twist stepperi

  • Viestiketjun aloittaja gattoliga
  • Ensimmäinen viesti
joka toine päivä koitan stepata ja joka toinen päivä jumpata muuten.
Jos on rankempi reeni pidän kyl välipäivän, kuten tänään on :) Toisn siivoisn koko talon ja vaihdoin verhojakin, eli ihan hyvää liikuntaa sain...Viel ois sauna pestävä :snotty: *huokasu*
steppaan joko 20 min 30 min tai 40 min putkeen....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2007 klo 20:46 Stepperi81 kirjoitti:
Muakin arvelutti alkuun, että pilaako moinen vehjes meidän kauniin olkkarin :LOL: Mutta se toi Prisman stepperi on aika kaunis, eikä ainakaan vielä tunnu siltä, että olkkari oliskin kuntosali :attn:

Joo, mä ja tänää nauroin, että taitaa olohuoneesta tulla kuntosali, kun mä aina haaveilen uusista kuntolaitteista. No onneks nyt olen saanut rajoitttua mielitekoni. Joten olohuoneessa on vain kuntopyrä ja Twisteri (vanhempiperusstepperi saa siirtyä varastoon). Kuntopyöräkään ei minusta hirmuja häiritse, vaikka tietty aika kookas onkin.
Noista eri malleista kun twisterin suhteen on ollut puhetta, niin ostin tänään juuri semmoisen käsituettoman. Mutta sit siin on ne kumiremmit samalla. Alkuu hirnuin,että niitä lenksuja ois kyllä lyhennettävä, kun on niin löysät. Mutta hitto kun yllätyin kuin pian rupes käsissä polttaa niit heilutellessa... on vissii käsivoimat hiukka huvennu, vaikka kahta pientä päivittäin kanniskelen.
 
Steppaaja 81
Mulla meni viime viikko vaan yhdellä steppauskerralla, kun oli niin paljon työkiireitä. :ashamed: Tänään vedin toista kertaa 30 minsan treenin. Poljin rauhaisaan tahtiin ja sit lopussa parin minsan spurtit.

En mä kyllä jaksais tuntia vetää millään :( Mut on toi 30 minsaa puolet enemmän mitä aikaisemmin. Tosin kalorimäärä ei tuu tolla puolella unnilla kauheaksi, koska kuitenkin teen sen verrran rauhallisemmin, että jaksan niin kauan. Jospa se tästä kuntokin kasvais. Tällä kertaa yritän olla tekemättä sitä virhettä, että jos jää vaikka viikkoon tekemättä, niin hylkään koko homman.
=)
 
Christina
Mullakin on taas polvi alkanut kestää steppailua paremmin. Tunnin treenejä vedän, pitäisi alkaa vähitellen nostamaan niitä 90min..( Keventäjien kunto-ohjaajan mukaan :whistle: ).
Välillä pidän stepperissä 2-3päivän taukoja, ja käytän kuntopyörää..
Mullakin on kummatki vehkeet olkkarissa, aikamoinen kuntosali joo..Vielä olis yläkerrassa soutulaite (lainassa vaan..), mutta sitä en taida olkkariin enää raahata B)

Johtuneeko steppailusta vai itse laihdutuksesta, mutta kummasti on alkaneet farkut löystyä jalassa. Varsinkin reisistä ja pepusta, tuntuvat jo lökäpöksyiltä ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2007 klo 21:16 Steppaaja 81 kirjoitti:
Mulla meni viime viikko vaan yhdellä steppauskerralla, kun oli niin paljon työkiireitä. :ashamed: Tänään vedin toista kertaa 30 minsan treenin. Poljin rauhaisaan tahtiin ja sit lopussa parin minsan spurtit.

En mä kyllä jaksais tuntia vetää millään :( Mut on toi 30 minsaa puolet enemmän mitä aikaisemmin. Tosin kalorimäärä ei tuu tolla puolella unnilla kauheaksi, koska kuitenkin teen sen verrran rauhallisemmin, että jaksan niin kauan. Jospa se tästä kuntokin kasvais. Tällä kertaa yritän olla tekemättä sitä virhettä, että jos jää vaikka viikkoon tekemättä, niin hylkään koko homman.
=)
Mulla ollut myös melkein kahden viikon steppeilu tauko. Tämä viikko menee varmaan vielä steppailematta. (syy on hyvä, mutten tässä sitä mainitse).

