Tyhmä kysymys postinjakajasta...

• Viestiketjun aloittaja PikkasenPyöree
  • Ensimmäinen viesti
PikkasenPyöree
Mulle tuli kirjakerhosta kuukaudenkirja, joka ei mahtunut postiluukusta sisään. Postinjakaja jätti sen paketin vaan pienestä kulmasta roikkumaan luukkuun..
Kuka tahansa rappukäytävässä liikkuva olisi voinut kirjan mukaansa napata.

Yleensä on soitettu ovikelloa tai jätetty se lappu, että postista saa paketin hakea.

Niin saakos tuollaisen paketin jättää siten, että joku sen pystyy varastamaan?

Ei saa jättää ulkopuolelle. Jotkut lehdenjakajatkin jättävät sen läpyskän puoliksi roikkumaan luukusta. Se kuuluu tuupata sisälle asti |O .

Jos kirje on niin iso, ettei mahdu luukusta, eikä kukaan avaa ovea, jätetään semmoi lappu, jossa kerrotaan, jotta kyseisen kirjeen voi noutaa postista silloin ja silloin.

No ei saa! Mutta ihmettelen kovasti että silti yritettiin sitä teille asti tunkea, kun niillähän on vallan hyvin tiedossa kirjakerhoissa ja muualla että minkäkokoinen paketti mahtuu- samatenhan postissa tarkistetaan kun viet lähetystä että mahtuuko se siittä luukun kokoisesta reiästä.

clotta
Minä soittaisin postiin - ties mitä postia varastetaan jos noin jätetään!!
Meillä täällä maalla on aika hauskaa - postinkantaja saattaa soittaa matkan varrelta ja kertoa että olis paketti - hän voi vaikka tuoda kotiin kun kuitenkin ajaa läheltä :)
Postilaatikkoon meillä on kilometrin verran matkaa eikä yleensä haeta postia ennen iltaa. Eli me saadaan usein paketit smana päivänä - kotiin tuotuna :)

mietin vaan, että miten tuo käytännössä eroaa tavallisesta postilaatikosta. Meillä kun edellisessä asunnossa (kerrostalo) oli tavalliset postilaatikot siinä rappukäytävässä asunnon oven vieressä. Kyllähän senkin voi halutessaan joku tyhjentää.

v
Alkuperäinen kirjoittaja juuri:
mietin vaan, että miten tuo käytännössä eroaa tavallisesta postilaatikosta. Meillä kun edellisessä asunnossa (kerrostalo) oli tavalliset postilaatikot siinä rappukäytävässä asunnon oven vieressä. Kyllähän senkin voi halutessaan joku tyhjentää.
Ihan samaa mietin, puhumattakaan yhteispostilaatikoista mitä maaseudulla näkee. Kyllähän niistäkin voisi kuka hyvänsä varastaa postit.

Minä en kyllä tekisi valitusta, päinvastoin. Jos ei luukusta mahdu enkä ole avannut ovea, niin mukava vain että jättää siihen oven pieleen ettei minun tarvitse lähteä postiin asti seuraavana päivänä. Ihme valitusta taas.

v
Ihan samaa mietin, puhumattakaan yhteispostilaatikoista mitä maaseudulla näkee. Kyllähän niistäkin voisi kuka hyvänsä varastaa postit.

Minä en kyllä tekisi valitusta, päinvastoin. Jos ei luukusta mahdu enkä ole avannut ovea, niin mukava vain että jättää siihen oven pieleen ettei minun tarvitse lähteä postiin asti seuraavana päivänä. Ihme valitusta taas.

PikkasenPyöree
Alkuperäinen kirjoittaja v:

En mä tässä nyt mitn valittanut, kysyin vaan saako niin tehdä..

Yhteistyössä