Mies lopetti tupakoinnin ja on nyt itsensä haamu..:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen tytön äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmen tytön äiti

Vieras
On nyt 3vkoa ollut polttamatta,ennen poltti ehkä n.5 savuketta/pv.Nyt mussuttaa nicorette-purkkaa viekkareihin.Olen iloinen ja ylpeä miehestä,kun ei polta ja olen kannustanut häntä,mutta...Mies tuntuu masentuneen tai jotain.Hermostuu pienistä,ei pysty keskittymään mihinkään.Töissäkin ovat ihmetelleet,että miten niin rauhallinen mies on yhtäkkiä aivan hermoraunio..Ei jaksa lasten melua kotona vaan karkaa piharakennukseen.
Tänään kun tulin töistä niin mies oli sulkeutuneena makkariin,lapset olivat syöneet suklaakalenterinsa ym.Mies kertoi siellä valmistautuvansa iltavuoroon,kolmeksi oli töihin meno.Lähtiessä romahti itkemään olkaani vasten;( Ei osannut sanoa syytä itkuun,ei vaan kuulemma oikein enää jaksa..Lähti kuitenkin töihin ja soitinkin hänelle sinne ja kaikki oli ok siellä.Minulla on ikävä miestäni,koska se ihminen ei tunnu enää samalta!En itse polta niin en voi ymmärtää tietenkään,mitä se lopettaminen on..Mutta miten voisin miestä tukea läpi näiden vaikeiden aikojen?Ollaan vasta muutettukin omana taloon ja mies on paljon puuhastellut remontin parissa työn ohella,kaikki asiat on päällekkäin.Lapsetkin ovat levottomia,äänekkäitä jatkuvasti,ja se hermostuttaa meitä molempia..:(

Yritän saada miehen lääkärille,jos ei nuo oireet mene ohi..Huomiseksi järjestin meille kahdenkeskistä aikaa,mennään syömään ja anoppi lupasi illan hoitaa lapsia.Haluan antaa miehen nyt rentoutua,kun tämä on ollut pelkkää arkea.Ja palkitsen hänet tupakoinnin lopettamisesta.Pitää vaan antaa ajan kulua...

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Alkuperäinen kirjoittaja §:
jos vierotusoireet on pahat, työterveyslääkäri voi kirjoittaa reseptin lääkkeelle, jolla tupakasta vierottuu helpommin.

Mutta ko ottaa huomioon ne lääkkeen sivuoireet nii enpä tiä kannattaako, jos ilmanki pärjää. :whistle:

eipä tunnu pärjäävän...

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
jos vierotusoireet on pahat, työterveyslääkäri voi kirjoittaa reseptin lääkkeelle, jolla tupakasta vierottuu helpommin.

Mutta ko ottaa huomioon ne lääkkeen sivuoireet nii enpä tiä kannattaako, jos ilmanki pärjää. :whistle:

eipä tunnu pärjäävän...

Ei sitä minusta voi vielä kolmen viikon jälkeen sanoa pärjääkö vai ei.

Mulla on kans se käsitys että ne vierotus-oireet on just tommosia mitä miehelläs on tullu..ja kyl se kai voi ehkä viikkoja kuukausia kestää ennenkö on kokonaan erossa siitä tupakasta, mut kun sen jaksaa ni sit helpottaa ainakin tupakasta johtuvat vierotusoireet..näin oon ymmärtäny..henkinen puoli on sit toinen, ihmisen taustasta ja miks on siihen kiinni jääny,miksi käytti riippuu se puoli sitten.

5 savuketta /vrk ei ole niin paljon että siitä useimmille mitään hirveitä niksoja tulisi varsinkin kun purkkakin on käytössä eli epäilisin muuta vaivaa, masennusta tms.

Minkävahvuista purkkaa miehesi muuten syö ja paljonko? Yksi mahdollisuus on tietysti se, että on "ylikorjannut" nikotiinivajettaan ja saa nyt reilusti isompaa nikotiiniannosta kuin ennen.

No mun mielestä kuulosti siltä et tossa nyt on jotain muuta ku pelkkä tupakoinnin lopetusoireet!?? Ärtyily kyllä varmaan kuuluu monelle lopettaneelle kuvaan. Koittakaa keskustella asiasta, mistä tahansa asiasta ..jos sillä sattuski oleen nyt jotain muuta sydämmellä!?
Jaksamisia sinne :)

Pitääpä tarkistaa mieheltä tuo nikotiinin määrä..On mies kyllä väsykin,tekee epäsäännöllistä vuorotyötä,eikä saa ikinä nukuttua kunnolla.Luojan kiitos,ensi viikolla alkaa 4vkon loma hällä!Kiitos tuesta,näytänpä illalla miehelle näitäkin kommentteja:)

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
nyt voin olla ihan harhateillä.. mutta jospa miehelläsi on toinen nainen ja siksi lopetti tupakoinninkin..

Ei ehtisi olla..:) Ja meidän avioliitto kyllä voi hyvin.Mies käy vain töissä ja on kotona lasten kanssa,ja työpaikallaan on vain miehiä,ja minulla miehen vuorolista:) Ehä se onkin syy väsymykseebn,ei ole miehellä edes harrastuksia,aina vain töitä tai kotia..

Yhteistyössä