~TYKSILÄISET KYYTILÄISEN TOIVOJAT

Taria Tuosta mitä hoitaja sinulle sanoi, tuli mieleen mietelause (joka mulla lukee profiilissakin). Löysin tän ensimmäisen hoidon aikana ja sen voimilla on eteenpäin menty.
"Ihmeitä tapahtuu silloin tällöin, mutta kyllä niiden eteen saa tehdä tavattomasti töitä."

Tarialle iso :hug: Olen niin pahoillani.

Sain syksyllä sattumalta tietää, että eräs ystäväni kärsii myös lapsettomuudesta. He ovat käyneet ensikäynnillä, mutta mitään hoitoja ei ole vielä aloitettu (ystäväni painon vuoksi), heillä ICSI ainoa vaihtoehto. En ole tuntenut häntä kuin vuoden, mutta meistä on tullut hyviä ystäviä. Vaikkei toisen tuska lievitäkään omaa tuskaa, niin silti olemme kumpikin kokeneet jollain tapaa lohduttavaksi tietää, että emme ole yksin. Olen kertonut hoidoistamme muutamalle lähimmälle ystävälleni (ja äidilleni), mutta hoitojen edetessä on tullut sellainen olo, etten halua enää puhua heille näistä asioista, kun eivät he pysty millään tasolla ymmärtämään minkälaisia tunteita käyn läpi. Tämän myös lapsettomuudesta kärsivän ystäväni kanssa on ihan erilaista puhua, välillä vakavasti, välillä mustaa huumoria viljellen. Enhän minä voi eräälle toiselle hoidoista tietävälle ystävälleni, joka on kahden lapsen äiti, mennä kertomaan niistä katkeruuden ja kateuden tunteista, joita inhokseni olen huomannut itsessäni heränneen, tai siitä, kuinka en kestä kuulla enää kenenkään raskausuutisista, tai siitä, miltä tuntuu, kun raskaus ei ihan oikeasti ala parin kuukauden päästä pillereiden pois jättämisen jälkeen, miltä tuntuu tietää, ettei voi saada luonnollisesti lapsia koskaan.

Tässä oli sana sunnuntaille... Voimia ihan jokaiselle. :heart:

Kevätesikko Yllättävän paljon meidänkin lähipiirissä on tahattomasti lapsettomia. Se vain on niin vaiettu asia, ettei koskaan tule puheeksi ja näin ollen ilmi. Mut jos joka kuudes pariskunta hakeutuu tutkimuksiin ja joka viidennellä on ongelmia (mutta ei hakeudu tutkimuskiin) niin onhan se aika suuri määrä.
Mutta kyllä toinen lapseton ymmärtää ihan eritavalla kuin muut näitä asioita.

Meillä hoisot nytkähti käyntiin. Kuukautiset alkoi eilen ja tänään laitoin estradot-laastarin. Ensi viikolla on seuranta-ultra ja kahden viikon päästä PAS (koputtaa puuta). Tästä tämä jännäily nyt alkaa :whistle:

Pirskatti, mie olen hukannut sen paperin mikä saatiin klinikalta. Olisin halunnut tarkistaa milloin Luget aloitetaan lääkkellisessä PASsissa. Muistelisin, että lähempänä siirtoa... Enköhän viimestään ensi viikolla tuohonkin saa vastauksia, kun käyn ultrassa.

Estradot alkaa jo vaikuttaa, päätä särkenyt koko päivän :( Aikasemmista kerroista tiedän, että helpottaa parin päivän jälkeen. Inhaa, kun Panadol ei tätä särkyä helpota ja Buranaa en viitsi ottaa...

I`m back =)
Heippa kaikille, sain peruutusajan ja keimeissä ollaan taas. Alunperinhän suunnitteluaika oli vasta maaliskuussa. Hain reseptit viime viikolla, nyt täytyis ilmoittaa tädin saapumisesta, mutten kuolemaksenikaan muista oliko ivf-hoitajalle soittoaika klo. 13.30-14 vai 14.00-14.30..auttakaa pahvipäätä :headwall:

Soittoaika keskiviikkona on 14-14.30
torstaina 13.30-14.30 ja pe 13.30-14
Alkuviikonkin ajat löytyy, jos tarvetta on :D

Nythän mie vasta huomasin, että noita soittoaikoja on pidennetty siitä mitä ne oli kaksi vuotta sitten :eek: sillon kaikki ajat oli puoli tuntia, nyt maanantaina ja torstaina on tunnin soittoaika. Hoo, jotain parannusta asiaan. Vaikka ei sinne sen helpommin meinaa läpi päästä nykyäänkään kuin ennenkään.

