Työkaveri suuttui, kun ostimme samanlaisen ruokailuryhmän, kuin he.

  • Viestiketjun aloittaja "Wenla"
  • Ensimmäinen viesti
"Wenla"
Meillä siis on hyvin samanlainen sisustusmaku. Heidän ruokailuryhmänsä on mielestäni aivan ihana. Olen ihaillut sitä aina.
Nyt kun muutimme uuteen kotiin ja aiheelliseksi tuli etsiä uusi ruokailuryhmä, niin otimme samanlaisen. Enkä toki ensimmäisenä juossut tilaamaan samanlaista, vaan etsittiin joka paikasta vaihtoehtoja. Se sama ryhmä nyt sattui vaan olemaan mun mielestä hienoin.

Töissä sitten työkaveri kysyi minulta, minkä ruokailuryhmän ostimme. Kerroin asaista. Huomasin, että työkaveri meni ihan hiljaiseksi. Loppupäivänä ei puhunut mulle mitään. Seuraavana päivänä oli myös ihan hiljainen.
Työkaveri oli kahvilla toisen työkaverin kanssa, kun mä lähdin aamuvuorosta kotiin. Ei varmaan tajunnut, että mä vielä olen käytävällä, mutta kuulin kun alkoi selittää toiselle työkaverille jotakin "matkija" juttua.

Siis huoh..kyseessä KEITTIÖN PÖYTÄ!
 
"vieras"
No näytä nyt ihmeessä, että mikä on niin hieno ruokailuryhmä että piti ostaa sama!! Meillä nimittäin myös hakusessa... :D

Ja ymmärrän toisaalta sun työkaverias, jos teillä käy yhteisiä tuttuja tms, mutta jos ette oo mitenkään muuten tekemisissä kun töissä niin sitten en.
 
"vieras"
:D Luuleeko se sun työkaveri, että sillä on joku etuoikeus siihen pöytään. Kukaan muu ei saa ostaa samanlaista. Kuule, älä välitä. Kysy siltä, että millai sohva niillä ja kerro, että riennät ostaa samanlaisen nyt heti.
 
dddd
[QUOTE="vieras";29100685]No näytä nyt ihmeessä, että mikä on niin hieno ruokailuryhmä että piti ostaa sama!! Meillä nimittäin myös hakusessa... :D

Ja ymmärrän toisaalta sun työkaverias, jos teillä käy yhteisiä tuttuja tms, mutta jos ette oo mitenkään muuten tekemisissä kun töissä niin sitten en.[/QUOTE]

Vaikka olisi kuinka paljon yhteisiä tuttuja, niin mitä sitten? Mun työkaveri rakennutti samanlaisen talon, kuin me! Enkä suuttunut. Makuja on samanlaisia. Aina on joku, jolla on jotakin samanlaista, kuin sinulla.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29100685]No näytä nyt ihmeessä, että mikä on niin hieno ruokailuryhmä että piti ostaa sama!! Meillä nimittäin myös hakusessa... :D

Ja ymmärrän toisaalta sun työkaverias, jos teillä käy yhteisiä tuttuja tms, mutta jos ette oo mitenkään muuten tekemisissä kun töissä niin sitten en.[/QUOTE]

Mutta mitä väliä vaikka saman perheen kaikilla sisaruksilla olisi samanlainen keittiönpöytä tai vaikka koko naapurustolla. Keneltä se on pois? Kai se pöytä tehtävänsä toimittaa siltikin.

Mä olen yleensä ihan empaattinen ihminen, mutta nyt en voisi kuin nauraa, miten joku voi suuttua tuollaisesta asiasta.
 
"vieras"
Vaikka olisi kuinka paljon yhteisiä tuttuja, niin mitä sitten? Mun työkaveri rakennutti samanlaisen talon, kuin me! Enkä suuttunut. Makuja on samanlaisia. Aina on joku, jolla on jotakin samanlaista, kuin sinulla.
No jos se on joku tusinatavara IKEAn pöytä niin ihan sama, mutta jos kyse jostain erikoisesta harvinaisuudesta niin kyllä minä kattosin pitkään jos joku laittaa samanlaisen. Eikö ihmisillä ole omaa mielikuvitusta??
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29100713]No jos se on joku tusinatavara IKEAn pöytä niin ihan sama, mutta jos kyse jostain erikoisesta harvinaisuudesta niin kyllä minä kattosin pitkään jos joku laittaa samanlaisen. Eikö ihmisillä ole omaa mielikuvitusta??[/QUOTE]

no ei kait se sit hirveen harvinainen ole jos kerran toinenkin on löytynyt.
 
hättä
Siis wtf? Ei ymmärrys riitä tai oikeastaan ei ole riittänyt pitkään aikaan näihin kaikkiin mistä ihmiset vetää herneen nenään.
Vaikka joku tekis tismalleen samanlaisen sisustuksen kuin meillä ja kulkisi vielä samanlaiset vaatteet päällä kuin minä niin en todellakaan vetäisi hernettä nessuun =)
Sehän vaan todistaa, että itsellä on hyvä maku jos joku haluaa samanlaisen =D
 
"Wenla"
Erään nettikaupan tuote. Ei se nyt mikään yleinen tusinatavara ole, eli vähän harvinaisempi. Mutta tosiaan ihan nettikaupassa ja kuka tahansa vosii mennä tilaamaan sieltä sen.

