Tv-lupa kallistuu tass. Aiotko maksaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en maksa!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mä";24910825]Riippuu tulkitsijasta. Mun näkemyksen mukaan Yle on laajentunut tarjontaansa vastaamaan nykypäivän vaatimuksia ja televisionkatsomistarpeita. Tietty, jos sulle riittää pelkkä päreiden valossa savupirtissä eläminen, niin kaikki siihen verrattuna on pöhöttymistä.[/QUOTE]

YLEn voisi panna maksukortin taakse ja silloin kukaan maksamaton ei katsoisi vahingossakaan YLEä.

Et ole tainnut kuulla kultaisesta keskitiestä, kun sun ainoat vaihtoehdot tuntuvat olevan äärilaitoja.

mun mielestä kaikki kanavat voisi muuttua samallatavalla maksuteeveeksi kun nuo lisäkanavat, saisivat ihmiset valita haluamansa, itse voisin luopua maikkarista ja ylen kanavista, nelosesta eteenpäin voin kanavista maksaa.

tai maksan jo nyt löisäkanavista, tulisi huomattavasti halvemmaksi maksaa kanavista joita käyttää.

mun mielestä kaikki kanavat voisi muuttua samallatavalla maksuteeveeksi kun nuo lisäkanavat, saisivat ihmiset valita haluamansa, itse voisin luopua maikkarista ja ylen kanavista, nelosesta eteenpäin voin kanavista maksaa.

tai maksan jo nyt löisäkanavista, tulisi huomattavasti halvemmaksi maksaa kanavista joita käyttää.

Jep samaa mieltä, tai sitten ne mainokset.

YLEn voisi panna maksukortin taakse ja silloin kukaan maksamaton ei katsoisi vahingossakaan YLEä.

Et ole tainnut kuulla kultaisesta keskitiestä, kun sun ainoat vaihtoehdot tuntuvat olevan äärilaitoja.
Ei voi, koska Yle on julkinen palvelu ja hätätiedotuskanava. Tai sitten pitäisi perustaa uusi "Yle", joka olisi hoitaisi kaikki nykyisen laissa säädetyt velvollisuudet.

Julkisen palvelun ohjelmatoiminnan tulee erityisesti:
1) tukea toimivaa kansanvaltaa ja jokaisen osallistumismahdollisuuksia tarjoamalla monipuolisia tietoja, mielipiteitä ja keskusteluja sekä vuorovaikutusmahdollisuuksia;
2) tuottaa, luoda ja kehittää kotimaista kulttuuria, taidetta ja virikkeellistä viihdettä;
3) ottaa ohjelmistossa huomioon sivistys- ja tasa-arvonäkökohdat, tarjota mahdollisuus oppimiseen ja itsensä kehittämiseen, painottaa lapsille suunnattuja ohjelmistoja sekä tarjota hartausohjelmia;
4) kohdella ohjelmatoiminnassa yhtäläisin perustein suomen- ja ruotsinkielistä väestöä, tuottaa palveluja saamen, romanin ja viittomakielellä sekä soveltuvin osin myös maan muiden kieliryhmien kielellä;
5) tukea suvaitsevaisuutta ja monikulttuurisuutta sekä huolehtia ohjelmatarjonnasta myös vähemmistö- ja erityisryhmille;
6) edistää kulttuurien vuorovaikutusta ja ylläpitää ulkomaille suunnattua ohjelmatarjontaa;
7) välittää asetuksella tarkemmin säädettäviä viranomaistiedotuksia ja varautua televisio- ja radiotoiminnan hoitamiseen poikkeusoloissa.
Yle yhtiönä - Lait ja säädökset - Laki Yleisradio Oy:stä

YLE on yleishyödyllinen joten se ei käy. Sen sijaan se pitäisi hoitaa verovaroin, koska nekin joilla ei ole televisiota käyttävät YLE:n palveluita. Sama kuin vain kiinteistöjen omistajat maksaisivat palomiesmaksua.

[QUOTE="mä";24910895]Ei voi, koska Yle on julkinen palvelu ja hätätiedotuskanava. Tai sitten pitäisi perustaa uusi "Yle", joka olisi hoitaisi kaikki nykyisen laissa säädetyt velvollisuudet.

Yle yhtiönä - Lait ja säädökset - Laki Yleisradio Oy:stä[/QUOTE]

Montako tv- ja radiokanavaa YLE tarvitsee hätätiedotuksiin?