Kyllä sinä sen tunnin pian jaksat steppailla. Ja jos aika tuntuu liian vähäiseltä tuon 30min suhteen, tee vaikka kaksi treeniä. Toinen aamupäivällä ja toinen illalla.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2006 klo 18:48 hämillään kirjoitti:
siis oikeesti teillä tulee hiki jo 10min jälkeen??
Hmmm..teenköhän jotain väärin kun poljen 50 min ja nihkee hiki tulee enkä hengästy ees.. Ja askelia tulee 1100 per 15min eli noin 3500 askelta poljen tuon 50min aikana ja vastus raskaimmalla..kaloreita kuluu noin550.
Ja niin, poljen askeleet kunnolla pohjaan asti.

Paljon teillä tulee noita askeleita?

..tietty mulla ihan peruskunto, etten nyt ihan "nollasta" ole aloittanut..mutta kuitenki ihmetyttää...
Kyllähän normaalisti steppaamalla jaksaa vaikka kuinka kauan, mutta vaihdappa asentoa, esim. mene tosi matalalle ja hinkuta siinä menemään niin takuulla tulee lämmin.. Itse steppaan aina tunnin kerrallaan, askelia n.3600 sinä aikana, joka kymmenes minuutti kova spurtti jossa matalalla hinkkaan menemään niin että hiki lentää.. :)
 
Mä kanssa vaihdan asentoa, välillä pylperi pitkällä ja taas mennään :attn: Mutta vaihtelua se tuo. Nyt steppailen joka toine/kolmas päivä ja huomaan että se tahti on mulle hyvempi parempi. Kerkee levätä lihakset ja jaksaa taas seuraavalla kerralla paremmin.
Meillä kanssa stepperi tuvassa. Mä oikeestaan sitä häiritsevänä tai rumana näe, ennemmin tulee mukava olo kun käy vieraita jotka ihastelee "ai sullakin on tällänen, mä oon kanssa haaveillu tästä" Sit pääsen suu vaahdossa kertoon kuinka kiva vehje se on B)

Kohta mulle tulee heppa kotiin niin voi jäädä keväällä vähemälle toi steppailu kun luonto vetää enemmän puoleensa aurinkoisine päivineen. Mutta sateisina ja pimeinä aikoina toi on aivan mahtava keksintö!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.02.2007 klo 12:27 Maitokaakao kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2006 klo 18:48 hämillään kirjoitti:
siis oikeesti teillä tulee hiki jo 10min jälkeen??
Hmmm..teenköhän jotain väärin kun poljen 50 min ja nihkee hiki tulee enkä hengästy ees.. Ja askelia tulee 1100 per 15min eli noin 3500 askelta poljen tuon 50min aikana ja vastus raskaimmalla..kaloreita kuluu noin550.
Ja niin, poljen askeleet kunnolla pohjaan asti.

Paljon teillä tulee noita askeleita?

..tietty mulla ihan peruskunto, etten nyt ihan "nollasta" ole aloittanut..mutta kuitenki ihmetyttää...
Kyllähän normaalisti steppaamalla jaksaa vaikka kuinka kauan, mutta vaihdappa asentoa, esim. mene tosi matalalle ja hinkuta siinä menemään niin takuulla tulee lämmin.. Itse steppaan aina tunnin kerrallaan, askelia n.3600 sinä aikana, joka kymmenes minuutti kova spurtti jossa matalalla hinkkaan menemään niin että hiki lentää.. :)
Mulla tuo on niin kerrasta kiinni. Miten alkaa sujumaan. Joskus tekee 40min tiukkaa joskus yli 80min menee heittämällä. Sama on tuon "hikoilun" kanssa. En tiedä mikä siinä on. Steppereissä on eroja. Ite huomasin kun oli uus stepperi, että väsyin sillä vartissa, vaikka normaalisti steppailin silloin 60-85min iisisti.
 
Kertokaas, oliskos se prisman 59e stepperi hyvä?Siinä on ne käsituet...

Siis miten te vaihtelette asentoja?Kertokaa...Jos vaikka hankkisin ku viiminen päivä tulee palkka..Ajattelin liittyä myös keventäjiin, eli palkka hupenee kuntoiluun ja laihduttamiseen. :D
 
Steppaaja81
Mulla on se Prisman stepperi ja olen ollut tyytyväinen. Tosin nyt en ole taas ehtinyt ja jaksanut steppailla, muttayritän ajatella, ettei se ole maailman loppu, vaan steppaan taas kun ehdin ja jaksan. B)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.03.2007 klo 10:19 Ljusa kirjoitti:
No kertokaas löytyykö mistään mini twist stepperiä?? Onko tullut vastaan netti kaupoissa tai tavarataloissa.


