[QUOTE="vieras";25628933]Mä en katsonut tuot ohjelmaa,mutta mun mielipide tähän asiaan yleisellä tasolla on se,että nykyään tässä yhteiskunnassa eletään pelon varjossa. Isoveli valvoo jokaista risahdusta,kaikki pitäisi mahduttaa samaan muottiin ja massasta ei saisi erottua millään tavalla ettei joudu silmätikuksi.
Kytätään ihan olemattomia asioita ja samaan aikaan ollaan täysin voimattomia sellaisten juttujen edessä joihin oikeasti tulisi puuttua. Ihmiset eivät uskalla olla enää omia itsejään,kun pelkäävät joutuvansa tarkkailun alle jos meno poikkeaa jotenkin oppikirjan säännöistä.
Lasten pahoinpitelyyn on aina puututtava,mutta on sairasta,siis SAIRASTA kytätä moneltako naapurin nainen työntää lastenvaunuja pihalla ja onko päiväkotikaveri vaihtanut paitaa eilisen jälkeen tai onko tuo sama perhe jo toista kertaa mäkkärissä tällä viikolla. Lisäksi vanhemmat eivät saisi koskaan olla väsyneitä,koskaan ei saisi kiukuttaa eikä koskaan saisi riidellä. Mun mielestä nuo on luonnollisia asioita jotka kuuluu elämään ja pointti on se että ovatko nuo asiat satunnaisia vai määrävätkö ne pysyvästi elämänlaadusta.
Ollaan kaikki ihan kusi sukassa ja esitetään onnellista ydinperhettä joka käy kerran vuodessa kanarialla ja toisen kerran rukalla,pihalla seisoo farmari-Golf ja kultainennoutaja. Aina yhtä hymyä ja auringonpaistetta,kun sitähän se oikea elämä on.[/QUOTE]
Tätä täytyy kyllä ainakin jossain määrin peesata. Missä tahansa muualla äidit verkostoituvat sukulaisten ja muiden vanhempien kanssa, mutta täällä kytätään, arvostellaan ja "valvotaan".
Olen seurannut sivusta näitä "aikuisten oikeesti" huolestuttavia tapauksia ja pelkään tuon tuosta että sattuu jotain iltalehtiotsikoiden arvoista, vaikka lastensuojelun kanssa tekemisissä ovatkin.
Ystäviä työssä sosiaalialalla ja monesti keskustellaan että minkälaista apua heillä on tarjota, vastaus on lopulta ympäripyöreästi että kerätään tietoa siitä minkälainen vanhempi on, minkälainen tilanne kotona (ja tässä nimenomaan tulee se työntekijän oma näkemys asioihin) ja sitten... sitten ei oikeastaan mitään.
Eli siis kytätään mutta mihinkään ei puututa! Uskomatonta.