Tykkäättekö syödä pastaa?

Itse tykkään ja usein ravintolassa otankin pastaa. MUTTA mä en osaa tehdä hyvää itse :ashamed: . Miten te teette pastakastikkeen joka edes vähän muistuttaisi noita ravintoloiden pastoja??

Jos viitsitte antaa ohjeita niin olisin kiitollinen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emma03:
Itse tykkään ja usein ravintolassa otankin pastaa. MUTTA mä en osaa tehdä hyvää itse :ashamed: . Miten te teette pastakastikkeen joka edes vähän muistuttaisi noita ravintoloiden pastoja??

Jos viitsitte antaa ohjeita niin olisin kiitollinen!
Mun bravuri-kastike pastalle on tämmönen
Pilko sipuli hienoksi, ja kuullota sitä vähän öljyssä. Kaada joukkoon purkillinen herkkusieniä liemineen päivineen. Lisää kanasuikaleet, ja paista kypsiksi. Jos nestettä on kovin vähän, niin jatka kastiketta kanaliemellä. Lopuksi sulata joukkoon koskenlaskija-juustoa. Tarjoa heti pastan kanssa. :p
 
Kiitos Sisu neuvosta! Pitääkin joskus kokeilla =) !

Salama McQueen kyseli mistä pastasta tykkään... No mä oikeastaan tykkään kaikesta :ashamed: .

Niin ja tiedoksi niille joille ei ehkä tullut kysymys selväksi, eli esim makaroonilaatikko ei ole nyt sellainen pasta ruoka josta puhun, tai jauheliha-makarooni mössö :whistle:

Ravintoloiden pastaruuat on IHANIA :p !!
 
mimmi
Kuullota sipuli pannulla ja ruskista pekonia. Sekaan tomaattimurskatolkki, yrttimaustetta, pippuria ja chilia jos tykkaat. Anna muhia jonkin aikaa ja sekoita keitettyjen pennejen kanssa. Hyvaa ja helppoa!

 
A shadieeyah
tykkään :p
ne täytetyt tyynyn näköset(erityisesti pirkan ne missä on tomsuu sisällä ) :p

tai sit pinaatti pastaa ja lohikastiketta(400g paistettuja lohisuikaleita,purkillinen kermaa ja tujaus tuorejuustoa)

katkarapu soosiin 1sipuli,3kourallista katkarapuja,mustapippuria,suolaa,valkosipulia kermaa :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emma03:
Kiitos Sisu neuvosta! Pitääkin joskus kokeilla =) !

Salama McQueen kyseli mistä pastasta tykkään... No mä oikeastaan tykkään kaikesta :ashamed: .

Niin ja tiedoksi niille joille ei ehkä tullut kysymys selväksi, eli esim makaroonilaatikko ei ole nyt sellainen pasta ruoka josta puhun, tai jauheliha.makarooni mössö :whistle:

Ravintoloiden pastaruuat on IHANIA :p !!
Minähän elän syödäkseni. Minä oon ihan onneton kulinaristi ja rakastan hyvää ruokaa. Ja pastaa... Missään muualla ei saa niin hyviä pastoja kuin oikeassa ja aidossa Italiassa... :p
Toinen hyvä pasta-ohje on tämmönen;
Pilko paketillinen pekonia pieniksi ja paista pannulla rapeiksi. Kaada ylimääräinen rasva pois. Keitä pasta kypsäksi.
Riko kuppiin 1 muna, ja lisää joukkoon 2 dl juustoraastetta. Sekoita. Valuta pastat ja kaada takaisin kattilaan. kaada pekinit + muna-juustoseos joukkoon. Sekoittele kuumalla levyllä niin kauan, että juusto on sulanut ja muna hyytynyt.
Tämäkin on niiiiin hyvää :p Tän voi sit tehdä kanasta, kasvisversiona, tonnikalasta, jauhelihasta, ihan mistä vaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emma03:
Käyttääkö nuo ravintolat muuten aina tuorepastaa? Siitäköhän se hyvä maku niihin tulee?
On vaan aika arvokasta kaupassa tuo tuorepasta...
Mä en ole koskaan syönyt ravintolassa pastaa joten en tiedä. Siinä kun on maidollista kermaa niin en voi syödä.

 
Mä teen paljon pastakastikkeita. Tässä nyt yksi helppo esimerkiksi:

Paprika-pekonipasta

400 g pastaa
100 g pekonia
½ paprikaa
100 g sipulikuutioita
2½ dl flora kevyt ruoka-kermaa
0,25 tl suolaa
0,25 tl rouhittua mustapippuria

Laita pasta kiehumaan. Valmista tällä välin kastike. Leikkaa pekoni ja ruskista se. Paloittele paprika kuutioiksi. Lisää sipuli ja paprika pannulle ja paista vielä hetki. Kaada kerma joukkoon. Mausta suolalla ja pippurilla. Anna kiehua hiljalleen viisi minuuttia. Tarjoa kastike pastan kanssa.
 
Salama McQueen
Yksi ihan suolaisen hyvä ohje on seuraava:

n. 400-500 g broilerin filesuikaleita (maustamaton/marinoitu)
sipuli pilkottuna
pekonipaketti suikaleina
paprikaa suikaleina
aurajuustoa
mausteita
kermaa/ruokakermaa/ranskankermaa/Creme Bonjour cuisinea
Paista ainekset erikseen, kasvikset voit paistaa yhdessä ja sekoita, lisää aurajuustoa (jopa kuutio) maun mukaan, kanaliemikuutio, kermaa, pippuria, suolaa tms. mausteita ja tarjoa pastan kanssa ja päälle parmesania.
 

Yhteistyössä