TV 2 ihan pian huostaanotoista/ sossuist!!!!

• Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti
kssd
No jos sitä asiantuntemusta ei siellä sosiaalipuolella ole, niin voisimme ottaa käytännön, jossa huostaanottoprosessiin otettais asiantuntemusta mukaan.

Eli ehdotan, että joka huostaanottoprosessiin otettais mentoriksi pari huostaanottoprosessin läpikäynyttä vanhempaa, toinen tukemaan huostaanotettavien lasten vanhempia ja toinen sosiaalityöntekijää. Tulis vähän lisää perspektiiviä.

Ja lapsille oma vertaistukensa.

.,.,.
Minusta ihan käsittämätöntä, että tuossa ohjelman toisessa tapauksessa olisi myös ollut sukulaisperheitä, jotka olisivat olleet halukkaita ottamaan lapsen, mutta sitä ei otettu huomioon. Ihan järkyttävää!

"vieras"
mitäs täällä nyt vouhkatan, tämän plstan ehdoton totuushan on ollut jo vuosia se, ettei yhtään turhaa huostaanottoa ole. Onnea vaan teillekin, sitten kun joudutte tulilinjalle sossujen kanssa. Minun tyttäreni yritettiin huostaanottaa mutta minä osasin taistella ja voitin. Toivottavasti tekin voitatte sitten, mutta minä en ainakaan auta ketään koska kukaan ei auttanut minua.

"essi"
Ongelma on siinä, että harva äiti / isä, "uskaltaa" alkaa taistella sossuja vastaan ilman syytä.
Siis omilla kasvoillaan, vaikka puolustaa jotain, ja kritisoida tarpeettomia huostaanottoja. Pelko oman lapsen menetyksestä on varmaan suurimpia pelkoja jokaisen vanhemman ajatuksissa. Niinpä asiaa ei nosteta pinnalle, ellei tule omakohtaista tarvetta.
Siinä on sossuilla niin iso valta, että liekö edes poliisilla kansalaisia kohtaan.

Toinen seikka on se, kun aina vedotaan, että vaan huostaanotettujen vanhemmat saavat esittää kantansa, ja viranomaisilla on vaitiolovelvollisuus. Että emme voi tietää asioiden todellista laitaa.
Päteehän se toisinkin päin. Eli ettei niiden sossujen tosiaan tarvii medialle selitellä edes virheitään, kun aina voivat vedota siihen vaitiolovelvollisuuteen.
Siihen ainakin pitäis tulla sellanen muutos, että asianomaisten luvalla, sosiaaliviranomainen voisi asiasta puhua.

• Tykkää
Reactions: Millenia
ghyt
No, erittäin yksipuolista ja omituista kuvaa näytti dokkari. Jos 1/1000 huostaanototsta on ns. väärä satakertaisesti jätetään tekemättä huostaanottoja vaikka todellinen tarve olisi....

"essi"
No, erittäin yksipuolista ja omituista kuvaa näytti dokkari. Jos 1/1000 huostaanototsta on ns. väärä satakertaisesti jätetään tekemättä huostaanottoja vaikka todellinen tarve olisi....
Kuten jo useampaan kertaan on mainittu, tämän dokumentin tarkoituskin oli puhua vain tästä puolesta. Se tuli ilmi ihan jo dokkarin otsikosta, ainakin minulle.

• Tykkää
Reactions: Millenia

Yhteistyössä