Sinivatukka Ihanaa kuulla, että sait peruutusajan! :heart:

Täällä pp8. Eka viikko meni tuoresiirron piinaviikkojen tapaan tosi nopeasti, nyt alkaa se hermojen kiristyminen sitten toden teolla. Viimeksi mulla alkoi testipäivää edeltäneenä perjantaina (=huomenna) mieletön migreeni, joka jatkui koko viikonlopun kun en uskaltanut ottaa lääkkeitä "jos kuitenkin olisin raskaana". Itkua tuhersin ne päivät, koska tiesin että menkat on tuloillaan (migreeni liittyy mulla kuukautisiin). Nyt pelkään omia reaktioitani, jos oireet taas kääntyvät menkkojen tuloon tai ensi keskiviikon tulos on taas negatiivinen. Ärsyttää tämä toiveikkuus, joka on taas kerran nostanut päätään.

Tsemppiä kaikille! :heart:

Kiitos Hipkukka! Tänään en ehtinyt soitella, mutta huomenna yritetään, hätää ei vielä ole.
Muistaakseni sumut aloitetaan kp 21 tai jotain sinnepäin.

Toivottavasti ei iske migreeni Kevätesikolle, mulla kanssa migreeniä mutta onneksi vain 1-2 kertaa vuodessa, silloin tehdään kuolemaa. Kamalaa jos siitä joutuisi kärsimään joka kuussa. Onnea piinistelyihin!

Terve taas kaikille uusille ja vanhoille tutuille!Meillä oli nyt sitten 1. ivf:n 1. Pas tiistaina (10.2.).Yksi huurulainen laitettiin kyytiin,kun toinen oljessa ollut oli kasvunsa stopannut.Eipä tarvinnu sit turhia miettiä siirrettävien määrää yms..Mulla kun oli jotenki kurja olo siitä,et vaivalla ja kivulla aikaansaatu alkio heitettäisiin roskiin jos vaan toinen oljesta siirrettäisiin.Luget menee taasen tukena,vaikka ihan omaan kiertoon nyt siirto tehtiinkin.En oikeen osaa suhtautua tähän nyt mitenkää...toivon toki plussaa joo,mut toisaalta yritän olla aattelematta koko asiaa...kun kuitenki tulee se nega.Kait sitä yrittää suojella itteensä,kun oli melkonen kokemus tuo eka nega. :/

Olen ihan samoilla fiiliksillä Poloisen ja kevätesikon kanssa. Mitä useampi nega alla, sitä aktiivisemmin mielestä yrittää sulkea pois koko piinailun, ettei kolahtaisi liian kovaa ja siitä huolimatta niin käy.. :|

).( Mulla menossa pp9 ja lugejen kanssa sujuu ok. Vatsalla lähinnä vihlaisuja ja jonkun verran painon tunnetta eli ei mitään merkittävää toistaiseksi, kaikki voi johtua endometrioomistakin..

Piinailutsemppiä kaikille :wave: & plussatuulta ja :hug: kaikille sitä tarvitseville!

Ihan samanlaisia tuntemuksia täällä kun Peppiina78:lla...kun tosiaan voi tuo endo aiheuttaa kaikenlaista "kivaa",niin ei tiedä mistä mikin johtuu.Vaikka alla vasta yks nega,ni menny niin usko koko tähän touhuun. :ashamed: Mut kyllähän se pieni toivonliekki joka vihlasusta ja tissikivusta taasen jostain ilmestyy kehiin. :)

Niin ja Hammy mulla myös kaikki muuten ok...eli kierto pelaa ja hormonit toimii,eikä tuossa siipassakaan ole mitään vikaa todettu.Mun ainut vaiva on lievähkö endo.Se sit ehkä vois selittää miks kaverit ei tarraa kiinni. :/

Heippa,
Poistun tältä palstalta. Meille ei anneta kahteen vuoteen mitään hoitoja. Kirjoilla pitävät ja määräsivät mut kohtutähystykseen. Lääkäri oli entistäkin tylympi aiempaan verrattuna. Ei juuri puhunut mulle mitään vaan jätti sen hoitajan tehtäväksi. Kävin siis ultrassa tarkistuksessa.
Plussa onnea teille kaikille. Hyvää jatkoa kaikille!

Terveisiä kaikille Lapista viikon hiihtoreissulta! Rentouttavaa oli, lapsettomuusajatuksetkin jäivät taka-alalle hetkeksi, vaikka Synarela-sumuttelut alkoivatkin reilu viikko sitten.

Piglet :hug: No voihan. Olisikos teidän mahdollista hakeutua yksityispuolelle, kun tuo julkinen puoli tuntuu tökkivän? Meillä ainakin Väestöliitosta saatiin hyvää palvelua.

Tsemppiä kaikille piinailijoille tai piinailun odottelijoille! Plussauutisia ei ole ollut pitkään aikaan, mutta ehkä saamme sitten rysäyksellä isomman pinon!

