Tyhjiä tupakoinnin lopettamisen jälkeen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minävaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minävaan"

Vieras
Oon nyt ollut viikon polttamatta 11sta vuoden polttamisen jälkeen ja aika tuskalliseks alkaa olo käymään. Oon koko ajan kiukkunen. Tupakka tekee mieli korvata jollain ruualla, mutta en voi koko ajan olla syömässä koska oon laihdutuksen loppusuoralla ja kiloja ei tietenkään takasin halua. En voi siis syödäkkään. Mikään purkka ei auta ei mikään. Päätä särkee myös koska oon joutunut lopettaan kahvin koska en osaa juoda kahvia ilman tupakkaa!!!
Kotona on ihan kamalaa koska mies juo kahvia ja se haju leijailee koko kämppään. Jonka jälkeen mies käy tupakalla ja se haju sitten leijaile taas. Millä ihmeellä saan täytettyä tupakattomuuden tuoman tyhjiön.

Lapsella on kamala kiukkuvaihe joka aiheuttaa stressiä entisestään. Liikunnalla ei voi korvata tyhjiöö koska en voi harrastaa sitä koska vaan vaan tiettyinä aikoina. Mitään käsitöitä tms en osaa eikä ne kiinnostakkaan. Lapsi vielä sen ikänen että ei oikein sen kaa voi mitään ihmeellistä touhuta. Tietty käydään kärryttelemässä ulkona mutta ei sinnekkään voi tunnin välein lähtee kun paha ahdistus iskee :/

Vaikka tiedän kaikki hyvät puolet mitkä tästä pidemmällä tähtäimellä seuraa niin ei se tieto lohduta yhtään. Tuntuu et musta on tullu ihan kamala äiti kun en jaksa kiinnostua olla lapsen kaa. Istun vaan ja yritän olla ilonen :/ En tajua kun sen 9kk olin polttamatta helposti, sit sorruin uudestaan heti kun en pystynyt imettämään :/ ihan ku ei ois ollu polttamatta sitä 9kk ollenkaan. Sillon halus suojella pikkusta, niin oli itsestäänselvää etten polta. Mutta nyt ei oo helppoo..Eipä kai auta kun kärsiä vaan :(

Älä Missään nimessä korvaa tupakkaa sähkötupakalla!! Olethan ollut jo tovin ilman nikotiinia ja siitähän se on tarkoitus päästä irti! Hanki Allen Carrin Vihdoinkin vapaa tupakasta -kirjanen, niin pääset varmasti irti. Minäkin pääsin 15 vuoden tupakoinnin jälkeen, eikä tehnyt edes tiukkaa, kun tajusin, etten tarvitse tupakkaa mihinkään. Ja hei! Ota kuppi kahvia: älä anna tupakan viedä muuta elämästäsi.

Älä Missään nimessä korvaa tupakkaa sähkötupakalla!! Olethan ollut jo tovin ilman nikotiinia ja siitähän se on tarkoitus päästä irti! Hanki Allen Carrin Vihdoinkin vapaa tupakasta -kirjanen, niin pääset varmasti irti. Minäkin pääsin 15 vuoden tupakoinnin jälkeen, eikä tehnyt edes tiukkaa, kun tajusin, etten tarvitse tupakkaa mihinkään. Ja hei! Ota kuppi kahvia: älä anna tupakan viedä muuta elämästäsi.

kaikki ei pääse eroon tuosta vaan :) jotkut tarvitsee muita keinoja.

• Tykkää
Reactions: rops
Hmm.. tuon kahvin juomisen lopettaminen tekee varmasti tilanteesta vaikeampaa.. ihan fyysisestikin, jos olet juonut paljon kahvia aiemmin.

Sinuna kokeilisin ottaa sitä kahvia, mun mielestä liian paha tilanne lopettaa sekä tupakointi että kahvi yhtäaikaa. Sorrut kun alkaa v*tuttaa liikaa :) Entä jos kahvin juonnin jälkeen pyörähdät ulkona, hengität syvään ja olet sen muutaman minuutin siinä ja palaa sisälle? Ikäänkuin olisit käynyt tupakalla, saat sen "tekemisen" siihen tupakoinnin tilalle? Teet tuon useamman kerran päivässä, saat sen muutaman minuutin eron lapseenkin siinä samalla ja päästeltyä höyryjä.

Tuossa menee aikaa, että tottuu siihen tupakoimattomuuteen, etenkin jos olet polttanut pitkään. Mutta ajan kanssa unohtuu (voi viedä vuosia).

Ei ole tuo kirja niin hyvä, kuin kehutaan.

Sähkötupakan puolesta liputan minäkin. 25 vuotta polttaneena (askin pari päivässä) nyt 5 kk ilman EIKÄ TEE YHTÄÄN MIELI. Tiedän että tämähän on periaatteessa riippuvuuden korvaamista toisella mutta jääpähän kaikki ne tupakan miljardit myrkyt imemättä.

Samassa tilanteessa olen minäkin. Nyt kohta 2 kk polttamatta, ja vieläkin tekee mieli tupakkaa, ja olen kiukkuinen lapsille ja miehelle.

Mä rupesin tekemään käsitöitä, se auttaa jonkin verran. Kyllä nyt kohta on villasukkia koko suvulle.

Sähkötupakan puolesta liputan minäkin. 25 vuotta polttaneena (askin pari päivässä) nyt 5 kk ilman EIKÄ TEE YHTÄÄN MIELI. Tiedän että tämähän on periaatteessa riippuvuuden korvaamista toisella mutta jääpähän kaikki ne tupakan miljardit myrkyt imemättä.

riippuvuushan se kofeiinikin on, eikä periaatteessa terveyden päälle käyvä riippuvuus itsessään kun mietitiään juurikin näitä aineita. eihän perinteisessä tupakassakaan se nikotiini sairauksia tee vaan kaikki se muu paska mitä siinä on.