http://www.vernet.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Jean/Products/AAA
 
"Nisu"
[QUOTE="vieras";29100769]No hyi helevetti[/QUOTE]

Olipa asiallista. Sillä onko pöytä palstaraadin mielestä hieno vai ei, ei ole mitään tekemistä ap:n pointin kanssa.
Mun ystävä osti samanlaisen sohvan, kuin meillä. Se oli ihan täysin ok. Ei tulisi mieleenikään suuttua asiasta. Vieläpä kyseli mistä se on ostettu, koska nimenomaan halusi saman sohvan.
 
gagdsagsg
Eli taas akat siellä juorusivat? Mitenköhän heidän juoruamisensa taas maailmaa paransi? Luuliko työpaikan ämmäsi olevan niin spesiaali ettei kukaan varmasti ikinä keksi ostaa samanlaista pöytää? Mitä vittua? On turhat murheet!
 
"Wenla"
[QUOTE="ihme";29100778]No täytyy sanoa, että miksi juuri samanlainen?

Kallis eikä mitenkään erikoinen.[/QUOTE]

Mun mielestä täydellisin ruokailuryhmä päällä maan! :)
 
"vieras"
Pöytä ei ole mikään suunnittelun ja kekseliäisyyden ilotulitusta ole, vaan ihan perinteinen talonpoikastyyliä edustava huonekalu. Työkaverisi asenne sijoitetaan jonnekin ala-asteelle, koska hän ei ole vielä tajunnut kuinka markkinataloudessa liikevaihtoa syntyy tuottamalla sarjana samanlaisia esineitä. Silloin on riskinä, että muillakin on sama pöytä kodissaan.
 
"vieras"
Meillä on saman tyylinen, mutta vähän ns jyhkeämpi. Tuoleissa sama juttu. :D Nätti pöytä.

Matkimisesta sanon vain sen, että sen voi tehdä niin monella tapaa. Voi kehua toisen juttuja ja vaikka kysyä mistä ne on ja sitten hankkia samoja. Ihan fine. MUTTA, jos ensin esittää, etti kiinnosta/ei noteeraa koko juttua, mutta sitten selän takana käykin hankkimassa saman jutun ja ehkä vielä vähän "pröystäilee" sillä, silloin voisi kyllä ärsyttää.

Itse kerran laitoin pihalle yhden jutun, jonka olin löytänyt netistä. Kaikille, jotka kehuivat, kerroin mistä olin matkinut. Yksi sitten lähinnä nyrpisteli nenäänsä koko hökötykselle, mutta samapa se, makuja on erilaisia. Sitten kuitenkin muutaman viikkoa myöhemmin hän viritti samanlaisen itselleen, omalle pihalleen ja julkaisi kuvat fb:ssä, tekstillä "keksin tällaisen, aika kiva tuli". :O Kysyin huvikseni, saiko idean jostain netistä, niin vastaus oli "Ei, itse keksin". Just...
 
No mitä sillä on väliä, jos on samanlainen?! Siis aivan lapsellista suuttua. Eri asia olisi, jos kaikki olisi tismalleen samanlaista lattiasta kattoon. Tosin en itse näkyvästi suuttuisi silloinkaan. Kyse nyt on kuitenkin huonekalusta, ei mistään isommasta.
Meillä on puusepän työnä teetetty telkkaritaso, jota ei tasan saa mistään muualta. Miehen serkku kesällä kyseli kovasti puusepän nimeä ja sitä, onko mulla piirustus tasosta vielä tallella. En tiedä, ovatko koskaan teetättäneet samanlaista vai ei. Jos ovat, niin ihan sama. Olen lähinnä otettu, että joku ihastui minun suunnittelemaani tasoon niin kovasti.
 
"vieras"
Musta tuntuu, että sun työkaveri on pettynyt siihen, että ei se pöytä ollutkaan niin uniikki kuin hän luuli. Hän on todennäköisesti iloinnut siitä, kun luuli, että muilla ei ole samanlaista pöytää. Että se on jotenkin vaikeasti hankittava ja erikoinen jne jne. Ja kappas kummaa, pettyi kun asia ei näin olekaan.

Ehkä hän tiedosti, että jossain muualla jollain toisella voi olla samanlainen pöytä, luulisi ainakin, koska verkkokauppa on avoin kaikille, mutta se, että toisen samanlaisen pöydän omistaja löytyykin omasta tuttavapiiristä, se on jo liian paksua, koska se laski tämän työkaverisi samalle tasolle takaisin muiden kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Rekku-
Matkija, ei hemmetti. :D Jätä omaan arvoonsa. Eri asia jos olisit väkisin käynyt ostamassa esim. kasan samanlaisia asuja, kuin mitä hän on töissä käyttänyt. Mutta ruokailuryhmä kotiin... Pienet on murheet rouvalla. =)
 
[QUOTE="vieras";29100685]
Ja ymmärrän toisaalta sun työkaverias, jos teillä käy yhteisiä tuttuja tms, mutta jos ette oo mitenkään muuten tekemisissä kun töissä niin sitten en.[/QUOTE]

Siis mitä merkitystä tuolla muka on? Jokaanen saa ostaa kotiinsa mitä haluaa. Jos haluaa persoonallista ja sellaasta mitä ei toisilla oo, niin sitte tekee itte.
 
  • Tykkää
Reactions: Rekku-

Yhteistyössä