Jos tarkoitat sellaista missä ei ole sitä käsitukea, niin minä ostin sellaisen euromarketista. Siinä oli kyl sellaset kumirinksut käsijumpalle, mut heivasin ne pois. Hinta oli jotain 30-40 euroa kutakuinkin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.03.2007 klo 11:44 orjatar kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.03.2007 klo 10:19 Ljusa kirjoitti:
No kertokaas löytyykö mistään mini twist stepperiä?? Onko tullut vastaan netti kaupoissa tai tavarataloissa.


Jos tarkoitat sellaista missä ei ole sitä käsitukea, niin minä ostin sellaisen euromarketista. Siinä oli kyl sellaset kumirinksut käsijumpalle, mut heivasin ne pois. Hinta oli jotain 30-40 euroa kutakuinkin.
No just tuota.. Kävin euromarketissa, muttei siellä ollut yhtäkään stepperiä :/ Pitää yrittää ettii. Enkä kyl paljon tuota enempää viitsi maksaa. Normaali steppereitä (mini) löysin prismasta 25e, mutta kun haluaa sen twistin. Ja käsituellista ei kämppään mahdu (ja ne maksaakin enemmän).. Pitää kytätä sitä euromarkettia, josko ne hankkii niitä lisää.
Kiits.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.03.2007 klo 17:58 Ljusa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.03.2007 klo 11:44 orjatar kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.03.2007 klo 10:19 Ljusa kirjoitti:
No kertokaas löytyykö mistään mini twist stepperiä?? Onko tullut vastaan netti kaupoissa tai tavarataloissa.


Jos tarkoitat sellaista missä ei ole sitä käsitukea, niin minä ostin sellaisen euromarketista. Siinä oli kyl sellaset kumirinksut käsijumpalle, mut heivasin ne pois. Hinta oli jotain 30-40 euroa kutakuinkin.
No just tuota.. Kävin euromarketissa, muttei siellä ollut yhtäkään stepperiä :/ Pitää yrittää ettii. Enkä kyl paljon tuota enempää viitsi maksaa. Normaali steppereitä (mini) löysin prismasta 25e, mutta kun haluaa sen twistin. Ja käsituellista ei kämppään mahdu (ja ne maksaakin enemmän).. Pitää kytätä sitä euromarkettia, josko ne hankkii niitä lisää.
Kiits.
Tässä ihan hiljattain (n kuukaus) oli euromarketilla niitä ministeppereitä hintaan 29.90. Nyt menneellä viikolla olikin sitten niitä käsituellisia. Anttilassa olen myös ministeppereitä nähnyt.
 
Steppaaja81
Mulla roiskaa hiki jo kymmenessä minuutissa. Tein keskiviikkona sillee, että lämmittelin eka stepperillä 10 minsaa ja sitten perään 20 minsan jumpan. Aikaa meni vaan puoli tuntia, mut olin kyllä ihan hikinen homman jälkeen, joten ehkä se jotain tehos? =)
 
piippi
H*tto! Pyörin alkuillasta hobbarin sivuilla ja lisäsin twist-stepperin ostoskoriin. Jäin tilauksen tekeminen silloin kesken ja nyt kun olisin tilauksen tehnyt, sivu ilmoittaa vain, ettei tuotetta enää ole ja jälkitoimituksesta ei anneta mitään lupauksia. Olisin niin halunnut tuon hobbarin mallin, mut pitää toivoa, että toi Prisma-versio olisi jotenkin edes kunnollinen...
 
A shadieeyah
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.03.2007 klo 23:59 piippi kirjoitti:
H*tto! Pyörin alkuillasta hobbarin sivuilla ja lisäsin twist-stepperin ostoskoriin. Jäin tilauksen tekeminen silloin kesken ja nyt kun olisin tilauksen tehnyt, sivu ilmoittaa vain, ettei tuotetta enää ole ja jälkitoimituksesta ei anneta mitään lupauksia. Olisin niin halunnut tuon hobbarin mallin, mut pitää toivoa, että toi Prisma-versio olisi jotenkin edes kunnollinen...
kokeileppa uudestaan.
ainakin tällä hetkellä niitä näyttäisi olevan varastossa..ei puhetta ollut jälkitoimituksesta kun testasin että voiko tilata..
 
piippi
^^ Kiitos vinkistä! Kokeilin uudelleen ja nyt on stepperi tulossa! (Odotan enää jännittyneenä kotoa tulevaa kitinää, että pitääkö tänne kaikkea ostaa... :headwall: .) Juu-u, pitää B) .

^Ja hyvä tietää, että Prisman stepperikin olisi ollut tosi hyvä. Sen olisin kohta käynyt muutoin ostamassa.
 
