TYKS hoidot 2013!

Heips,

Liityn joukkoonne!

Käytiin aiemmin mieheni kanssa väestöliitossa läpi hoitoja. Ensin sain femarit munasolun kehittymiseen kuukausittain ja sitten tehtiin inseminaatiohoitoja, yhteensä 3 kertaa. No, rahathan tuossa tavallisella tallaajalla loppuu, yksityisellä kun käy, joten pakko jatkaa hoitoja kunnallisella puolella eli TYKSissä.

Onko kokemusta minkälainen jonotusaika on TYKSin ensimmäiselle vastaanotolle, jos lähete on juuri pistetty eteenpäin? Jonnekin keväälle 2014?
 
Äh, taas on jäänyt oma kirjoittelu niin vähälle. Vielä kun ei varsinaiset hoidot ole päällä, sitä pyrkii suuntaamaan ajatuksensa ihan muualle. Mutta hyviä uutisia silti on! Jo ties kuinka mones hysteroskopia takana ja ilokseni voin todeta, että vihdoin ja viimein alkaa näyttää jo paremmalta. Normaalista nyt ei voida puhua mutta uusia kiinnikkeitä ei ollut tullut sitten viimeisen jälkeen. Huh, helpotuksen huokaus! Toinen tuuba on vain auki mutta se tuntuu pieneltä sen rinnalla, että kohtu näyttää paremmalta. Toivoa tuli heti rutkasti enemmän! Ensi viikolla on hoidon suunnittelukäynti, katsotaan mikä meno sen jälkeen on.

Tellu, surku ettette päässeet siirtoon asti! Toivottavasti pääsette pian aloittamaan seuraavan kierroksen. Miten siellä nyt menee?

moon stars, pahoittelut uudesta kierrosta! :(

Taas tuli pikainen viesti, lisää paremmalla ajalla! Tsemppiä kaikille omiin vaiheisiinsa!
 
Tervetuloa kaffikuppi... täällä välillä hiljaisempaa ja taitaa olla nyt taas sellainen kausi.... meillä odotettiin ensikäyntiin sellainen 4 kk vissiin. en tiedä mitä jonot tällä hetkellä on mut sielt tulee se joulusulku 16.12-6.1. 14 väisen ajan vissiin..
 
kaffikuppi, anteeksi ihan unohdin toivottaa sinut tervetulleeksi! Toivottavasti saatte Tyksistä toivomanne avun ja kutsu ensikäynnille tulisi pian. En osaa yhtään sanoa millainen odotus siinä tällä hetkellä on, toivotaan ettei ole kovin pitkä.

Täällä takana hoidonsuunnittelukäynti ja tammikuun menkoista soitellaan ensimmäinen IVF hoitokierros alkavaksi. Jännittää todella paljon mutta toisaalta odotan sitä hyvinkin mielin. On lohdullista, että asiat etenevät ja toivottavasti olisimme taas askeleen lähempänä onnistunutta raskautta. Eipä muuta kuin sitä odotellessa... Sitten on varmasti paljonkin asiaa taas! :)
 
Mulla on torstaiksi varattu se ultra mulla töissä aamuvuoro, et pääsen onneks hyvissä ajoin kotiin sitten. Vähän ehkä jänskättää, mut et onks ne clomit oikeesti auttanut. Kun mitään sivuoireita niistä ei oo tullut mut sen näkee sitten torstaina. kaipa se yksityinen gyne voi nostaa sitä annostusta jos ei mitään tapahtunu? tai montako kiertoo katotaa niin et tapahtuuko clomeista jotain ennen kuin vaihdetaan lääkettä?
 
Tervetuloa joukkoon kaffikuppi :) Me päästiin kans tosi nopeesti Tyksiin, tosin vuosi oli 2011 (nyt siis kakkosen vuoro) :)

Nyt on kyl niin outoa! Mullahan oli se km lokakuussa. Siitä kuukauden päästä alko tosi niukat kuukautiset (siis et pikkuhousunsuojalla olis hyvin pärjänny). Nyt siitä on pari viikkoa aikaa ja viime yönä alko oikein kunnon vuoto! :O Onkohan nää nyt sit ne oikeet menkat...? Täytynee soitella Tyksiin ja kysyä josko ne tietäis :D
 
hannuli siihen en osaa sanoa voiko yksityinen muuttaa lääkitystä, mut meillä oli ainakin nyt se et clomei söin 4 kiertoo ja mulla ei onneks tarvinnut muuttaa lääkityst kun kierto vähän tasoittui noilla ja eikä tuottanut liikaa follikkelei niis kahdes kierros kun ultrattiin... ja tänään meni viimeinen clomi sitten. nyt odotellaan ja sit jollei niin tulee 2-3 tauko kiertoa kun ei mene tyksin kans yksiin nää kierrot ja sulut ym.
 
kaffikuppi, kiva kuulla! Sehän oli nopeaa! Onnea kuitenkin vielä kotikonsteihinkin :)

Nirppanen, jospa ne olis sitten ne kunnon menkat... Tieskö ne Tyksissä? :D

hannuliinille tsempit huomiseen ultraan!

