TYKS ja pysäköinti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jellonainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ilmaiseksi saat jättää auton esim. Kurjenkaivonkentälle (se on kadunnimi), Sirkkalankadulle, Kupittaankadulle ja Kaivokadullekin. Eli siis jos kiertelet kortteileita keskustan puolella Tyksiä, niin löydät ilmaisia paikkoja. Tosin kävelymatkaa on sitten muutamia kortteleita. Yliopiston Kasarmialueellakin on ilmaista.

http://opaskartta.turku.fi/

Löytyyköhän mistään...

T-sairaalan päätyyn me ollaan usein parkkeerattu, tai jos on asiaa U- tai A-pytinkeihin niin parkkitaloon (joka on yleensä ihan täynnä) taikka Kiinanmyllynkadun poikkikadulle.

Ei toivoakaan parkkipaikasta tommoseen aikaan... Suosittelen lähtemään niin ajoissa, että voit suosiolla kierrellä ympäriinsä niitä lähikatuja niin kauan, että löydät parkkipaikan...

Kyllä mä olen sieltä aina saanut parkkipaikan, on kellonaika ollut sitten mitä tahansa.
Ja ei menetä mitään jos käy tsekkaamassa tilanteen.

Viimeksi muokattu:
Ei toivoakaan parkkipaikasta tommoseen aikaan... Suosittelen lähtemään niin ajoissa, että voit suosiolla kierrellä ympäriinsä niitä lähikatuja niin kauan, että löydät parkkipaikan...

EEEI tällaisia viestejä kaivattu ollenkaan. Ei vaan :) Toivottavasti paikka löytyy, olen onneton jos pitää lähteä kauempaa etsiskelemään. Onko Tyksin alueella tosiaankin niin hankalaa löytää parkkipaikkaa? Taysilta paikan löytää aina, vaikkei edes sitä paljon puhuttua parkkitaloa ole vielä rakennettu.

EEEI tällaisia viestejä kaivattu ollenkaan. Ei vaan :) Toivottavasti paikka löytyy, olen onneton jos pitää lähteä kauempaa etsiskelemään. Onko Tyksin alueella tosiaankin niin hankalaa löytää parkkipaikkaa? Taysilta paikan löytää aina, vaikkei edes sitä paljon puhuttua parkkitaloa ole vielä rakennettu.
Tuun opastamaan sua :D

No ei kai...minne menet, ts. mikä rakennus?

Mutku siellä on 3 päärakennusta: U, A ja T.

Lastenklinikka on U:ssa...kaikkein kököin parkkitilanne, mutta jospa sulla kävisi tuuri ja löytäisit paikan jostain siitä läheltä :)

Kiitos jo tästä opastuksesta :) Tuo meidän opemme on aika höppänä tapaus, otin jo hänen numeronsa talteen siltä varalta ettemme löydä hänen etukäteisneuvojensa avulla perille. Onneksi meitä on neljä naista samassa autossa, ettei yksin tarvitse tuskailla (ja minun suuntavaistoni tuntien eksyä, jos johonkin sivukaduille pitää lähteä).

Toi on kyllä tosi huono aika löytää vapaita paikkoja. Hyvällä tuurilla saattaa löytyä parkkitalosta. Ellei, kannattaa kiertää U-sairaala, siellä takana ja T-sairaalan päädyssä on joskus paikkoja. Lähikaduiltakin joutuu useimmiten etsimään paikkaa pitkäänkin, joten kannattaa varata kunnolla aikaa.

Toi on kyllä tosi huono aika löytää vapaita paikkoja. Hyvällä tuurilla saattaa löytyä parkkitalosta. Ellei, kannattaa kiertää U-sairaala, siellä takana ja T-sairaalan päädyssä on joskus paikkoja. Lähikaduiltakin joutuu useimmiten etsimään paikkaa pitkäänkin, joten kannattaa varata kunnolla aikaa.

Ok, pitää siis lähteä riittävän ajoissa Hämeenlinnasta ajelemaan :)

Lähikaduiltakin joutuu useimmiten etsimään paikkaa pitkäänkin, joten kannattaa varata kunnolla aikaa.

Jos jaksaa kävellä, niin Kupittaankadulla on ihan varmasti ja samoin yliopiston Kasarmialueella. Mun mielestä lähikaduilla =1-4 korttelia U-sairaalasta on ihan taatusti paikkoja. Ei nyt ihan seuraavassa korttelissa ole helposti aina, mutta en pitäisi tuota ongelmana.

[QUOTE="vieras";25057491]Jos jaksaa kävellä, niin Kupittaankadulla on ihan varmasti ja samoin yliopiston Kasarmialueella. Mun mielestä lähikaduilla =1-4 korttelia U-sairaalasta on ihan taatusti paikkoja. Ei nyt ihan seuraavassa korttelissa ole helposti aina, mutta en pitäisi tuota ongelmana.[/QUOTE]

Kyllä se välillä on kiven takana saada edes Sirkkalankadulta paikkaa. Saako muuten yliopiston alueelle vielä parkata ilman erillistä lupaa? Muistaakseni ainakin joillekin parkkialueille pitäisi olla lupa. Mutta yhtä kaikki, sieltäkin kyllä kävelee Tyksille muutaman minuutin, samoin Kupittaankadulta. Joten aikaa kannattaa varata. Hyvähän se vaan on jos sattuu käymään tuuri ja saa pysäköityä nopeasti, ehtii käydä vaikka kahvilla.

Joo, tuuria tarvitaan parkkipaikan metsästyksessä..

Itse löysin viimeksi paikan kun lähdin Kiinanmyllynkadulta sinne U-sairaalaan päin, mutta käännyin heti mäen alapuolella vasemmalle ja jatkoin sinne A-sairaalan (siis se missä esim päivystys) taakse mäkeä ylös. Siellä oli jotain paikkoja ja pääsi kätevästi portaita pitkin alas U-sairaalan pääsisäänkäynnille (jossa on myös lastenklinikka).

Vaikea selittää, mutta yritin kutenkin :)

Kyllä se välillä on kiven takana saada edes Sirkkalankadulta paikkaa. Saako muuten yliopiston alueelle vielä parkata ilman erillistä lupaa? Muistaakseni ainakin joillekin parkkialueille pitäisi olla lupa. Mutta yhtä kaikki, sieltäkin kyllä kävelee Tyksille muutaman minuutin, samoin Kupittaankadulta. Joten aikaa kannattaa varata. Hyvähän se vaan on jos sattuu käymään tuuri ja saa pysäköityä nopeasti, ehtii käydä vaikka kahvilla.

Henkilökunnan parkkialueelle pitää olla lupa, mutta ei sinne isolle hiekka-alueelle Educariumin vieressä.

Toki sieltä kävelee hetken ja kuka hämeenlinnalainen nyt haluaa etsiä parkkipaikkoja kaukaa.

[QUOTE="talvi";25057803]No aika tuurilla veditte. Itse olen töissä siellä ja edes henkilökunnan on vaikea löytää parkkipaikkaa lähistöltä.[/QUOTE]

Sitten on käyny useampana vuonna ja kertana tuuri. Hieman kun malttaa odottaa eli ottaa aikaa niin paikka vapautuu jostain melko nopeasti. Vaihtuvuus tuolla parkkitalossa on "melko nopeaa".

Sieltä synnärin edestä koukkaan kierroksen U-sairaalan ympäri ja olen joka kerta onnistunut saamaan auton sille kierrokselle. Aikaa kannattaa varata kyllä, jos ei ole onni matkassa, voi olla paikka kiven alla.
Mut tosissaan se kieppi kannattaa ajaa :)

Yhteistyössä