Työkaveri suuttui, kun ostimme samanlaisen ruokailuryhmän, kuin he.

  • Viestiketjun aloittaja "Wenla"
  • Ensimmäinen viesti
Voi jumaliste en ymmärrä naisia. Mä en siis nyt oikeasti keksi, mitä suuttumista asiassa on?
Sisustamisesta en mitään ymmärrä, mutta eikös ne ideat aika usein tule jotakin kautta? Esim. lehdessä näkee käpyjä purkissa ja katsoo, että ompas kivan näköistä ja laittaa itselleenkin.
Jos homma menisi siihen, että jokainen kilu ja kolu ja rätti olisi tismalleen samanlaista ja hiusmallikin pitäisi leikata samanlaiseksi, silloin voisin hienovaraisesti suositella ammattiauttajaa työkaverille, mutta suuttuisi en. Nyt on kyse kuiten pelkästä ruokapöydästä, joka on nettikaupasta tilattu ihan normaalista verkkokaupasta.
 
Voi jumaliste en ymmärrä naisia. Mä en siis nyt oikeasti keksi, mitä suuttumista asiassa on?
Sisustamisesta en mitään ymmärrä, mutta eikös ne ideat aika usein tule jotakin kautta? Esim. lehdessä näkee käpyjä purkissa ja katsoo, että ompas kivan näköistä ja laittaa itselleenkin.
Jos homma menisi siihen, että jokainen kilu ja kolu ja rätti olisi tismalleen samanlaista ja hiusmallikin pitäisi leikata samanlaiseksi, silloin voisin hienovaraisesti suositella ammattiauttajaa työkaverille, mutta suuttuisi en. Nyt on kyse kuiten pelkästä ruokapöydästä, joka on nettikaupasta tilattu ihan normaalista verkkokaupasta.
Älä oleta, että kaikki naiset on tuollaasia. Mä olen nainen enkä kyllä ymmärrä tuota työkaverin suuttumista eikä kyllä ymmärtänyt ap:kaan jonka oletan olevan nainen myös.
 
  • Tykkää
Reactions: Sami77
Professional Griefer
Tää on niin tätä :D Kaikki aina kuvittelee keksineensä sen maalaisromanttisen valko-beige-läpinäkyvätmuovikoristeet-tekstityyny-tekstipurnukka sisustuksen ja sit ollaan naama sitruunalla, kun noin puolet muistakin pitää samasta :D Ja siihen tarvii aika paljon muutakin kuin saman ruokailuryhmän hankkiminen, että voi sanoa matkimiseksi ja se menee häiritsevälle tasolle.

On kyllä pikkusielunen työkaveri, ei voi muuta sanoa. Minä olisin lähinnä otettu, että joku pitää mun sisustustyylistä niin paljon, että haluaa omaankin kotiin samanlaista.
 
"vieras"
Voi jumaliste en ymmärrä naisia. Mä en siis nyt oikeasti keksi, mitä suuttumista asiassa on?
Sisustamisesta en mitään ymmärrä, mutta eikös ne ideat aika usein tule jotakin kautta? Esim. lehdessä näkee käpyjä purkissa ja katsoo, että ompas kivan näköistä ja laittaa itselleenkin.
Jos homma menisi siihen, että jokainen kilu ja kolu ja rätti olisi tismalleen samanlaista ja hiusmallikin pitäisi leikata samanlaiseksi, silloin voisin hienovaraisesti suositella ammattiauttajaa työkaverille, mutta suuttuisi en. Nyt on kyse kuiten pelkästä ruokapöydästä, joka on nettikaupasta tilattu ihan normaalista verkkokaupasta.
Olen nainen ja samaa mieltä kanssasi. Harrastan sisustamista, mutta mulle on yks hailee kuinka monella on samanlainen ruokapöytä, sohva tai joku muu kuin minulla...enpä ole tullut ajatelleeksi edes moista.

Js haluaa uniikkia, pitää tehdä itse tai teettää haluamansa muualla.
 