Mä olen täällä onnistunut kehittämään itselleni jo pienen angstin siitä tulevasta punktiosta.. iiks. Se jännittää siinä kaikessa eniten. Sen kokeneet, kaikki kokemukset otetaan mielellään vastaan. Onko se just niin kamalaa kuin kuvittelenkin? :S
 
Folliultrassa käyty, ei onneks ollut pahan hintainen, huomenna edessä soitto tyksiin limakalvo ihan ok, mut ei yhtään hyvää follia isoin oli jonkun 9mm ja mulla kiertopäivä 12 jo menossa meinas ettei välttämättä tuu ovulaatiota, mut käski silti tikuttaa sitä jos vaikka ehteis vielä tulemaan. Paperin jonka sain mukaan niin siin oli ainakin suunnitelmissa annostuksen nostamista 2 tablettiin päivässä.
 
Kyllä ne perhana SusannaO Tyksissä tiesivät, et oikeet menkathan nää on ;) Tuliks hieman tyhmä olo sen puhelun jälkeen :D Oli vaan hyvä kun se hoitaja ensimmäiseks ilmotti, et heillä on vastaanottoajat kortilla, ikään kuin olisin halunnu mennä menkkojani sinne esittelemään :D Ja siitä punktiosta kun kysyit, mulla se oli ainakin ihan pala kakkua. Jännitin sitä etukäteen aika paljon (kun olin just lukenu palstoilta niitä kauhutarinoita), mut olinkin positiivisesti yllättynyt (ja hyvin huppelissa niistä kaikista lääkkeistä) :) En siis tuntenut yhtikäs mitään koko punktion aikana. Tosin sekin on niin yksilöllistä. Joillekin se on tosi ikävä kokemus, enkä halua sitä millään tavalla tietenkään vähätellä. Mulla saatiin saaliiksi joku (muistaakseni) 25 munasolua, eli olin aika turvoksissa sinä punktiopäivänä, näytin siltä ku olisin ollut jo puolivälissä raskaana :D Punktioilta kotona olikin sit jo vähän kurjempi, siis ei mahdoton, mutta alavatsa oli kipeä (kun lääkitys alko hiipua). Sitä kesti mun muistaakseni joku pari päivää, eli se kolmen päivän saikku oli kyl paikallaan! Mut särkylääkkeitä ja lepoa, hyvin toimi :)

Onneks olkoon kutsukirjeestä kaffikuppi! :)
 
Nirppanen, no perhana sentään! Kyl ne siellä Tyksissä nää jutut tietää ;) Mä luulen, että ne saa sinne paljon pöllömpiäkin kysymyksiä kun kaikki naiset soittelee sinne hädissään milloin mistäkin syystä :) Hei kiitos paljon kun kerroit kokemuksesi! Helpottavaa kuulla, ettei sen punktion välttämättä tarvitse olla ihan painajaismainen kokemus, huh. Ja hyvä, ettei se ollut sulle niin kamalaa kuin kuvittelit. Toivottavasti minäkin kuvittelen sen pahemmaksi kuin se onkaan ja sitten vaan yllätyn iloisesti, toivoa sopii... Se huppeli on varmasti aika tervetullutta :D Ai kauhea mä jo "innolla" odotan sitä turvotusta kun saan varmasti osakseni kyseleviä katseita, meillä on sen verran hedelmällinen pihapiiri (vaikka pieni onkin), että uusia lapsia syntyy kuin sieniä sateella ja aina on joku raskaana. Toivotaan, ettei kukaan vaan kehtaa kysyä suoraan vaikka mielessään ajattelisikin, ei sitä tiedä mitä tyhmää siihen keksisin hätäpäissäni vastata... Eihän se mikään murhe ole, se miltä näyttää kun se varmasti tuntuu fyysisesti tosi kurjalta mutta ei sitä hoitojen keskellä kovin mielellään haluaisi spekulaatioiden kohteeksi, saatika joutua vastaamaan jos joku uskaltaisi kysyä. Huomasin jo silloin aiemmin kun oli hormonien kanssa turvotusta niin aika monen huomasin vilkaisevan mahaani, mutta onneksi eivät sanoneet mitään.