Sähkötupakkaan saa niitä litkuja myös ilman nikotiinia. Voi siirtyä asteittain miedompaan ja lopulta(jos haluaa) luopua koko tavasta.

Ainoa haittapuoli on, että siitä on aina akku loppu väärään aikaan ja väärässä paikassa.

osta nikotiinikorvaustuotteita ja kofeiinitabletteja. Vaikka käyttäisit nikotiinituotteita loppuikäsi, on sekin parjon parempi kuin että jatkat polttamista. Vaikka tietysti niiistä kannattaa sit vieroittua. Laastari iholle ja joko imeskelytabletti tai nikotiini-inhalaattori. Ja jos sust tuntuu inhalaattorin käyttö hölmöltä, niin yhtä hölmöltä polttamattoman silmin näyttää tupakan käyttäminen. (Ainakin oma äiti oli jotenkin säälittävän näköinen poltetellessaan aikoinaan).

Tsemppiä, viikko on hyvä saavutus, vaikka sitten kuitenkin verrrattain lyhyt aika.
Ei se hetkessä poistu se riippuvuus, ainakaan se henkinen. Fyysinen onkin helpommin nitistetty.
Mutta tupakointi on mahdollista lopettaa, jos tahtoo.
Taistelutahtoa siihen tarvitaan..
nim. pian 13 v ilman.

Minun neuvo: mies kans lopettamaan polttaminen. Se on hyväksi teille molemille, helpompaa myös yhdessä lopettaa kun ei tarvi kattoa kun toinen polttaa, ja onhan teillä pieni lapsikin ilmeisesti joten sille lapselle myös parasta, tupakansavun myrkyt kun siirtyy vaatteilta ja iholta lapseenkin. Ja röökinhajuiset vanhemmat, onko sellaisen sylissä kiva istua.

kaikki ei pääse eroon tuosta vaan :) jotkut tarvitsee muita keinoja.

Niinpä, yksi keino on juurikin tuo Allen Carrin kirja, jolla minäkin pääsin tupakasta irti. Ja ilman nikotiinia tai muita korvaavia tuotteita.

Miksi ihmeessä viikon jälkeen kannattais ottaa annos nikotiiniä, josta yrittää päästä eroon??

Ja aloittajalle; lue tuo kirja. Vieroitusoireita sulla vaan on, yhdellä tutulla tuo tupakan lopettaminen laukaisi jopa lievän masennuksen; mutta ne kaikki on ohimenevää. Kolmen viikon jälkeen nikkikset helpottaa, kirjasta saat apuja niiden kestämiseen. :)

Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;27553384:
Sähkötupakkaan saa niitä litkuja myös ilman nikotiinia. Voi siirtyä asteittain miedompaan ja lopulta(jos haluaa) luopua koko tavasta.

Ainoa haittapuoli on, että siitä on aina akku loppu väärään aikaan ja väärässä paikassa.

no se nyt on ihan kiinni siitä pitääkö huolen siitä että latailee. varsinkin kun niissä on kaikissa usb laturi niin voi latailal koulussa / töissä, tai hommaa autolaturin jne... ei se sitä hurjan kauaa lataile edes. tunnin sisään yleensä on aina ladannut täysiin.

ja voihan sen ohittaa silläkin että ostaa joko kaksi vehettä tai sitten yhden modin johon hankkii pari akkua, aina on ottaa ladattu käyttöön kun toisesta loppuu hönkä.

investointina nuo kaksi ei ole kovinkaan järjetön hinta verrattuna siihen paljonko menee kuussa tupakoihin ihmisillä, akkuja kun ei tarvitse joka kuukausi ostella :)

no se nyt on ihan kiinni siitä pitääkö huolen siitä että latailee. varsinkin kun niissä on kaikissa usb laturi niin voi latailal koulussa / töissä, tai hommaa autolaturin jne... ei se sitä hurjan kauaa lataile edes. tunnin sisään yleensä on aina ladannut täysiin.

ja voihan sen ohittaa silläkin että ostaa joko kaksi vehettä tai sitten yhden modin johon hankkii pari akkua, aina on ottaa ladattu käyttöön kun toisesta loppuu hönkä.

investointina nuo kaksi ei ole kovinkaan järjetön hinta verrattuna siihen paljonko menee kuussa tupakoihin ihmisillä, akkuja kun ei tarvitse joka kuukausi ostella :)

Mulla ON kaksi vekotinta ja silti on aina akut tyhjänä. Usb:llahan se lataaminen onnistuu, mutta ei se auta jos akku loppuu koiralenkillä tai puistoilureissulla. Joo, ei olisi ongelmaa jos en olisi lahopää :ashamed:

Olen ratkaissut ongelman ottamalla käspussiin hatävara Nicorettea.

Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;27553916:
Mulla ON kaksi vekotinta ja silti on aina akut tyhjänä. Usb:llahan se lataaminen onnistuu, mutta ei se auta jos akku loppuu koiralenkillä tai puistoilureissulla. Joo, ei olisi ongelmaa jos en olisi lahopää :ashamed:

Olen ratkaissut ongelman ottamalla käspussiin hatävara Nicorettea.

:x tuo on kyllä semmonen iljetys tuo niksapurkka...

mjoo, se pitäisi aina ladata aamuin illoin se laite. kahdella laitteella ei oikeasti pitäisi ikinä tulla tilannetta ettei muka olisi höyryttelymahista :D mutta joo, lahosta päästä kyllä kärsii ihminen sitten muutenkin elämässä :D

Yhteistyössä