"Hanna"
Oli / on muotia laittaa jonkun retropöydän ympärille kaikki ruokapöydän tuolit eri värisinä. Mä olen nähnyt miljoonassa blogissa sellaisen kokonaisuuden. Yksi tuttu sitten päätti myös laittaa jokaisen tuolin eri värisenä pöytänsä ympärille.
Selitti sitten joskus tuohtuneena, että jollakin tutulla oli ollut samanlainen viritys keittiössä. Oli niin pettynyt ja miten joku on kopioinut HÄNEN ideansa..
Mä sitten kerroin, että aika paljonhan nykyään tehdään niin ja kiukustui mullekin. Kyllä se kuulemma oli ihan hänen keksimä idea..
 
Bentsi
Täytyy sanoa, että viime aikoina jokaisessa kodissa, jossa olen vieraillut, on ollut korkeakiiltoinen valkoinen keittiö ja tämän tyylinen ruokailuryhmä valkoisena tai mustana http://www.asko.fi/ruokailuryhmat/ruokapoydat/10330/aldo-ruokapoyta-ja-6-oceane-tuolia

ja valkoinen korkeakiiltoinen telkkaritaso.
 
Bentsi
Pointina siis se, että yllättävän paljon samanlaisia koteja ihmisillä on keskenään, vaikka eivät toisiaan tuntisi. Modernia ja korkeakiiltoista, matala valkoinen korkeakiiltoinen telkkaritaso ja sen yläpuolella nostettu taulutelkkari seinälle.

Lisäksi niitä kiviseiniä tuntuu olevan nykyään kaikilla.
 
"vieras"
No ihan sama mulle, jos joku ostaisi saman, mutta tuli mieleen, että usein jos on valittavana pari tuotetta joista valita, valitsee helpommin sen, jonka joku toinen myös valitsee. Meillä esim. ostettiin hajuvesiä joskus teininä ystävän kanssa, johon ystävä näytti jotain tuoksua jonka oli siis jo ostamassa. Tuoksu oli kiva ja haistoin samalta merkiltä toista, jonka ilmoitin ostavani. Ystäväni haistoi tuoksua ja sanoi, että ei kun hän ostaa sen. Oli siis menossa jo ostamaan sitä toista, kunnes olin sitä mieltä, että se toinen on parempi. Ystävä vähän suuttui, mutta koska molemmat ollaan itsepäisiä, ostettiin kuitenkin molemmat samat. Huom. oltiin siis nuoria, lapsellisia.

Eli siis helpommin haluaa sitä, mitä toisella on. Vähän niinkuin miehissäkin. Se sama sinkku mies voi olla ihan harmaa ja tylsä, mutta kun onkin varattu, nousee se yhtäkkiä sieltä jostain ihanaksi, jonka haluaa itselleen.

Jos ystävälläsi ei ole pöytää, olisit voinut päätyä toiseen, olen aika varma asiasta, vaikka todennäköisesti väitätkin vastaan. Mutta huom. olisit voinut. Varmasti olisit voinut päätyä myös tähän samaan, mutta kun silmissäsi vilkkuu vaan tämä ystäväsi pöytä, todennäköisesti silmäsi ovat etsineet nimenomaan sitä yhtä ja mikään muu ei ole kelvannut, vaikka ilman ystäväsi pöytää, olisit voinut päätyä toiseenkin.

Joillekin sisustus on henkilökohtaisempi kuin toiselle. Jos ystävä ostaa kivan paidan, menetkö ostamaan saman? Itse en menisi ja ymmärtäisin myös suuttumuksen. Ärsytti kun ystävällä oli samanlainen ja erikoinen (huomiota herättävä) paita ostettuna, kuin itselläni, vaikka olikin vahingossa ostanut. Jätin sitten käyttämättä hänen seurassaan sitä paitaa. Vaatteet on kyllä henkilökohtaisempia useimmin, kuin sisustus, mutta olisihan se vähän tyhmää, jos itse olisi sistustanut ja ystävä sisustaisi lähes samalla tavalla omansa.
 
