Kanavapakettien omistajat, maksatteko myös TV-luvan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wanha-Rouva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Maksan ja maksaisin sen vaikka ei olisi sitä kanavapakettia. Mun mielestä se paketin hinta ei ole kallis, kun en mä kuitenkaan tyhjästä maksa. Ja onhan tv-luvastakin enemmän hyötyä, koska on paketin kanssa enemmän kanavia.

Lain mukaan kysymyksesi on hassusti aseteltu. Ethän voi omistaa kanavapaketin katselemiseen tarvittavia vempaimia jos TV-maksu ei ole kunnossa. Näin siis täydellisessä maailmassa.

Alkuperäinen kirjoittaja RedSpecial:
Lain mukaan kysymyksesi on hassusti aseteltu. Ethän voi omistaa kanavapaketin katselemiseen tarvittavia vempaimia jos TV-maksu ei ole kunnossa. Näin siis täydellisessä maailmassa.

No meillä on vempaimet muttei lupaa. Ja koskaan ei tv-lupaa tulla maksamaan ellei narahdeta. Ja ylen kanavat saisi meiltäkin poistaa kokonaan

Alkuperäinen kirjoittaja Halinappi:
ku ei oo kiva sitte jälkikäteen maksella sakkoja ja menettää tv:tä

Jos kärähtää TV-Maksuttomasta katselusta niin ei todellakaan menetä televisiota tms. Televisio maksun päälle joutuu maksamaan taantuvasti maksuja & sakon. Kukaan ei tietenkään sano että "joo seitsämän vuotta ollaan tuijotettu ilman lupia" vaan ainahan se televisio on ostettu kirpparilta edellisenä päivänä. Siksipä sanktioita joutuu maksamaan aina vähintään 50e. Joku tuttava tästä on joskus tohkeissaan selittänyt. Jos tarkastaja tulee ovelle niin ei todellakaan tarvitse päästää sisälle tai kohdella kuin murhaa selvittävää poliisia. Asiallinen mutta topakka käytös riittää. Toisaalta siinähän sitä selittää kun tarkastaja kertoo peilanneensa asennusta television -niillä on jotain mahdollisuuksia nuuskia noita asioita. Eli ovisilmän tarkkailu lienee paras keino tarkastajan välttämiselle.

TV Maksu ja sen valvonta on todella vanhanaikainen systeemi. Toki järjestelmällä on työllistävä vaikutus mutta ehkä tarkastajien työpaikat ei ole se oleellinen asia. Itse olen sitä mieltä että mainosrahoitteisten kanavien tilalle tarvitaan sitoutumattomampi kanava jonka ei tarvitse miettiä jokaisessa ohjelmavalinnassaan mainostajien mieltymyksiä. Yleisradion asiaohjelmat ovat aivan toiselta planeetalta verrattuna esim. maikkarin tekeleisiin. Uutisissakaan Yleisradiolla ei ole tapana näyttää esim. Jussi Ahteen kokaviivojen vetelyä vaan toiminta on huomattavasti asiallisempaa. TV maksua siis tarvitaan jatkossakin. Itse rahoittaisin TV maksun suoraan verorahoista. Veroja vähän korkeammalle ja rahoitus sieltä.

Yhteistyössä