A shadieeyah
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.03.2007 klo 17:01 piippi kirjoitti:
^^ Kiitos vinkistä! Kokeilin uudelleen ja nyt on stepperi tulossa! (Odotan enää jännittyneenä kotoa tulevaa kitinää, että pitääkö tänne kaikkea ostaa... :headwall: .) Juu-u, pitää B) .

^Ja hyvä tietää, että Prisman stepperikin olisi ollut tosi hyvä. Sen olisin kohta käynyt muutoin ostamassa.
se tossa hobbarin versiossa on positiivisempaa..että jos ei satu olemaan ihan standardi mitotettu käyttäjä niin sitä nojatankoa voi säätää, kun taas prisman mallissa ei voi.
tsemppiä..siitä se lähtee :D
 
Steppaaja81
Mulla on ollu kaamee kevätflunssa ja kuntoilu tauolla. Oon tehny vaan peruslenkit koiran kanssa. Silti en anna itseni vaipua epätoivoon, vaan annan stepperin toimittaa vaatetelineen virkaa parantumiseen asti B)
 
Oon tässä lueskellu nuita teijän juttuja. Ite ostin kans moisen vehkeen, ensin Prismasta mut oli huono joten palautin ja tilasin HobbyHallista sit uuden. Oli muuten paljon tehokkaampi eikä oo niitä piikkejä pistelemässä jalkapohjiin... Noh, steppaillut oon vaihtelevasti 2-6krt viikossa 15-50min kerrallaan. Aika tavallinen on puol tuntia. Raskain on päällä ja askelpareja kertyy puolessa tunnissa noin 1600 että aikas hidas vauhti mulla ku vertailee muihin... Oon pitäny sykemittaria ja yrittäny siinä 140-150 paikkeilla sykettä pitää.
Tässä nyt mietinkin et mikä on se perus asento millä pitäs nuita tuloksia alkaa tulee??? Ei kerta kaikkiaan vaan läski lähe eikä kiiteydestä tietoakaan... :( On kuitenki jo reilun kuukauden tuolla veivannu, tälle viikolle aloitin vielä painonvartijoiden pisteiden laskunkin... tavoitteena ois 10kg saada ainaki pois.

Kertokaas vinkkejä mitä mun pitää tehä paremmin!!!!!!!
 
..mie saan sen vaikka väkisin...mie *hölmö* kiukuspäissään mieheltä leikisti salaa tilasin vempeleen.. asiasta on puhuttu jo kohta kolme kuukautta mut ko mie kuulen vaa *juu katotaan..* no nyt ei katota kun otetaan vastaan ja sit tää mamma alkaa kitkuttaa... :whistle: ;)

ja lapset kans oottaa uutta vekotinta kuin kuuta nousevaa.. :D
 
A shadieeyah
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2007 klo 22:32 Kränä kirjoitti:
Oon tässä lueskellu nuita teijän juttuja. Ite ostin kans moisen vehkeen, ensin Prismasta mut oli huono joten palautin ja tilasin HobbyHallista sit uuden. Oli muuten paljon tehokkaampi eikä oo niitä piikkejä pistelemässä jalkapohjiin... Noh, steppaillut oon vaihtelevasti 2-6krt viikossa 15-50min kerrallaan. Aika tavallinen on puol tuntia. Raskain on päällä ja askelpareja kertyy puolessa tunnissa noin 1600 että aikas hidas vauhti mulla ku vertailee muihin... Oon pitäny sykemittaria ja yrittäny siinä 140-150 paikkeilla sykettä pitää.
Tässä nyt mietinkin et mikä on se perus asento millä pitäs nuita tuloksia alkaa tulee??? Ei kerta kaikkiaan vaan läski lähe eikä kiiteydestä tietoakaan... :( On kuitenki jo reilun kuukauden tuolla veivannu, tälle viikolle aloitin vielä painonvartijoiden pisteiden laskunkin... tavoitteena ois 10kg saada ainaki pois.

Kertokaas vinkkejä mitä mun pitää tehä paremmin!!!!!!!
siis eihän se yksistään tietenkään kaikkia läskejä.,..ruokavalio ja perus vatsalihakset päälle..mut esim pepun treenaukseen. laitat kädet seuraavasti:
Kyynärpäät siihen nojatankojen kaarrekohtaan ja otat ylhäältä kiinni.
sit peppu sopivasti pystyyn :LOL: okei joo hauskalta kuullostaa mutta se treenaa ahteria. sit sillä tekee vaikka 5min sitten pystyssä 5min ja sitten taas silleen.
Ja joku neuvo en muista missä että vetää vatsan sisään ja steppaa minuutin ja laskee normaaliksi ni se tehostais vatsatreeniä.
 

Yhteistyössä