Tyhmä kysymys 3G-verkosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja blondi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Mulla on teksti 3G puhelimessa koko ajan. Kuuluuko olla näkyvissä koko ajan vai onko siinä nyt jotain päällä?

sulla on valittuna puhelimessa joko 3g+gsm, tai pelkkä 3g käyttöön ja olet nyt 3g verkon alueella. voit valita myös pelkän gsm verkon jos haluat.

Kuuluu olla jos sulla on 3G päällä ja olet 3G-verkon alueella.

Käytätkö nettiä puhelimella? Videopuheluita? Asutko/liikutko pääasiassa 3G-verkon peittoalueella? Jos et, niin se 3G kannattaa ottaa pois, kuluttaa suotta akkua ja toisaalta jos ei koko ajan ole 3G-peitossa, niin se saattaa pätkiä yhteyttä ja katkoa puheluita.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:

Käytätkö nettiä puhelimella? Videopuheluita? Asutko/liikutko pääasiassa 3G-verkon peittoalueella? Jos et, niin se 3G kannattaa ottaa pois, kuluttaa suotta akkua ja toisaalta jos ei koko ajan ole 3G-peitossa, niin se saattaa pätkiä yhteyttä ja katkoa puheluita.

Otitko huomioon, että 900 mhz 3g kuuluu paremmin kuin gsm.

Mun ongelma on oikeastaan se että käytän kuulemma liikaa mobiilidataa joten se suljettiin. En ole käynyt kuin netissä satunnaisesti joten en ymmärrä mistä johtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja 3g:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:

Otitko huomioon, että 900 mhz 3g kuuluu paremmin kuin gsm.

No kuuluu kuuluu jos sattuu olemaan sen 3G:n peittoalueella. Mutta jos on jossain hornan vitussa niin siitä nyt ei vaan ole mitään hyötyä.

Ja lopulta siinä kuuluvuudessakin on tavan kännykänkäyttäjälle niin pieni ero, että en tiedä kannattaako sitä ihan vaan sen vuoksi pitää päällä. Kokeilemallahan tuo selvinnee.

Mitä hevon väliä sillä on akun kulutuksen kannalta, missä verkossa sitä puhelin huilaa? :o
Ei siinä mikään netti ole päällä vaikka siinä lukeekin se 3G, se vaan kertoo sen verkon tilan. Ja silloin kun on se 3G, toimii esim. netti parhaiten. Vaikka toimii se mulla ainakin 2G-verkossakin jos ollaan mökillä... On vaan kalliimpaa silloin.

Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Mitä hevon väliä sillä on akun kulutuksen kannalta, missä verkossa sitä puhelin huilaa? :o
Ei siinä mikään netti ole päällä vaikka siinä lukeekin se 3G, se vaan kertoo sen verkon tilan. Ja silloin kun on se 3G, toimii esim. netti parhaiten. Vaikka toimii se mulla ainakin 2G-verkossakin jos ollaan mökillä... On vaan kalliimpaa silloin.

Netti on samanhintaista oli millä alueella tahansa. Tai no jos on harvinainen tunti/päivähinnoittelu, niin tavallaan on kalliimpaa, kun ei ehdi surfata niin paljoa.

Kyllä sillä on. Jos siinä on se 3G-verkko päällä puhelimessa ja itse et ole sen puhelimen kanssa 3G-alueella, niin se kuluttaa enemmän akkua.

Ja hinnan suhteen sillä ei ole kyllä minkään valtakunnan tekemistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:

Se kyllä on totta, että virrankulutus on 3G:ssä isompi. Johtuu tekniikasta vissiin - puhelin keskustelee tukiaseman kanssa enemmän, tms.

Totta on, että 3G vie enemmän. Kävin kerran kysymässä puhelimestani että miksi akku on uudessa puhelimessa ihan surkea, niin heti ekana käskettiin otta GSM-asetukset käyttöön. Kysyivät vain että minkälaista käyttöni, en siis edes tarvitse oikeasti tuota 3G-verkkoa.

Yhteistyössä