Tyhmiä asioita joita sinulle on sanottu raskausaikana?

• Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieläki suututtaa:
No joo...Tiedänhän mä ettei sitä pidä liian vakavasti ottaa. Saatan ehkä olla liiankin herkkä tän mahani kans, mut yritän jättää nyt ne koko-kommentit omaan arvoonsa....
Juuh, tee niin! :)

Kyllä itsellä 2 viikkoa yli la:n kärvistellessä ja mahan ollessa VALTAISA tuli kelattua onko se rantapallomaha sittenkään niin itseisarvo ;) Nauti raskaudestasi ja kuittaa kommentit ottamalla ne positiivisena kuittailuna ;) Riippumatta siitä miten kukin ne on tarkoittanut.

Mie olin saanu km:n ja menin uudelleen nlaan.. Terkka sit sano, et jaa.. nimi vaihtunu (menin naimisiin, km ja uuden raskauden välissä 4kk) ja ikäki vaihtunu.. no mies ei sentää oo vaihtunu ja räkätti päälle. Ja sanoin, et juu no ei oo vaihtumassakaan ja se nauro vaan, et juu sen näkee sitten...Ja mies oli mukana nlassa eli istui siinä vieressä :ashamed: Olin vähän että jaah.. tonko piti naurattaa..

On mennyt monta vuotta, kun olemme saaneet kaksi lasta hoidoilla aikaiseksi(toinen vielä mahassa). On tullut ihmisille kerrottua hoidoista, kun niihin on tuhraantunut aikaa kuitenkin. Jotkut ihmiset eivät sitten tajua, ettei kuitenkaan kaikkea halua kertoa, vaikka hoidoista tietävätkin.
Olen pitänyt edes sukupuolen omina tietoinani. Silti toistuvasti kysellään, että kumpi on tulossa, kun kerta tiedät?! Pidän edes jonkin salaisuuden, kun hedelmöitys hetkenkin tietävät.

No mua ärsytti se mahaan taputtelu ja se, että aina maha oli jonkun mielestä liian pieni tai iso viikkoihin nähden. Ja koska hemmetti sentään olin raskaana, mulle sai kommentoida ihan vapaasti että "oot lihonu/laihtunu/kalpea/jne..."

Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieläki suututtaa:
Mua niin suuresti v*tuttaa kommentit kuten "eihän sun maha oo kasvanu yhtään!" Ja olin jo 4:llä kuulla raskaana ja todellakin oli maha jo kivasti kasvanut, STANA ku normaalisti olen hoikka!
Miks ne niin v**ttaa? Ei mullakaan ollut kummoinenkaan "maha" ennen rv20+, mut otin nuo kommentit ihan kiitollisena vastaan! :D Kyllä se maha sieltä jossain vaiheessa pullistelee!!! :LOL:
mua ainaki ärsytti siksi, kun aattelin että herranjestas sentään, näytinkö 50-kiloisenakin 70-kiloiselta?

...
viikko laskettuun aikaan ja viikko sit anoppi väläytti, että "minä kun niin toivoin että olisi tyttö, mutta kyllä mulla nyt on sellanen tunne, että poika ois tulossa, harmi..." Meillä on esikoinen poika ja väliin mahtunut muutama keskenmeno, joista anoppikin tietää. Sukupuoli ei tiedossa, enkä voisi vähempää välittää.

Appiukko aiemmin tokaisi, että "on kyllä konjakkien paikka jos tytön saatte, eihän se tietenkään oo sama juttu jos toinen poika tulee..."

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
viikko laskettuun aikaan ja viikko sit anoppi väläytti, että "minä kun niin toivoin että olisi tyttö, mutta kyllä mulla nyt on sellanen tunne, että poika ois tulossa, harmi..." Meillä on esikoinen poika ja väliin mahtunut muutama keskenmeno, joista anoppikin tietää. Sukupuoli ei tiedossa, enkä voisi vähempää välittää.

Appiukko aiemmin tokaisi, että "on kyllä konjakkien paikka jos tytön saatte, eihän se tietenkään oo sama juttu jos toinen poika tulee..."
Tuo muuten minuakin ärsyttää. Ei kukaan ole mulle noin suoraan siis sanonu sukupuolitoiveita, mutta esikoisesta kaikki kysy "kumpaa toivot" ja sit ne jatko itte "kunhan ois terve". Mua otti niin pattiin!

Ja kun kaveri sai kolmannen pojan, eräs tyttöjen äiti sanoi "kyllä ne varmaan oli pettyneitä". Mulle tuli tosi paha mieli tosta. Mikä oletus on siinä että me poikien äidit haluttais tulevasta jälkikasvusta tyttöä?

...
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:

Tuo muuten minuakin ärsyttää. Ei kukaan ole mulle noin suoraan siis sanonu sukupuolitoiveita, mutta esikoisesta kaikki kysy "kumpaa toivot" ja sit ne jatko itte "kunhan ois terve". Mua otti niin pattiin!

