Tyhmä kysymys tämän vuoden äitiyspakkauksesta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Siinä listassa lukee, että sisältää 7 kangasvaippaa. En mä kyllä muuta löytänyt kuin 7 harsoa. Onko se sitten sama asia? Eli ne harsot on niitä kangasvaippoja vai mitä ihmettä?

Alkuperäinen kirjoittaja äitipeikko:
joo, se kangasvaippa on harso. tai on niitäkin erilaisia, mutta sitä se tässä tapauksessa tarkoittaa.

Miten niitä sitten pitäisi käyttää?

Meillä taidetaan kyllä käyttää ihan harsoina. :D

Meillä nuo harsot päätyi suoraan juniorin taskuvaippojen täytteiksi =) Pukluliinoina aion käyttää sitten vauvan synnyttyä Anttilasta ostamiani huomattavasti ohuempia harsoja. Mielestäni nuo äp´n harsot on mainioita juuri vaipan täytteinä.

Kun esikko syntyi 1983, oli ohje sellainen, että vastasyntyneellä ei ollut hyvä pitää muoveja. Harsosta opeteltiin valmennuksessa taittamaan japanilainen taitos, jossa kolmiomuotoiseen taitokseen tuli paksumpi osa keskelle. Tämä sitten laitettiin ohjeiden mukaisesti vauvalle. Joka pissan jälkeen vaihdettiin koko vaatekerta. Kun lapsi oli hieman isompi (eli meillä pari päivää kotiutumisen jälkeen) harson kanssa alettiin käyttää sivuilta solmittavia muoviliinoja. Se oli sen ajan kestoilua se!

Kertisvaipat olivat suorakaiteen muotoisia pötkylöitä, joita käytettiin samaisten muoviliinojen kanssa. Isommille oli myös T-vaippoja, joissa oli muovi valmiina, ja joita käytettiin erityisten napakan-joustavien vaippahousujen kanssa.

Serkulleni syntyi samoihin aikoihin vauva USA:ssa, ja kun tätini kävi katsomassa lapsenlastaan, hän kertoi, että siellä oli vaippoja, joissa oli muovi valmiina ja jotka kiinnitettiin sivuilta teipeillä... =)

ja kun minun lapsi syntyi -92, silittelin harsoja muutaman kuukauden ja uuvuin. Sitten siirryin kertakäyttövaippoihin. Silloin oli jo aloitettu puhua kestovaipoista ja ystävänikin innostui niistä. Olivat kai silloin nykyistä hankalampia, koska ei jaksanut kovin kauaa. Nykyisin lähipiirissä moni lapsi kulkee kestovaipoissa ja homma näyttää suht kätevältä. Niin se aika vierii...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja kun minun lapsi syntyi -92, silittelin harsoja muutaman kuukauden ja uuvuin. Sitten siirryin kertakäyttövaippoihin. Silloin oli jo aloitettu puhua kestovaipoista ja ystävänikin innostui niistä. Olivat kai silloin nykyistä hankalampia, koska ei jaksanut kovin kauaa. Nykyisin lähipiirissä moni lapsi kulkee kestovaipoissa ja homma näyttää suht kätevältä. Niin se aika vierii...

Miksi sä niitä silittelit? :o

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Miksi sä niitä silittelit? :o
Oikein hyvä kysymys =)
Itse olen kulkenut harsoissa vauvana, ja meillä äiti hellalla keitti ne harsot puhtaiksi kun ei ollut pesukonetta. Joten eipä tuo kestoilu ole mikään nykyajan juttu. Vaan ennen se oli ihan osa perheen arkea.

Yhteistyössä