Ihan vitun järkevää kuunnella Kälviällä rekan noston olevan käynnissä Polvijärvellä tiellä numero 4462.:D

[QUOTE="mä";24910945]Hätätiedotukset ovat vain yksi Ylen tehtävistä, opit sen kunhan kasvat.[/QUOTE]

Julkisen palvelun ohjelmatoiminnan tulee erityisesti:
1) tukea toimivaa kansanvaltaa ja jokaisen osallistumismahdollisuuksia tarjoamalla monipuolisia tietoja, mielipiteitä ja keskusteluja sekä vuorovaikutusmahdollisuuksia;
2) tuottaa, luoda ja kehittää kotimaista kulttuuria, taidetta ja virikkeellistä viihdettä;
3) ottaa ohjelmistossa huomioon sivistys- ja tasa-arvonäkökohdat, tarjota mahdollisuus oppimiseen ja itsensä kehittämiseen, painottaa lapsille suunnattuja ohjelmistoja sekä tarjota hartausohjelmia;
4) kohdella ohjelmatoiminnassa yhtäläisin perustein suomen- ja ruotsinkielistä väestöä, tuottaa palveluja saamen, romanin ja viittomakielellä sekä soveltuvin osin myös maan muiden kieliryhmien kielellä;
5) tukea suvaitsevaisuutta ja monikulttuurisuutta sekä huolehtia ohjelmatarjonnasta myös vähemmistö- ja erityisryhmille;
6) edistää kulttuurien vuorovaikutusta ja ylläpitää ulkomaille suunnattua ohjelmatarjontaa;
7) välittää asetuksella tarkemmin säädettäviä viranomaistiedotuksia ja varautua televisio- ja radiotoiminnan hoitamiseen poikkeusoloissa.

Miksi maksamme puolustusvoimista. Ihan sama juttu.

[QUOTE="vieras";24910978]7) välittää asetuksella tarkemmin säädettäviä viranomaistiedotuksia ja varautua televisio- ja radiotoiminnan hoitamiseen poikkeusoloissa.

Miksi maksamme puolustusvoimista. Ihan sama juttu.[/QUOTE]

Suomen puolustusvoimat ovat rauhan tae ja siksi siitä kannattaa maksaa.

Sulla "en maksa!" taisi loppua argumentit kesken. Yle toteuttaa jokaisen sille määrätyn velvoitteen, kaupalliset kanavat eivät samaa tarjontaa tuota. Ja epäillä sopii, tulisivatko tuottamaankaan, jos Yle lakkautettaisiin.

Tähän voi tulla tietenkin itkemään, että vähemmistöille ei pidä tehdä ohjelmaa, jos se ei kaupallisesti kannata. Ei lapsettomien veroissa maksamat lapsilisätkään heille kannata, lapsilisät siis pois.

• Tykkää
Reactions: Lilii lisänimetön
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;24911044:
Vastaan nyt vain tähän ja tähänkin kierrellen: jos olisin diktaattori, kieltäisin melkein kaikki kaupalliset kanavat, koska niiltä tulee vain sontaa. Sallisin vain Rondon ja Radio Helsingin. :saint:

Jos sinä olisit perussuomalainen kansanedustaja joutuisit diktaattoripuheillasi lokakampanjan kohteeksi, mutta kun et ole, saat jatkaa haaveilujasi diktatuurista...

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;24910616:
Niin, minä olen ystävällinen. Sinä et, koska sinun vuoksesi maksu kallistuu taas.

Jos tämä pitää paikkaansa niin miksi sinä vuonna, kun YLE kamppanjoi tätä ja maksajia tuli enemmän kuin koskaan, maksu kallistui todella paljon? Lopeta sinäkin se maksaminen, ihan oikeasti. Maksu ei pienenny vaan nousee vaikka kaikki maksaisi, sen YLE näytti jo toteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;24911295:
Jos olisin kansanedustaja, puhuisin kuten kansanedustajan sopii. Nyt olen virtuaalihahmo aiheettomalla keskustelupalstalla, ja puhun kuten Liliin sopii.

Nimimerkillä kirjoittaminen netissä pitäisi kieltää lailla jotta sinä et uskaltaisi laukoa ihan mitä tahansa tyhmyyksiä.

Yhteistyössä