Tyksissä synnyttäneet?

  • Viestiketjun aloittaja Psykoositar
  • Ensimmäinen viesti
Psykoositar
Millainen oli palvelu,minkä laisia synnytyslääkäreitä/kätilöitä siellä on? Onko se edelleenkin kolme vauvaa samassa huoneessa? Montako synnytyshuonetta siellä on ja muutenkin yleistä TYKSista..?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.12.2004 klo 20:00 Psykoositar kirjoitti:
Millainen oli palvelu,minkä laisia synnytyslääkäreitä/kätilöitä siellä on? Onko se edelleenkin kolme vauvaa samassa huoneessa? Montako synnytyshuonetta siellä on ja muutenkin yleistä TYKSista..?
Mulla on ollu ihan hyvä palvelu, kaks kertaa oon TYKSissä synnyttäny. Kivoja kätilöitä ainaki mun kohdalle sattunu enkä muista et lääkäreissäkään ois valittamista. Osastolla on edelleen kolme petiä/huone. Synnytyshuoneita tais olla 12 jollen ihan väärin muista ja pari leikkaussalia.
 
Mä synnytin TYKSiissä, tosin vauva meni keskolaan, joten en varisaisella synnytys osastolla. Mulle ainakin osui mukavat kätilöt synnytkseen. Vaikka sikko aamuyöllä olikin kiirus, niin silti kätilö odotteli mun seurana niin kauan kun mies kävi keskolaan pojan saattamassa. Osastolla 312, oli mukava henkilökunta.
 
Täällä myös yksi. Hyvä paikka oli synnyttää. Suurinosa henkilökunnasta oli todella mukavia (olin kolmella eri osastolla ja ehdin nähdä melkoisen määrän hoitajia...) ja kaikki kyllä sujui hienosti. Keskolassa oli hirmuisen mukava lääkäri (ei tainnut kylläkään olla vakituinen).
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2004 klo 17:02 Kustavi kirjoitti:
Meillä oli erinomaisen mukava ja ammattitaitoinen mieskätilö synnytyksessä. Enkä olisi muuhun vaihtanut! =)
Meillä myös mies kätilönä keskimmäisen synnytyksessä. Ihan jees paikka. Kolme kertaa oon synnyttänyt siellä. Kertaakaan en oo osastolla ollu kolmen huoneessa vaan kahden ja yhden tai sitten kahden huoneessa yksin. Monenlaisia ihmisiä on tullut tavattua sekä mukavia että töykeitä.
 
joulumamma
hei,
tässäpä ihan tuore kokemus... synnytin perjantaina (10.12) tyksissä ihanan tyttövauvan. Loistokätilö (kerrassaan) sattui kohdalle ja osastollakin ihan ok palvelu. Aluksi olin kolmen hengen huoneessa, mutta kysyin kauniisti ja pyysin, niin pääsin yhden hengen huoneeseen kun sellainen vapautui illalla. Ensisynnyttäjiä eivät kyllä päästä (tosin olin kyllä silloinkin) omaan huoneeseen. Eli turvallisin ja reippain mielin vaan synnyttämään!
 
Anne-74
Joulumamma: Mikäs se sellainen yhden hengen huone on? Mä synnytin vuosi sitten tyksissä ja mun käsityksen mukaan siellä oli niitä sardiinit purkissa 3per huone-loukkuja ja sitten perhehuoneita. Me saatiin onneksi perhehuone, koska oma lapsemme huusi koko yön taukoamatta. Stressihän siitä olisi tullut muiden puolesta. Ensi kesänä mennään taas synnyttämään ja perhehuoneen otamme, mikäli se on vapaana. Mä en ymmärrä kuinka siellä kolmen hengen huoneessa äidit pysyy tolpillaan jos kaikkien lapset huutaa.

