Tykkäisitkö että lapsesi kutsuisi sinua ja miestäsi etunimellä?

  • Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti
PahaSilmä
En oikein tykkää. Toi vanhempi kutsu meitä aina nimellä, kunnes toi tyttö synty ja me sanottiin, ettei se tietäs, et me ollaan sen isä ja äiti, ellei vanhempi kans sano meitä sillai. :D

Ei mua muuten haitannut, mutta monessa paikassa mulle tultiin kehumaan, miten ihana pikkuveli mulla on.

Tietty välillä ne molemmat kutsuu meitä nimellä. Toista se oli sillon, ku en itse edes tiennyt vanhempieni nimiä.
 
vieras
Hankala kuvitella että kutsuisi etunimelläni koska mies kutsuu minua lempinimellä, mutta jos lapsi silloin tällöin kutsuisi minua lempinimelläni niin ok, mutta kunhan "päänimittely" olisi äiti. Minusta se kaunis "arvonimi".
 
Äitiksi ja isiksi kutsuvat molemmat meitä, kumpikin on joskus pienenä huudellut isiä että muuruu kun on minulta kuullut. Tuntuis vähän ehkä kummalta jos nimeltä alkaisivat kutsumaan. Onhan noita joskus sattunut, mutta sillon se on lähinnä naurattanut, että en mä sulle mikään maija ole vaan äiti.
 
vieras
Ei mua haittais, ja välillä kutsuukin mua etunimellä. Enhän mäkään kutsu lastani "tyttärekseni", vaan ihan etunimellähän tuota tulee huudeltua. Muutenkin on hyvä että lapsi pomminvarmasti tietää äitinsä/isänsä nimen - aina välillä kaupassa törmää eksyneisiin lapsiin, jotka ei saa omaa nimeäänkään itkuissaan soperrettua, ja kassalla sitten kuulutellaan "jonkun pikkulapsen äitiä".
 
plaah
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Kyllä minä oon äiti suurimmaksi osaksi, mutta tuo tyttö kutsuu mua jonkun verran myös oikealla nimelläni. Tämä varmaan johtunee siitä, että hoitolapset puhuttelevat minua nimellä.
Oho, hoitolapset! toivottavasti tänään kotonaan kun tätä roikkuu netissä useassa keskustelussa.
 

Yhteistyössä