"vieras"
Ei hätää, kaikki kolhut, lasten salaa tekemät piirustukset pöydänkanteen jne jne tekevät ajan kanssa kaikista huonekaluista lopulta uniikkeja, myös tämän pässin työkaverisi pöydästä :)
 
Täh
Suuttumuksesta ajattelin että olisi ollut joku oikeasti uniikki ja erilainen pöytä. Nyt, anteeksi nyt vaan, mun mielestä toi on ihan tavan pöytä joita näkee hieman erilaisina vähän väliä ihmisillä. En ymmärrä....
 
Olen "Bentsin" kanssa samaa mieltä. About joka toisessa kodissa on korkeakiiltoista valkoista "modernia" kiviseinineen. Ihmiset eivät keskenään välttämättä tunne edes toisiaan. Silti varmaan osa ajattelee, että juuri heidän olohuoneensa kiviseinä on todella uniikki.
 
"unique"
[QUOTE="vieras";29100982]Olen nainen ja samaa mieltä kanssasi. Harrastan sisustamista, mutta mulle on yks hailee kuinka monella on samanlainen ruokapöytä, sohva tai joku muu kuin minulla...enpä ole tullut ajatelleeksi edes moista.

Js haluaa uniikkia, pitää tehdä itse tai teettää haluamansa muualla.[/QUOTE]

Mulle taas sillä uniikkiudella on jotain merkitystä. Ei niin, että haluaisin jotenkin muille mitään esittää, mutta saan itse kiksejä jos mulla on jotain ihan omaa ja sellaista jota ei joka kodissa ja sisustusliikkeessä tuu vastaan. Siksipä teenkin itse aika paljon. :) En silti vedä hernettä neään jos ostan jonkun tuotteen joka yleisessä myynnissä on ja huomaan jollakulla olevan samanlaisen. :D Kyllähän mä nyt ymmärrän että maailmassa on muitakin kuin minä.
 
"vieras"
Olen "Bentsin" kanssa samaa mieltä. About joka toisessa kodissa on korkeakiiltoista valkoista "modernia" kiviseinineen. Ihmiset eivät keskenään välttämättä tunne edes toisiaan. Silti varmaan osa ajattelee, että juuri heidän olohuoneensa kiviseinä on todella uniikki.
Toisaalta kyllä ymmärrän ärsytyksen, että jos on monen kaupan kivet vaihtoehtona ja se läheinen ystävä, jonka luonna monesti käydään, ostaakin sen ihan saman, jonka me viime viikolla. Kyllä siinä väkisinkin tulee "matkimisfiilis"...vähän sama noissa muissa. Olisi ostanut samanlainen, mutta kuitenkin erilaisen, jos on kuitenkin niin yleinen, että varmasti löytyisi, vähän erilaisena. Jos on joku puolituttu tai joku jolla ei paljoa käydä, ei haittaisi.

Vähän sama kun ystävä ostaisi samat kengät kun sulla, koska hänestä ne oli niin kivat. Olkoon, mutta itse löysin ne ensin, vaikka ne olisi ostettu jostain tusinakaupasta ja muutamalla muulla tuntemattomalla vastaantulijalla olisi samat. Se vaan näyttää vähän tyhmältä, jos on samat kengät kun kaverilla.
 
"Wenla"
Meidän työpaikallamme on vain yhdeksän työntekijää, joten väkisinkin siellä ollaan paljon toistemme kanssa tekemisissä. Tämän työkaveirn kanssa emme vapaa-ajalla ole sen enempää tekemisissä. Hän kutsui meidät työkaverit tupareihin aikoinaan ja mä pidän valmistujaiset joulukuussa, johon aion kutsua kaikki työkaverini. Muutoin emme mitenkään ns. kyläile toistemme luona tms.
 
"vieras"
Mun kaveri jätti pillerit pois siinä kuussa kun meille syntyi vauva. Ostivat samanlaisen kaukalon ja samanlaisen auton kuin meillä, en muista oliko ihan samaa vuosimallia mutta korimalli ainakin on sama, eri värinen sentään..
 