Ja kun kaveri sai kolmannen pojan, eräs tyttöjen äiti sanoi "kyllä ne varmaan oli pettyneitä". Mulle tuli tosi paha mieli tosta. Mikä oletus on siinä että me poikien äidit haluttais tulevasta jälkikasvusta tyttöä?
niin tai toisinkaan päin...

En tykkää ees siitä kommentista, että kunhan on terve... entäs jos ei olekaan. Tietenkin terveyttä voi toivoa, mutta ei sekään mikään ehto ole.

Multa on paljon myös kysytty, että "kumpi ois kivempi?" Tuolla sanavalinnalla aika ikävän kuuloinen kysymys.

Toisaalta oma isäni ja mummoni ovat ainoina olleet sitä mieltä, että mitä turhaan miettimään sukupuolia, eihän niitä lapsia sen tähden hankita. Se oli kivasti sanottu mun mielestä :)

Kippuravarvas
niin tai toisinkaan päin...

En tykkää ees siitä kommentista, että kunhan on terve... entäs jos ei olekaan. Tietenkin terveyttä voi toivoa, mutta ei sekään mikään ehto ole.

Multa on paljon myös kysytty, että "kumpi ois kivempi?" Tuolla sanavalinnalla aika ikävän kuuloinen kysymys.

Toisaalta oma isäni ja mummoni ovat ainoina olleet sitä mieltä, että mitä turhaan miettimään sukupuolia, eihän niitä lapsia sen tähden hankita. Se oli kivasti sanottu mun mielestä :)
Tuskin se terveys mikään eho on, ihmiset vaan haluavat toivottaa terveyttä vauvalle..ja tokihan kaikki terveen lapsen haluaisi, ja siltikin se ei-terve olisi yhtä rakas.

jk
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Ei nyt yhtäkkiä tuu muita mieleen.
Ai niin, tulipas. "Tulkaa meille kahville, tääl on pieni vauvakin". No kai mä nyt ennen kin olen pieniä vauvoja nähnyt. Kai mä oon jotenkin outo, mut mua ei kyllä kiinnosta kenenkään ventovieraan vauvat, vaikka raskaana olenkin.
Häh, ai että tämä on tyhmimpiä asioita joita sulle on sanottu kun olet ollut raskaana? Tulkaa katsomaan meidän vauvaa? :/ :( Ikävä ihminen.

Vieläkin suututtaa
Täytyy muuten lisätä vielä et tämä sama joka mulle sanoi et "eihän sun maha oo kasvanu yhtään" (oli muutes appiukko), tokaisi silloin kun EN ollut raskaana et "ETHÄN SÄ VAAN OO RASKAANA?"................ Ja lasta me siis miehen kanssa toivottu kauan.

"ooks nyt IHAN VARMA ettei sielä ole kahta?!".."saas nähä, kuinka iso vauva tulee,Xxxx tekee aina isoja vauvoja" (<-- anoppi miehen veljen hellulle.. ), "oliko vahonko?" (<--kaikista kolmesta raskaudesta, useammalta taholta ).. "ei Xxxxx:n tarttis kakkua syödä.." (<--mies totes vieraiden kuullen kahvi pöydässä... ).. kaikkea tällasta mukavaa.. JA mie olen koittanu katsoa joka kulmasta, eri valaistuksissa ja mahollisimman itse kriittisesti, mutta mun mielestä tää masu on ihan tavallisen kokoinen, neuvola täti aina jaksaa kehua, kuin mulla on sievä masu, kun ei ole sellasta ylimäärästä siinä..painoa ei ole tullu pahasti, eli "vaan" 12kiloa ja muutenkin olen normaali painoinen.. nää painoon ja syömisiin puuttumiset on mun mielestä kaikkein pahimpia, mitä mulle on sanottu. mä en tykkää niistä kommenteistä raskaana ollessa, enkä vaikken olisi raskaanakaan. mun mielestä ne on henkilökohtasia asioita, ja mie tosissaan loukkaannun ja mulle tulee tosi paha mieli, jos mun syömisiä päivitellään tai mitenkään kommentoidaan.

vieras
tyhmimpiä on ne kun ei oltu vielä lapsille kerrottu uudesta vauvasta kun raskaus oli vasta ihan alussa. Mun maha pullotti kuitenkin jo vähän. Siis kenellekää ei oltu vielä kerrottu. Miehen veljen vaimo alkoi meidän lapsilta kysellä et tuleeko teille vauva, onko kivaa kun tulee vauva, onko se poika vai tyttö. Siihe meidän 3v. poika sanoi et joo tulee meille koiravauva, se on mun mahassa ja siitä tulee isona saksanpaimenkoira. Siitäs sai. Vois varmaaan kysellä ensin aikuisten kesken vauvasta...

2 tytön äiti
Mulle ei oo mitään "tymää/ilkeetä" sanottu kun oon raskaana ollut.
Mutta kun toinen lapsi syntyi ja oli samaa sukupuolta kuin esikoinen, heti ensimmäisellä kerralla kun tulivat katsomaan sairaalaan, kaikki valitti kun ei sitä poikaa tullutkaan tai että no nyt sitten alatte siihen pojan tekoon :/ Kyllä ärsytti tosi paljon, ja ärsyttää vieläkin.