Kysymys: Pitäisikö pitkän kaavan ivf:n aikana tulla menkat jossain vaiheessa? Nyt kp 29 ja 9. Synarelan ottopäivä. Kai tämäkin asia suunnittelukäynnillä selitettiin, mutta meni ohi korvien...

Piglet: :hug:

Velho Mulla alkoi vuoto 12. sumutuspäivänä.

Täällä pp12 ja alan olla ihan hermoraunio. Koko ajan odotan menkkoja alkavaksi, vaikka toisaalta niiden alkamattomuuskaan ei tarkoita mitään, kun kierto on ollut sekaisin hoitojen jälkeen. Viime kierto venyi ja venyi ja lääkäri käski tehdä raskaustestin ja sen jälkeen aloittaa oliko ne nyt clomit (muoks. ei kun terolutit). Tilasin mammaksista testejä (koska en halunnut "alentua" hakemaan raskaustestiä apteekista), mutta menkat alkoivatkin ihan itse ennen kuin ehdin mitään testejä tehdä. No kun minulla nyt kerran oli niitä testejä turhan panttina kotona, tein nyt pp10 testin ja se oli nega. Ei tietysti välttämättä tarkoita yhtään mitään, mutta hermostuin tietysti kun luin monen saaneen jo silloin plussan testiin. :kieh: Nyt en kyllä uskalla tehdä enää yhtään testiä vaan odotan kiltisti keskiviikon verikoetta, jos nyt sinne asti edes tarvitsee odottaa.

Tänään ultrassa näkyi useita useita kystia ja kuukautiset eivät ole alkaneet. Synarelaa nostettiin annokseen 2+2+2 ja viikon päästä seuraava ultra. Homma vain venyy ja venyy...

Peppiina78 ja kevätesikko, jännittää teidän puolestanne. Loppuviikosta sitten tulokset?

Olin varautunut henkisesti joko tyylipuhtaaseen negaan tai onnen kyyneleet kilvoittavaan elämäni ekaan plussaan, mutten mihinkään siltä väliltä. HCG oli 41, eli kovin kovin alhainen, pikkualku on yrittänyt jäädä matkaan. :'( Käyn vielä maanantaina kontrolliverikokeessa, mutta raskaudesta tuolla arvolla on turha haaveilla.

Pakkaseenhan meillä ei jäänyt mitään, seuraavan IVF:n suunnitteluaika on 25.5. ja hoidot menee syksyyn. Olo on tyhjä.

Häpeän tunnustaa, mutta oli pakko tämän semiraskaustilan kunniaksi tehdä testi myös kotona, jotta mitään typeriä mammaksin testejä ei sitten jää enää nurkkiin pyörimään. :ashamed: Ihan selvä hailakka viiva siihen kontrolliviivan viereen tuli. Onneksi en tehnyt testiä enää pp 10 negan jälkeen ennen veritestiä, muuten olisin riemusta kiljuen luullut, että siinä se nyt on, plussa, ja sitten hoitaja olisi palauttanut minut maan pinnalle kertomalla, että ei siitä mitään raskautta tule. No, olenpahan nyt ainakin saanut nähdä sen viivan. Kuva on tallennettu verkkokalvoilleni. Olenkohan sekoamassa, olo on vähän turhan hilpeä. :eek:

:hug: tarvitsijoille ja muuten halipulassa oleville.

Tänään oli seurantaultra. Tai oikeastaan sen olisi pitänyt olla jo tiistaina, mutta olin su ja ma mahataudissa, niin vaihdettiin aikaa. Ei oikein olis ollu järkeä tai voimia tiistaina lähteä... Mie hiukan pelkäsin miten parin päivän syömättömyys ja melkein juomattomuus on vaikuttanut limakalvoihin, mutta hyvältä näytti (10,2). Viikonloppuna aloitan Luget Estradotin rinnalle ja tiistaina on sitten se jännäpäivä. Toivottavasti joku pieni alkio sulatuksesta selviää ja tuolloin mukaan saadaan. En muistanu ollenkaan kysyä siirrettävien määrää. Tosin olen siinä käsityksessä, että kun jo yksi lapsi on, niin silloin ei enää kahta siirretä. Mutta joka siirrossa mulle on kaksi aikaisemmin siirretty. No, tuokin asia selviää tiistaina.

Olivat klinikalla iloisesti tunnin myöhässä ajoista :kieh: Ja mie kun olin niin paniikissa ja kiireellä etsinyt parkkipaikkaa, kun meni tiukille perille pääseminen ja sitten ne parkkipaikat on ihan sekaisin ja täynnä :headwall: Onkohan vain kerran sattunut sillain, että olisivat olleet alle 10 minuuttia myöhässä.

Yhteistyössä