"Vieras"
Niin.. Toisaalta ymmärrän. Minulla moni kaveri matkii meidän sisustustamme, varsinkin erikoisempia ratkaisuja. Osa kysyy ihan suoraan, että mistä hankittu jne. ja osa vaivihkaa hankkii samanlaista. En voi sille mitään, että kyllä se ärsyttää, panostan nimittäin sisustukseen todella paljon ja toivon yksilöllistä ulkonäköä kodilleni. Esim. samanlaiset vaatteet tms. ei sen sijaan ärsytä lainkaan.

Parhaissa tapauksissa on matkittu jokin sisustusratkaisu ja läntätty siitä kuvia facebookiin, jota ihmiset sitten kehuvat.. No, turhaahan se on tuollaisesta ärsyyntyä, pitäisi varmaan olla ennemminkin otettu tai jotain.
 
"Vieras"
Niin ja parikin kaveria on meinannut ostaa samanlaisen autonkin (onneksi oli liian kallis heidän budjettiin!), sekin kyllä ärsytti. Ja meillä kans tuo lastenhankinta lähti buumina leviämään ystäväpiirissä, mutta se lienee yleistä.

Itseasiassa noita on aika paljon, meillä on eräs kaveripariskunta, joka tuntuu matkivan monessakin asiassa :D
 
[QUOTE="vieras";29101090]...Se vaan näyttää vähän tyhmältä, jos on samat kengät kun kaverilla.[/QUOTE]

Mä en tajua. Kuinka hemmetin usein sitä näyttäytyy esim. kaupungilla just sen yhden ja saman kaverinsa kanssa, niin että molemmille on sattuneet jalkaan just ne samat kengät? Mua ei todellakaan haittaisi.
 
-.-.-
Tavallaan ymmärrän työkaveria. Siis sitä että närkästyi ja kutsui matkijaksi. Koska jos tiesit että heillä on tuollainen pöytä ja ostit samanlaisen, niin eikö se ole vähän niinkuin matkimista.

Suuttumista en tuossa tilanteessa ymmärrä, mutta en myöskään saa tuosta aloituksesta sitä kuvaa että työkaveri olisi suuttunutkaan?
 
sdasd
Tavallaan ymmärrän työkaveria. Siis sitä että närkästyi ja kutsui matkijaksi. Koska jos tiesit että heillä on tuollainen pöytä ja ostit samanlaisen, niin eikö se ole vähän niinkuin matkimista.

Suuttumista en tuossa tilanteessa ymmärrä, mutta en myöskään saa tuosta aloituksesta sitä kuvaa että työkaveri olisi suuttunutkaan?
Ymmärrät? Ei luoja paratkoon. Mä en ymmärrä pätkääkään. Ymmärtäisin, jos se pöytä olisi itse tehty ja suunniteltu. Mutta jos se kilu tai kolu on jostakin yleisestä kaupasta tilattu, josta kuka vaan voi tilata samanlaisen, niin en ymmärrä. Tavaraa se vaan on.
 
"vieras"
[QUOTE="unique";29101079]Mulle taas sillä uniikkiudella on jotain merkitystä. Ei niin, että haluaisin jotenkin muille mitään esittää, mutta saan itse kiksejä jos mulla on jotain ihan omaa ja sellaista jota ei joka kodissa ja sisustusliikkeessä tuu vastaan. Siksipä teenkin itse aika paljon. :) En silti vedä hernettä neään jos ostan jonkun tuotteen joka yleisessä myynnissä on ja huomaan jollakulla olevan samanlaisen. :D Kyllähän mä nyt ymmärrän että maailmassa on muitakin kuin minä.[/QUOTE]

No mutta eihän aloituksessa tästä olekaan kyse. Kyse on siitä, että joku tekee jonkun harvinaisemman ostoksen ja toinen menee ja ostaa sen perässä tietäen, että se on jo jollain lähipiiristä. Minusta se kertoo mielikuvituksen puutteesta. Eikä ärsyttäis kyllä itseäni niin paljon että menettäisin yöunet, mutta kertoo silti copycatin mielikuvituksen puutteesta.
 

Yhteistyössä