurun kanssa - isällekin hengähdysaikaa.

ss
Alkuperäinen kirjoittaja jees:
Eihän se herranjumala sulje pois hyvää äitiyttä, vaikka näkisi lastansa 2-3 tuntia päivässä.

Ihme vastauksia taas..
Mielestäni se kyllä sulkee. Kyllä se läsnäolo on tuon ikäiselle tärkeintä... Vaikka olis kuinka laatuaikaa ne pari tuntia mitä äiti ehtii lastansa näkemään ei korvaa koko päivää.

Vaikka olisi isä lapsen kanssa kotona niin en silti malttaisi vielä työpäivän jälkeen lähteä "omille asioilleni".
Eikä sitä ole meillä tehnyt isäkään minun ollessa lasten kanssa kotona. Aina tuli kotiin heti töiden jälkeen.

laahkana
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Eihän se herranjumala sulje pois hyvää äitiyttä, vaikka näkisi lastansa 2-3 tuntia päivässä.

Ihme vastauksia taas..
Mielestäni se kyllä sulkee. Kyllä se läsnäolo on tuon ikäiselle tärkeintä... Vaikka olis kuinka laatuaikaa ne pari tuntia mitä äiti ehtii lastansa näkemään ei korvaa koko päivää.

Vaikka olisi isä lapsen kanssa kotona niin en silti malttaisi vielä työpäivän jälkeen lähteä "omille asioilleni".
Eikä sitä ole meillä tehnyt isäkään minun ollessa lasten kanssa kotona. Aina tuli kotiin heti töiden jälkeen.
Eli kaikki työssäkäyvät isät on huonoja isiä sun mielestä?

Oho
Alkuperäinen kirjoittaja ss:

Ihme vastauksia taas..

Täysin samaa mieltä olen. Lapsi on vain lyhyen aikaa vanhempien elämästä pieni, ja olen täysin valmis tinkimään "omasta ajastani" sen ajan. Samoin meillä tekee isä. Kumpikin käy "tuulettumassa" mutta melko harvoin.

2nlapsenäiti87
Hei kaikki,

Tiedän itse pariskunnan jonka isä on lapsen kanssa kotona ja äiti töissä, äiti kyllä rakastaa lastaan ja viettää illat ja viikonloput lapsense kanssa,mutta pariskunnasta isä on enemmän hoiva ja kotona olo-tyyppiä. Heillä se toimii erinomaisesti, isä hoitaa kodin ja muksut paljon paremmin kuin moni äiti jonka tiedän ja olen sen monesti sanonutkin hänelle. pariskunta on aivan ihana ja lapsi tasapainoinen iloinen 2 vuotias. äiti on monesti sanonut että kun pääsee tekemään 8-10h töitä hän itse osaa arvostaa jokaista hetkeä lapsensa kanssa kun ei ole töissä eikä pidä sitä itsestään selvyytenä.

tiedän myös pariskunnan jossa isä ei saanut töitä joten rahallisesti oli järkevämpää että äiti meni töihin ja isä jäi sitten kotiin, ratkaisu perheessä ei ollut helppo, mutta ajan kanssa molemmat osapuolet siihen tottuivat, molemmin puolinen arvostus toisen tekemää "työtä" kohti nousi ja tilanne oli näin kunnes lapsi meni päivähoitoon.

perheitä isiä ja äitejä on yhtä monta erillaista kuin on ihmistä jolla on lapsi/lapsia.

hyvää kevään odotusta teille kaikille!

itselläni kaveri ihan samanlainen
5kk laittoi sen hoitoon
on 8-9 tuntia päivisin töissä ja harrastaa viellä nonena iltana kaiken maailman harrastuksia
itselläni 8kk ja en ikinä pystyisi olemaan siitä erossa niin paljoa
onhan lapsi joskus raskas, mutta kun sellaset tein hoidan heitä parhaan taitoni mukaan 1,5 - 2 ,5 vuotiaaksi kotona
harrasta parina iltana jotakin 2-3 tuntia kerralla ja tulen pirteänä kotiin ja taas jaksan lapsiani niin paljon pirteämmin

Entäpä jos on pakko mennä töihin että pärjää vähän järkevämmin? Millon sitten ehtisi käydä urheilemassa joka sekin on tärkeää että jaksaa käydä töissä ja olla senkin vähäsen ajan hyvä äiti.
Itse olen kotona vielä ja olen ainakin siihen saakka, kun lapsi on omilla jaloillaan. Voisin silti kuvitella työpäivän jälkeen meneväni pari kertaa viikossa jumppaan jos vaan mahdollista :O Kai olen sitten paska äiti.

tuohon aikaan pojallani oli vielä tissi suussa
Alkuperäinen kirjoittaja Manta Makoisa:
Marttyyrimammat kokoontuvat taas jeesustelemaan.[/quot

Samaa mietin. Isä on vielä koti-isä niin mitäs ihmeellistä tuossa on. Monen koti-äidin mies käy töissä 8h ja lähtee salille tai harrastuksiin sen jälkeen. Miksi nainen ei voi tehdä näin?
no koska ei niitten miestenkään pitäisi tehdä niin.

mie
En nyt jaksa lukea koko ketjua, mutta olisiko teidän mielestä asia sitten sama, jos kyseessä olisikin LAPSEN ISÄ, joka on 8h päivässä töissä ja sitten pari tuntia joka päivä omissa harrastuksissaan? Omasta mielestäni ainakin ihan yhtä surullista, mutta varmaan monen mielestä paljon "hyväksyttävämpää"?

-T-
Voi herran jumala! Eikö kannattaisi miettiä nyt vaan itse millainen äiti olet? Eikä hakea "tukea" täältä arvostelemaan työkaverisi toimintatapoja..jota ihmiset eivät edes tunne! Sitten pitää varmasti arvostella suurimpaa osaa poliitikan henkilöistä, muusikoista jne.. kaikki siis huonoja äitejä, kun palaavat nopeasti töihin! Niinpä niin. Vaikka sitten olisi vähemmän aikaa lapsen kanssa kun "normaalilla" äidillä niin voi varmasti silti olla tuhat kertaa parempi äiti mitä muut jotka ovat "läsnä", mutta se mitä he tarjoavat voi olla paljon huonompaa! Aina lapsen kanssa oleminen ei automaattisesti takaa hyvää äitiyttä. Ja nostan hattua, että isä viettää lapsen kanssa noin paljon aikaa! Itsekkään en vauvaani tahtoisi jättää noin pitkiksi ajoiksi ,mutta jos joku niin tekee, se on heidän asiansa. KAikkein tärkeintä on, että lapsi saa olla turvallisen aikuisen kanssa, lapsi tarvitsee ainakin yhden turvallisen ihmisen jonka kanssa luoda kiintymyssuhde. Jos sinua työkaverisi "touhu" ihmetyttää, kysy häneltä.. mitä sitten haluatkin!

vieras
Tästä avauksesta huokuu kateus, kateellinen miehestä joka on koti-isänä jotta äiti voi tehdä työtä. Kateus siitä että äiti pääsee pitämään kuntoakin yllä työn jälkeen...

Onko miehenne paskoja isiä jos on lapsenne kanssa 2-3h päivässä? tuskin. Miksi tämä äiti sitten on???

Yhteistyössä