Mirka
Alkuperäinen kirjoittaja 2 tytön äiti:
Mulle ei oo mitään "tymää/ilkeetä" sanottu kun oon raskaana ollut.
Mutta kun toinen lapsi syntyi ja oli samaa sukupuolta kuin esikoinen, heti ensimmäisellä kerralla kun tulivat katsomaan sairaalaan, kaikki valitti kun ei sitä poikaa tullutkaan tai että no nyt sitten alatte siihen pojan tekoon :/ Kyllä ärsytti tosi paljon, ja ärsyttää vieläkin.
Sitä aina odotetaan että olis seuraava eri sukupuolta kuin esikoinen. Mä olen sanonut että tää masuasukki sais mun puolesta olla tyttö niinkuin edellinenkin mutta ei poikakaan pettymys ole, ja onpa sitä ihmetelty.

Miehen siskon sanat on jäänyt päähän. Koko mun raskauden ajan se lällätteli niinkuin 5-v että chromo on paksu...No joo,tulihan mulla koko raskauden aikana kiloja yhteensä 7 ja normisti hoikka mutta ilmeisesti hänen silmissä paksu.Olis edes sanonut että iso maha(vaikkei ollutkaan)mutta tuo paksu sana iski oikeaan paikkaan. Pari viikkoa ennen synnytystä se sano mulle että se säälii meidän lasta koska me varmaan unohdetaan se jonnekin! En tiiä mikä juttu se sitten oli,tuijotin vaan sitä silmät suurena.
Kai sitä otti päähän että meille oli tulossa vauva ja se olis itekin halunnut. Se ja sen mies nyt on molemmat just parikymppisiä ja sen mies on tehnyt sille selväksi että kokee olevansa vielä täysin epäkypsä perhe-elämään. kai sen sitten piti purkaa se muhun. Mutta nuo sanat on jäänyt tosiaan mieleen ja voi olla että jos se joskus raskaana on niin voi olla että täältä tulee takaisin... :/

M
Viisainta kiertää raskaana olevat kaukaa. Mikään, mitä sanoo ei kelpaa. Jos joku isomahainen tuttava yllättäen kävelee vastaa niin ei siinä kerkiä analysoimaan sanomisiaan, että mikä passaa ja mikä ei.

Alkuperäinen kirjoittaja M:
Viisainta kiertää raskaana olevat kaukaa. Mikään, mitä sanoo ei kelpaa. Jos joku isomahainen tuttava yllättäen kävelee vastaa niin ei siinä kerkiä analysoimaan sanomisiaan, että mikä passaa ja mikä ei.
Rupesin ihan samaa miettimään kun tätä ketjua luin... Aika herkkänahkaista porukkaa suuri osa. Mä kun kuvittelin että loukkaannun helposti :whistle:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tyhmimpiä on ne kun ei oltu vielä lapsille kerrottu uudesta vauvasta kun raskaus oli vasta ihan alussa. Mun maha pullotti kuitenkin jo vähän. Siis kenellekää ei oltu vielä kerrottu. Miehen veljen vaimo alkoi meidän lapsilta kysellä et tuleeko teille vauva, onko kivaa kun tulee vauva, onko se poika vai tyttö. Siihe meidän 3v. poika sanoi et joo tulee meille koiravauva, se on mun mahassa ja siitä tulee isona saksanpaimenkoira. Siitäs sai. Vois varmaaan kysellä ensin aikuisten kesken vauvasta...
No kyllä sitä yleensä olettaa, että oman perheen kesken on asiasta puhuttu, ennen kuin muille kerrotaan tai ainakin pitää sanoa heti uutisen perään, että lapset ei muuten sit tiedä vielä.

Herkkänahkaisia nämä raskaanaolevat, kun sanoit mitä vain niin aina on syytä loukkaantua. En muista loukkaantuneeni mistään kommentista mitä olen saanut. En varsinkaan vatsan kokoarvioinneista, mutta en myöskään sukupuoliarvuutteluista tai mistään muistakaan. En edes siitä ole loukkaantunut kun neuvolan lääkäri kysyi asuuko lapsen isä samassa kaupungissa kuin minä, ja todellakin meillä on onnellinen parisuhde ja asumme yhdessä.

Tää on ehkä vähän asian vierestä, mutta...Mulla molemmat lapset syntyneet suunnitellulla sektiolla, koska lääkärit niin päättivät. Kuopuksen la olis ollut 1.1. Niinpä sitten lääkärin kanssa sumplimaan leikkauspäivää. Minä siinä hädissäni yritin anella, jos vois syntyä vasta 2.1., ettei raukka joutuis olemaan niin loppuvuoden lapsi, niin lääkäri tähän tokaisi: "Ei niitä lapsia kalenterin kanssa tehdä!" Minusta se oli ihan järjetön kommentti, koska tässä tapauksessahan niin on pakko tehdä :eek: .

Yhteistyössä