Ja synnytyskokemus oli oikein positiivinen, kaksi kätilöä kerkisi vaihtua synnytyksen aikana, kummatkin oli tosi mukavia.Osastolla oli kyllä omaperäisiä sairaanhoitajia, eräskin oli kaksimetrinen kookas nuori nainen, amatsooniksi hänet ristimme. Mieskin seisoi asennossa kun hän lähestyi, napakka neiti. No kaikki muistot ovat kivoja, vaikka jotkut niistä silloin ehkä hieman sapettikin.
 
syysmamma-82 harmaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.12.2004 klo 23:47 Anne-74 kirjoitti:
Joulumamma: Mikäs se sellainen yhden hengen huone on? Mä synnytin vuosi sitten tyksissä ja mun käsityksen mukaan siellä oli niitä sardiinit purkissa 3per huone-loukkuja ja sitten perhehuoneita. Me saatiin onneksi perhehuone, koska oma lapsemme huusi koko yön taukoamatta. Stressihän siitä olisi tullut muiden puolesta. Ensi kesänä mennään taas synnyttämään ja perhehuoneen otamme, mikäli se on vapaana. Mä en ymmärrä kuinka siellä kolmen hengen huoneessa äidit pysyy tolpillaan jos kaikkien lapset huutaa.

Ja synnytyskokemus oli oikein positiivinen, kaksi kätilöä kerkisi vaihtua synnytyksen aikana, kummatkin oli tosi mukavia.Osastolla oli kyllä omaperäisiä sairaanhoitajia, eräskin oli kaksimetrinen kookas nuori nainen, amatsooniksi hänet ristimme. Mieskin seisoi asennossa kun hän lähestyi, napakka neiti. No kaikki muistot ovat kivoja, vaikka jotkut niistä silloin ehkä hieman sapettikin.
tämä amatsooninainen oli ihan hirveen mukava..kutsuin molla-maijaksi tosin=)...kätilöitä ehti oleen kaksi,molemmat mukavia..ja puudutuslääkäri(mies)aivan ihana,vaikka puudutus hieman epäonnistu..vuodeosastolla pari vanhempaa hoitsuu oli töykeitä mutta muuten positiivinen kokemus. =)
 
Anne-74
Kyllä sillä naisella mittaa oli paljon enemmän kuin miehelläni. OIkein kaunis nainen vaan ronskin puoleinen ja hymyili harvoin, oli välillä liiankin asiallinen. Ja mulle jaksoivat marmattaa, perhehuoneessa kun oltiin, että missäs se mies nyt on kun ei ole paikalla...mies kun sattui silloin tällöin jossain poikkeamaan. Mut ilolla mielin vaan tyksiin synnyttämään. Pikkujutut on suurella kokemuksella alle teipattu :)
 
syysmamma-82 harmaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.12.2004 klo 21:25 Psykoositar kirjoitti:
Miten nää töykeet käyttäytyy tai mitä ne sano?
Onko se hujoppi oikeesti kaks metrinen nainen? ;)
on se pari metrinen mut tosi mukava! =)
oli ykski hoitsu ku alko mun kans kinaamaan ku menin sanoo sinne hoitajien huoneeseen että onkohan pikkasel masu pipi ku huutaa ja ei oo kakka tullu 2pvään..hän alkoi väittää että pojalla nälkä,sanoin et just söi äsken...ja käski ruveta syöttämään...mukana oli myös nuori mukava hoitsu joka oli samaa mieltä kanssani ja hänen mielestä itku kuulosti ilmavaiva itkulle..siinä "kinastelun"keskellä yhtäkkiä poika hiljeni,väänsi oikein komeat kakkat.että ei ne vanhat ja kokeneet aina oikeassa ole ;) ja tää toinen tapaus vaan yleisellä tasolla valitti joka asiasta,kun tein melkein kaiken väärin hänen mielestä..taisin olla osastolla 310!! mut siit vastapäisest osastosta 311 kuullu kaverilta pelkkää huonoa...se sai aina valitukset jos hetkeks poistu osastolta..ja mä sentään kävin usein kahvilla ja kukaan mitään sanonu..(oli hieman kylmät kahvit ja safkat osastolla keittiörempan takia)
 

Yhteistyössä