Olin vähän tyhmä tänään aamullakin kun menin ja testasin negan. Ei ole kovin tapana testailla turhia negoja mutta aina sitä niin toivoo viimeiseen asti, että välttäisi sen IVF:n ja onnistuisikin ilman. Onhan se näillä vehkeillä aika vaikeaa mutta välillä sitä silti sortuu toivomaan vaikka ei haluaisikaan. Ja nyt oli sen verran ihmeellistä juilintaa alavatsassa, että ihan oman mielenrauhani takia testasin kun ovistestien kaupanpäällisinä tuli kerran raskaustestejäkin. Itseäni niin ärsyttää se piinaava ajatuksenjuoksu, että olisinkohan, no en ole, no olisinkohan sittenkin... Nyt ei tarvitse enää miettiä. Kyllä sitä koeputkilabraa kohti menossa ollaan.

Hannuliinin follille tsempit, toivotaan että kasvaa hyvin!

Mukavaa 1. adventtia kaikille
 
Mulla menossa kp 15 pieniä viivoja näkyi ovulaatiotestissä, onko mun ainoa folli olla jo niin iso et vois oikeesti olla irtoamassa vai onko pco ku tekee tepposia? Täytyy nyt alkaa tekee niitä testejä lisää ja kattoa et tummuuko se toinen viiva viel..
 
Tänään käyty ultrassa, limis oli joku 7mm muistaakseni, mut ei yhtään follia eli se ykskään ei ollut lähtenyt kasvamaan sen enempää, ens kierto on tauko kierto ja tammikuussa alkaa sitten tosi toimet 2 tabletilla. ei muuten tykänny kauheesti tuol tyksissä kun olin yksityisellä käynyt siel ultrassa. Oli muuten ihana lääkäri tänään tyksin vastaanotolla, tällä kertaa jäi aika positiivinen maku koko käynnistä. ja paino sen kun jatkaa laskemistaan aamulla vaaka näytti 76.2, ja siitäkin tuli kehuja tyksistä.
 
Jaahas tyksiläiset! Onkos ketään aloittamassa tuossa vuoden alussa piikittelyä? Minulla olis 7. päivä ultra ja piikkien aloitus jos nyt kaik menee nappiin...

Meillä siis IVFnro 4 (yksi tehty yksityisellä) Ja tämä jää meidän viimeiseksi yritykseksi... tai siis edellinen jäi jo mutta sitte jos vielä tää.... mut tää on nyt viiminen varmasti... ei jaksa enää...
 
Itelläkin on ollut vähän pidempi taukoa täällä kirjoittamisessa. tuolla clomittaret-puolella on tullut enempi kirjoitettua. Tammikuussa kun menkat alkaa niin täytyy muistaa soittaa tyksiin ja sopia sinne uus aika sitten siihen ultraan. Tässä on tullut kaikenlaista mietittyä kun on ollut tämä tauko kierto. Sellasta olen kans miettinyt et jos kahdesta tabletista ei saada yhtään follia kasvamaan, niin mahtaako vielä jatkua noi clomit vai mahtaako jo sit vaihtaa johonkin toiseen lääkkeeseen? Uus vuos tuo tullessaan uudet tuulet, uudet juoksutreenit ja toivon mukaan se plussakin tulisi.
 
Ilmeisesti kaikki täällä on jollain tapaa odottavalla kannalla kun on niin hiljaista :) Mitäs teille nykyään kuuluu?

Itse kävin viime perjantaina näytillä, kun tuo km:n jälkeinen vuotelu on ollut melko säännöllisen epäsäännöllistä ja joulukuussa vuoto kesti 3,5 vkoa putkeen! Noh, ultralla näkyi vaan sen verran, että kohdun takaseinämä ei erottunut kunnolla, eli siellä voi olla jotain jäämiä. Nyt sitten odottelen aikaa hysteroskopiaan :( Sain 12 päivän Terolut -kuurin, jotta saadaan vuoto pysymään pois edes hetken aikaa, skopia kun pitäis tehdä kierron alkupuolella ja ajat on kuulemma hieman tiukassa. Eli kaikki on edelleen tauolla. Jotenkin olin suunnitellut olevani jo raskaana tässä kohtaa, mutta kun ei niin ei! :headwall: Onko jollain kokemusta, että jos joutuu kaavintaan, joutuuko siirroista pitämään taukoa? Siis että odotellaanko limakalvojen paranemista jotenkin...?
 
Aattelin tulla tänne kertomaan kuulumisia meillä alkaa seuraavaks pistoshoidot kun 2tbl ei saatu follin follin aikaseks, et itellä menossa kp 10 ja tänään olin ultrassa ja tuomio oli jotenkin sydän raapaisevaa. nyt alkaa sit pistelyt ja maanantaina edessä uusi ultra. sain samalla viel sen irrotuspiikin mut sitä ei viel ainakaa oteta käyttöön, Eka kerta muuten kun tyksissä mieslääkäri näiden hoitojen aikana, mut toisaalta oon ilonen et tätä kierto ei menty katotaa asenteella vaan heti sit vaihdettiin lääkettä. ja taas tuli positiivistä palautetta tästä mun painon pudotus urakasta, aamulla vaaka näytti jo 75.8..
 

Yhteistyössä